Kobayashi: nadal jesteśmy wolniejsi od serii GP2
Mimo iż zespoły korzystające z siników Mercedesa i Ferrari udowodniły, że „nowa” Formuła 1 niekoniecznie musi być wolniejsza, Kamui Kobayashi z Caterhama cały czas uważa, że na obecnym etapie przygotowań do sezonu CT05 jest wolniejszy od bolidów serii GP2.Caterham korzysta z jednostek napędowych Renault, które przed sezonem wydają się sprawiać zespołom z nich korzystającym największe problemy. Ekipa z Leafield jest jednak w o tyle dobrej sytuacji, że jest zespołem, który pokonuje na tych jednostka zdecydowanie najwięcej kilometrów.
Kamui Kobayashi uważa jednak, że ważne jest także poprawianie osiągów, gdyż aktualnie nie prezentują one standardu F1. Wynik Kobayashiego z testów w Bahrajnie, 1:39,855, cały czas jest wolniejszy o 0,4 sekundy od czasu uzyskanego podczas kwalifikacji GP2 w 2013 roku przez Fabio Leimera.
„Nie jesteśmy tutaj jeszcze w warunkach wyścigowych, ale gdyby tak było myślę, że powinienem wziąć ze sobą bolid GP2” wyznawał Kobayashi. „Czasy okrążeń nadal są szybsze w GP2. Musimy pracować, ale gdybyśmy teraz mieli się ścigać, to nie byłaby Formuła 1.”
„Jeżeli spojrzymy na czas okrążenia, obawiam się. Nie mogę być zadowolony, ale muszę myśleć o tym co możemy zrobić.”
„Mamy ograniczony czas, musimy myśleć o niezawodności, ale także o osiągach. Musimy dać z siebie wszystko.”
Ekipom pozostały już tylko cztery dni przedsezonowych testów w Bahrajnie, które rozpoczną się w najbliższy czwartek, 27 lutego. Dzień później oficjalnie zamrożony zostanie rozwój jednostek napędowych, jednak producenci, za zgodą FIA, będą mogli skorzystać z furtki bezpieczeństwa i złożyć wniosek o dokonanie zmian mających na celu poprawę niezawodności silników.
komentarze
1. Grzesiek 12.
A kiedy Caterham był szybszy od GP2 ..... :D
2. zu7
No tak :)
Napewno poprawią osiągi ale mimo wszystko różnice między seriami są za małe. Przydałby się może dodatkowy tysiak albo 2 obrotów na silniku i byłoby ok. Teraz silnik wraz ERS wyciaga ponad 750KM, może powinni raczej celować w 850KM?
3. Skoczek130
Tak jest tylko w przypadku Renault... Ferrari i Mercedes spisały się na medal... ;)
4. Nietoperz3
ale Renault też sie poprawia i myśle że silniki będą co raz lepsze.
5. REBELIANT
sorki ze nie w temacie ale czy ktoś wie ze to juz potwierdzone ze polsat nie kupił praw do f1 bo niby w ramówce nie ma kempa007 może byś coś dodał na ten temat
6. marek007
A co kempa ma powróżyć z fusów żeby mu wyszło czy polsat pokaże F1 czy nie???
7. REBELIANT
Nie ale może sprawdzić imieniu kibiców którzy są na tej stronie zalogowani wysłać zapytanie do Polsatu
8. housepl
@7
Serio ? Polsat na pewno kupi prawa... Już to pisałem JAK BĘDZIE TO BĘDZIE. Prawa do transmisji w polsce ma jakaś tam firma której nazwy teraz nie przytoczę ale prawa do transmisji na TERENIE POLSKI są.
9. tasm.dis
Nie odmówię sobie przyjemności przypomnienia iż taki scenariusz przewidywałem ;) Jeśli nie będą się mieścić w 107% to będzie ciekawie. Mam nadzieje ze wtedy pozwolą im na jakieś pozaregulaminowe testy albo poprawki w jednostce.
10. Yogson
8@
Skąd masz takie info??
11. zu7
@10 On chyba miał na myśli taką firmę co sprzedaje prawa do F1 krajom trzeciego świata. Wiecie Afryka, Rumunia, Polska. Ale to nie znaczy że ktoś je już kupił!
12. housepl
MP & Silva z prawami telewizyjnymi F1 w Polsce. Mają prawa do transmisji na bliskim wschodzie
13. Jacko
@housepl
I cóż z tego, że "prawa do transmisji na TERENIE POLSKI są", skoro ma je nie telewizja, a tylko pośrednik odsprzedający je dalej? To coś w stylu sportfive przy naszej reprezentacji piłki kopanej. Sami nic nie robią, ale prawa mają.
14. devious
@2. zu7
"Teraz silnik wraz ERS wyciaga ponad 750KM"
plotki mówią, że Mercedesy mają raczej około 900 koni, Ferrari pewnie też coś koło tego (ich bolidy są dość szybkie na prostych)...
Raczej to Renault ma problem póki co - silniki mają duży potencjał i już w chwili obecnej są lepsze od 2,4l V8 bo nie tylko rozwijają sporą moc ale mają też bardzo dużo momentu...
15. SilverX
Ferrari jest wolniejsze na prostych od Mercedesa o 20 km/h...
16. Medoss
To że Bolidy w tym sezonie są szybsze na prostych to nie głównie zasługa jednostek napędowych, lecz zmniejszenia powieszchni tylnego oraz przedniego skrzydła (mniejszy opór powietrza). Bolidy w tym roku są znacznie wolniejsze na zakrętach, ponieważ znacznie to zredukowało "down force". Niestety nie ma co się oszukiwac ciężko tez mówic o 750 KM, gdy 150 z tego masz dostępne przez 30 sec ( czas rozładowania bateri systemu ERS i przekazania go na system napędowy).
17. R.U
@15.SilverX
A to nie w Ferrari jezdzi Alonso?
Podobno to on osiagnal najwyzsza predkosc na prostej w Bahrajnie-336km/h
18. greyfroot
@5
Tak jak @6 zauwazyl, kempa nie jest wrozbita to raz, a dwa zeby cos napisac od siebie to trzeba wiedziec nieco, a nie dzialac na zasadzie "copy" , "translate", "paste" . I to wszystko w przerwie na siku w czasie godzin pracy. No tak czy nie , kempa?
19. greyfroot
A idac dalej tym tropem to medal dla Ciebie kempa bo cos stworzyles i kop w dupe bo nie wiesz jak to wykorzystać ( przerwa na siku dosc krótka. .. ).
20. marek007
Ewentualnie jak ktoś z was bardzo ciekawy czy polsat pokaże F1 zawsze może zadzwonić do Aggi Soyali z mango 24 ona jest bystra to wszystko z kart odczyta,,,,,
21. marek007
Przepraszam ona pracuje w Kosmica Tv......a na mango 24 emitują....ona jest wyjeb....ana w kosmos.....
22. 6q47
14. devious
Może być, że wyciągają około 900KM... ale czy robią to na przestrzeni całego dystansu GP i zakładanym przez przepisy zużyciu paliwa?
PS. Zainstalowałeś się w swoim nowym "Gniazdku"?
Coś tam kiedyś wspominałeś o poważnym (rodzinnym) zakupie:)
23. Medoss
. devious
Gdzie wygrzebałes info że myciągają około 900 Km ??
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz