komentarze
  • 1. Yogson
    • 2014-02-01 16:12:34
    • *.play-internet.pl

    I bardzo dobrze, niech kombinują bo niedługo FIA wszystkiego zabroni

  • 2. KowalAMG
    • 2014-02-01 16:22:46
    • *.dynamic.mm.pl

    Wolna amerykanka :) wpadli na pomysł jaki miał rbr , wszystko jest zgodne z regulaminem i wymyślili nowy patent także gratuluje pomysłowości :)

  • 3. Nietoperz3
    • 2014-02-01 16:46:46
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    ej no, ogapiają!!!!! FIA chyba jest niesprawiedliwa w stosunku do Mclarena bo jak Mclaren szpiegował Ferrari w 2007 to źle a jak inni teraz szpiegują Mclarena to OK i nic FIA nie robi. Albo jakieś testy były w trakcie sezonu, Red Bull jak chciał to mógł testować a jak Mclaren chciał testować to źle.

  • 4. lukasz1
    • 2014-02-01 16:51:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Tylko szkoda że maksymalnie na jeden sezon. Działania FIA są bardzo schematyczne: zmienić regulamin dla uatrakcyjnienia wyścigów, bezpieczeństwa, "ekologi", samej zmiany i NAJWAŻNIEJSZE usunąć luki w przepisach które umożliwiły zespołom wprowadzenie jakichś innowacji w poprzednim sezonie. Tak było z podwójnym dyfuzorem. Dlaczego? Ponieważ zwiększał docisk tylnej osi, przez co kierowcy pokonywali zakręty szybciej co jak wszyscy wiemy jest niebezpieczne. FIA chyba uznała że samochody formuły 1 już nie mogą być szybsze, albo nie muszą.

  • 5. KowalAMG
    • 2014-02-01 16:52:59
    • *.ip.netia.com.pl

    Ron Denis COME back także im sie smyklo :P

  • 6. Hawkwind
    • 2014-02-01 17:09:48
    • *.free.aero2.net.pl

    powinni z tylu zawiesic szmate i tak z nia jezdzic az do Australii

  • 7. Orzech93
    • 2014-02-01 17:16:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Dobrze, że McLaren wykombinował jakieś nowe rozwiązanie mimo tylu zmian na ten sezon. Mam nadzieję, że FIA tego nie zablokuje. Tak samo było z kanałem F, ktoś wymyślił a później wszyscy kopiowali z różnymi efektami.

  • 8. Yogson
    • 2014-02-01 17:42:37
    • *.play-internet.pl

    3. Nie szpiegują tylko Mclaren sam to pokazał, a teraz inne zespoły bedą chciały tez coś takiego wykombinować , może faktycznie zwiększy to w jakimś stopniu docisk

  • 9. marekko
    • 2014-02-01 19:05:26
    • *.toya.net.pl

    Ad Nietoperz3 mylisz pojęcia bo z Ferrari ktoś wykradał projekty i dostarczał do McL a Mclarena każda ekipa może obejrzeć z bliska

  • 10. KowalAMG
    • 2014-02-02 00:18:20
    • *.dynamic.mm.pl

    Jezeli bedzie zbytnio deklasowal konkurencje to zespoły zgłoszą sprzeciw bo bedą zbyt dominacyjni i zaburzy to system wyścigowy zmniejszając ich atrakcje , wiec bedą musieli go umiejętnie obsługiwać i wyzyskac tyle pkt by zostać championami i nie odkrywać swoich wszystkich kart do końca lecz Jokera zostawić na koniec .

  • 11. Rudolf50
    • 2014-02-02 11:01:52
    • *.emouse.pl

    Jasne zakazać wszystkiego
    Najlepiej zakazać w ogóle aerodynamiki bo przez to bolidy są za szybkie i wtedy na pewno będzie bezpiecznie. A dla uatrakcyjnienia wyścigów zróbmy wybuchowe opony.

  • 12. Skoczek130
    • 2014-02-02 11:03:35
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @nietoperz3 - co innego szpiegować, czyli podpatrzać koncepcję, a co innego posiadać dokumentację na temat konstrukcji bolidu... ;)

  • 13. Skoczek130
    • 2014-02-02 11:06:24
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @KowalAMG - i nic z tym nie zrobią. Nie zakazali podwójnego dyfuzora w BGP001, nie zakazali dmuchanego dyfuzora w RB7. Jeżeli coś zakażą, to po sezonie. Chyba, że faktycznie będzie niezgodne z regulaminem. Jeżeli mam wybierać, to już wolę McLarena z tytułem. Bo raczej małe szanse ma na to Williams... chociaż kto wie, kto wie.... :D

  • 14. marekmlk
    • 2014-02-02 12:33:01
    • *.nat.student.pw.edu.pl

    "coś na styl dodatkowego skrzydła" to raczej za dużo powiedziane. W mojej opinii te grube wahacze maja zadanie wytworzyć obszar niskiego ciśnienia za nimi, co ma poprawić prace dyfuzora. Ten obszar obniżonego ciśnienia tworzy się poprzez zablokowanie i oderwanie przepływu powietrza. Koniec końców, rola tych wahaczy jest taka sama jak beam wing, żadne, powtarzam, żadne skrzydło nie dział na zasadzie oderwania. Po prostu tworzy to za dużo oporu. A, że akurat w tym przypadku wzrost efektywności dyfuzora niweluje straty związane z tym dodatkowym oporem to już inna sprawa.

  • 15. ntl
    • 2014-02-03 17:20:09
    • *.play-internet.pl

    skopiowanie tego "skrzydlatego zawieszenia" może się okazać niemożliwe dla innych, McLaren z tą myślą budował cały bolid - tak to podsumowali w Williamsie

    chociaż trudno mi się czasem zgodzić z tym co mówią w Red Bullu to Newey dosyć sensownie punktuje niezgodność tego rozwiązania z regulaminem

    są jakieś nowe informacje o silnikach Renault? po testach przewinęły się plotki mówiące o potrzebnych poprawkach które mogą potrwać nawet miesiące

  • 16. KowalAMG
    • 2014-02-03 17:39:07
    • *.dynamic.mm.pl

    Skoczek myśl logicznie a nie abstrakcyjnie. Jezeli bedą za silni to wiadomo że FIA przykuje do tego uwagę . Niech robią to z głowa i jezeli ich system naprawdę bedzie sie sprawdzał to niech nie wykorzystują go na maxa i dojeżdżają w czołówce by punktować i zbierać punkty mała łyżka i dawać rywalizować jak i wygrywać innym a dowalić do pieca na jakieś 5 wyścigów przed końcem sezonu bo wtedy bedzie po ptokach :) rbr zrobiło tak samo a nawet lepiej bo mieli system o ktorym nikt nie wiedział kiedys sie na pewno dowiemy o nim i co i w tamtym roku zdeklasowali wszystkich . Wiec wszystko trzeba robić z głowa nie przesadzać a najlepiej ze swoimi nowinkami siedzieć cicho by zespoły nie miały co skopiować. Ale mam dobre przeczucia w tym sezonie i bedzie sie działo ;)

  • 17. RyżyWuj
    • 2014-02-04 00:18:19
    • *.static.korbank.pl

    Taaa. Szczególnie te zespoły z silnikiem Renault. Pracują nad swoją wersją skrzydlatego zawieszenia, żeby im się bardziej atrakcyjnie bolid fajczył jak płonący feniks.

  • 18. KowalAMG
    • 2014-02-05 00:37:40
    • *.182.13.236.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Duzo zmian i elektryki wiesz ze najlepiej jak jest najmniej wszystkiego bo niema sie co chrzanic :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo