komentarze
  • 1. zzagrobu
    • 2014-03-06 10:37:04
    • *.adsl.inetia.pl

    nie kumam. Podobno dziadek zrezygnował z aktywności ze względu na "kłopoty", a od kilku dni najwięcej się czyta właśnie o tym co powiedział. Więc jak to jest? Rządzi czy nie?

  • 2. kempa007
    • 2014-03-06 11:28:55
    • *.180.227.42

    Rządzi z tylnego siedzenia :)

  • 3. elin
    • 2014-03-06 15:30:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    GP na Korea International Circuit - było organizowane zaledwie 4 razy.
    Na Buddh International Circuit - tylko 3 razy.

    Coś te nowe, " egzotyczne " kraje ( tory ), szybko pojawiają się w kalendarzu F1 i szybko znikają ... ;-).

  • 4. Dexterus
    • 2014-03-06 17:27:51
    • *.dynamic.vectranet.pl

    No bo tak to jest jak się próbuje sztucznie wykreować popyt. Do tego jeszcze wciskając na tory tilkowskie lotniska, które mają w sobie tyle atrakcyjności co przeciętny polityk uczciwości.

    Zwróć uwagę, że nowe Grand Prix zakorzeniły się jedynie w krajach zamordystycznych (szlachetnym wyjątkiem jest tu Malezja i tor w Sepang, ale on też wszedł do świata sportów motorowych dość dawno, do tego jakimś cudem Tilkemu wyszedł). To obrzydliwie bogaci petroszejkowie lub władcy Chin i Singapuru mogą sobie pozwolić na szastanie pieniędzmi. Tam, gdzie główną rolę gra zwykły rachunek ekonomiczny (Turcja, Korea, Indie), pomysły Ecclestone'a biorą w łeb.

    Smutne, bowiem F1 może zmienić się w dwie równoległe serie: z jednej strony kochane przez kibiców, a rozpaczliwie broniące się przez pazernością Berniego "klasyczne wyścigi". Z drugiej tournee po wszystkich systemach autorytarnych świata (tak, patrzę na Ciebie GP w Soczi).

    Cieszy więc to, że na tej prywatnej klapie Berniego skorzystają chwilowo klasyki. Jeśli Meksyk i Francja wrócą do kalendarza, nie posiądę się z radości.

  • 5. Grzesiek 12.
    • 2014-03-06 18:08:46
    • *.cdma.centertel.pl

    3. elin
    Bo te tory , oraz inne które teraz powstają , służą tylko i wyłącznie dla nabicia sakiewki .... Zarabiają na nich wszyscy , począwszy od Mr. E , a kończąc na Hermanie T. .......
    Ot taka polityka starego dziadka :)

  • 6. Witek6935
    • 2014-03-06 21:51:52
    • *.dynamic.chello.pl

    a ja jestem ciekaw czy w tym roku F1 pojedzie w Soczi...

  • 7. elin
    • 2014-03-06 22:07:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 5. Grzesiek 12.
    Ciężko to napisać ..., ale tym razem chyba muszę się z Tobą zgodzić ... ;-)).
    Chociaż ja bym tutaj nie widziała winy tylko Berniego.
    Owszem, Dziadek " idzie " tam, gdzie pieniądz ... Ale w większości przypadków, kraje chętne do organizowane wyścigów F1, same się do niego zgłaszają. I z własnej woli wydają ogromne pieniądze na budowę toru ... Niestety to nie wystarczy, i tak jak u wyżej wymienionych - Indie, Korea ... 3, 4 sezony i wyścig wypada z kalendarza.

  • 8. elin
    • 2014-03-06 22:29:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * organizowania

    @ 4. Dexterus
    Jedno słowo w obronie Tilke ... Jak sam przyznał - jego kreatywność jest ograniczona. Względami bezpieczeństwa, które ma narzucone odgórnie i ukształtowaniem terenu, na którym ma być zbudowany tor.
    Co do reszty - to się zgadzam.

  • 9. RyżyWuj
    • 2014-03-06 22:34:42
    • *.static.korbank.pl

    Ja bym chciał mieć tyle werwy w wieku 60 lat co ten dziadyga w 84.

  • 10. Dexterus
    • 2014-03-07 00:19:33
    • *.dynamic.vectranet.pl

    @ 8. elin

    Pamiętam, było sporo debat oraz sporów wokół i nad głową H. Tilkego. Prawdą jest, że o ile kupuję jego tłumaczenia w przypadku gwałtów, jakie zadawał legendarnym torom - część zakrętów trzeba było dostosować do wydelikaconych czasów, a profilu całego odcinka nie da się zanadto zmienić - to niestety nie wierzę w nie, gdy chodzi o nowe tory.

    Ja rozumiem bezpieczeństwo: ale dlaczego zamiast najzwyklejszych nawet pułapek żwirowych trzeba robić lotniska, to ja nie wiem ;>

    Ja rozumiem ukształtowanie terenu: ale dlaczego np. Monako potrafi być i piękne, i ciekawe, i wymagające (łuki przy Kasynie, zjazd przy Grand Hotelu, Nowa Szykana za tunelem, La Rascasse), a tymczasem Walencja i Abu Dhabi są tylko piękne? W świecie Tilkego wystarczy puścić bolidy po moście albo pod hotelem błyszczącym się jak po LSD, żeby było super. W świecie zwykłych kibiców - to są tory równie bezpłciowe co ostryga wyjęta z muszelki.

  • 11. Jacko
    • 2014-03-07 00:51:39
    • *.dynamic.chello.pl

    "dlaczego zamiast najzwyklejszych nawet pułapek żwirowych trzeba robić lotniska"
    Pewnie po części chodzi jak zwykle o pieniądze. Sponsorzy zespołów, wykładający grube miliony, chcą jak najdłużej widzieć na torze swoje bolidy, a nie w pułapce żwirowej tuż po starcie.
    W ostatnich latach da się chyba w ogóle zauważyć taką tendencję, by jak najwięcej bolidów dojeżdżało do mety. Mniej jest awarii, karamboli, wypadnięć z toru itp. Pewnie w jakiejś mierze to zasługa zakulisowych działań "pieniędzy".

  • 12. Grzesiek 12.
    • 2014-03-07 12:47:36
    • *.cdma.centertel.pl

    @ 7. elin
    Czemu >ciężko napisać< ? .... :)))
    Masz rację , Bernie raczej noża organizatorom nie przystawia do gardła ....
    Ale zapewne też organizatorzy mają nadzieję że F1 nie skończy się u nich po paru latach , raczej myślą długofalowo . Ale Mr. E ma inne plany .... i kombinuje jak zabrać organizatorom wyścigi . Bo przecież inni czekają w kolejce ....

  • 13. marcino1129
    • 2014-03-07 13:08:45
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam prośbę odnośnie kontraktów. wiek ktoś coś na temat transmisji f1 w Polsce na jakimś kanale obojętnie na jakim. pls o jakieś informacje !!!

  • 14. elin
    • 2014-03-07 16:37:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 10. Dexterus
    GP Monako to klasyk, który jest organizowany od lat 50., kiedy F1 była sportem. Liczyły się szybkie bolidy i piękne, wymagające i ciekawe tory.
    Obecnie F1, to bardziej widowisko skierowane głównie do ludzi przed telewizorem . Ma przynosić zyski. Ma być pięknie i kolorowo, z wszędzie widocznym logo sponsorów ( jak napisał @ Jacko ). Dlatego powstają takie ... Walencja, czy Abu Zabi ... To biznes, który ma pokazać przepych tego sportu i najlepiej zachęcić do odwiedzenie danego miejsca. Dlatego zamiast walki na torze, widzimy " perły architektury ". Które H. Tilka ma odpowiednio wyeksponować w swoich projektach.
    Nie podoba mi się taka sytuacja, ale tak niestety jest.

    @ 12. Grzesiek 12.
    Nie jestem pewna, czy taki jest cel Berniego ... ;-)).
    Raczej bym go o takie działanie nie posądzała ..., przynajmniej nie w każdym przypadku...
    GP Korei okazało się porażką, bo nie było zainteresowania F1. Miał być tor wokół którego będzie miasto, a został tor ... wokół niczego. Z którego sami kierowcy żartowali - iż śmieci zostawione rok wcześniej, mogli zabrać w kolejnym sezonie ;-).
    Na biurokrację w Indiach i problemy z tym związane, również sporo narzekano, a jednak władze Indii nic z tym nie zrobiły ...
    Dlatego tutaj Berniego bym nie obwiniała.
    Jeśli już, to za zabranie Francuzom ich GP, czy pozbycie się kilku innych torów z kalendarza. Ale jak pokazała Kanada ... powrót jest możliwy.
    PS:
    " Ciężko napisać ", bo jak wiesz Kolego ..., My najczęściej się nie zgadzamy ( z wiadomych powodów ) ... ;-))).

  • 15. Tadek_T
    • 2014-03-08 11:50:22
    • *.inowroclaw.mm.pl

    @13. marcino1129
    Nie jestem w 100% pewny ale transmisje z treningów, kwalifikacji i wyścig pokaże canal + sport. Pozdrawiam :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo