komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2013-11-27 10:15:28
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Ponoć to rozwiązanie było zastosowane tylko w Minardi w 2001 roku - obie ekipy "przejechały" się więc na tym zawieszeniu. Według mnie to główny powód problemów z MP4-28, a wcześniej z F2012... ;)

  • 2. marek77
    • 2013-11-27 10:46:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    McLaren pewnie też zrezygnuje. W 2014 RBR może jeszcze mieć przewagę (wszystko zależy od hybrydy RENAULT), ale wydaje mi się doświadczanie Mercedesa w napędach hybrydowych może mu dać przewagę, a tym bardziej Honda w 2015r. Nie wiem jak sobie z tym poradzi Ferrari.

  • 3. Skoczek130
    • 2013-11-27 10:52:17
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @marek77 - sądzę, że 2014 rok będzie jedyną szansą na to, że silnik będzie dawał jakąś przewagę. Później wszystko wróci do normy. Nadal nie można rozwijać silników... ;)

  • 4. lta700
    • 2013-11-27 11:10:24
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    HE HE moje ogłoszenia w reklamie allegro.Niedługo w F1 będzie hybryda :silnik Renault,zawias Lotus , aero RB,podłoga Ferrari

  • 5. lta700
    • 2013-11-27 11:11:31
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    skrzynia Mercedes itd.Dowolne będzie tylko malowanie.

  • 6. sliwa007
    • 2013-11-27 11:24:43
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    3. Skoczek130 Mogę być w błędzie, ale bodajże do 2018 rozwój silników będzie dozwolony (przynajmniej częściowo).

    Patrząc na Ferrari z ostatnich lat widać jak bardzo potrzebują sukcesu. Od dawna mówiłem i dalej będę mówił, że Ferrari ma dwa słabe punkty, pierwszy to Massa a drugi to Domenicali. Tego pierwszego już nie ma... niestety drugi dalej podejmuje nietrafione decyzje.

  • 7. lobuzer
    • 2013-11-27 11:49:30
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Uruchomili swój nowy tunel, mają zdolnego dyrektora technicznego... kto wie czy to ich nie postawi na nogi. Nie skreślałbym też tak szybko tego typu zawieszenia. F2012 i F138 pomimo, że były za RB to jednak Alonso o mały włos w zeszłym roku nie wygrał. W tym RB było po prostu na innej planecie.
    Myślę, że McLaren tak mocno przebudował koncepcję tegorocznego bolidu, że zawieszenie pull-rod było tylko jednym czynnikiem z wielu, którego odpowiednio nie dopracowali.
    Wydaje mi się, że taka decyzja nie nastąpi na skutek stwierdzenia, że pull-rod był zły, tylko dlatego, że korzyści w nowej konstrukcji będą mniejsze niż obecnie.

  • 8. ArcyZ
    • 2013-11-27 11:58:31
    • *.dynamic.mm.pl

    Niema żadnego dowodu na to że pull-rod działało gorzej niż push-rod. Push-rod jest łatwiejsze w konfiguracji zwłaszcza jak ktoś niema doświadczenia z pull-rod, które z kolei daje lepsze właściwości aero. Ponieważ są duże zmiany w regulacjach obszar ten będzie miał mniejsze znaczenie dlatego jest plotkowana zmiana z powrotem na push-rod, nie dlatego że pull-rod jest dziadoskie. Problemy McLarena są głownie dlatego że przy projektowaniu bolidu woleli zignorować złe wyniki które dostawali od tunelu i CFD, a wierzyć tylko tym pozytywnym sam Whitmarsh tak powiedział. Fry powiedział że niema problemu z pull-rod ,ale niektórzy dalej szukają dziury w całym.

  • 9. lobuzer
    • 2013-11-27 12:51:17
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @6 Masz rację sliwa007. Rozwój silników jest dozwolony wg określonych ograniczeń. Z każdym kolejnym rokiem począwszy od 2015 aż do 2019 poszczególne obszary silnika są zamrażane,
    Co do przewagi silnikowej, to jeśli nie nadgoni się braków w 2014 później może być już bardzo ciężko.

  • 10. fanAlonso=pziom
    • 2013-11-27 13:21:06
    • *.rzeszow.mm.pl

    szkoda bo ładniej się prezentuje pull-rod
    ciekawi mnie jedna rzecz: często czerwoni narzekają że dane z symulacji nie sprawdzają się z tymi na torze i podczas oglądania materiałów przesyłanych przez Ferrari przed każdym weekendem GP - wywiady, inside track i okrążenie toru w symulatorze to widać że tam ( w symulatorze) jest zawieszenie push-rod a nie pull-rod takie jak w realu no chyba że te video nie przedstawia ich symulatoru tylko jakiś taki pokazowy powiedzmy

  • 11. ArcyZ
    • 2013-11-27 15:27:59
    • *.dynamic.mm.pl

    10. fanAlonso=pziom Też się zastawiałem czy to co pokazują to jest prawidziwy "wyciąg" z symulatora, bo właściwości jezdne mają się nijak to tego co jest naprawdę ,choćby okrążenie COTA. Z drugiej strony to kierowcy Ferrari bardzo często zmieniają setup w czasie weekendu bo ten podstawowy ustalony na podstawie symulatora się wcale nie sprawdza auto jest pozbawione balansu, podczas gdy np Button albo Hamilton mówili, że ich symulatory są tak dokładne że nieraz to prawie nie muszą ruszać ustawień auta.

  • 12. KimiTheBest
    • 2013-11-27 19:29:11
    • *.com

    Kolejny krok naprzód wykonało Ferrari. Liczę, że w przyszłym roku zaczną wygrywać jak za starych, dobrych lat.

  • 13. RyżyWuj
    • 2013-11-27 20:53:28
    • *.static.korbank.pl

    Najwyraźniej czas na eksperymenty się już skończył. Teraz jest tylko jedna dyrektywa: zrzynać od RedBulla ile się da.

  • 14. RyżyWuj
    • 2013-11-27 20:57:33
    • *.static.korbank.pl

    Choć na miejscu Domka ja bym odstawił od razu intrygę we włoskim stylu: Pirelli kupuje od RBR bolid z 2013 niby "do testów opon", a potem sprzedaje ten bolid Ferrari. Chłopaki rozkręcają do ostatniej nakrętki i testują przez zimę. A potem to już tylko Alonso WDC 2014 Forza Italia! ;-)

  • 15. RyżyWuj
    • 2013-11-27 20:58:39
    • *.static.korbank.pl

    OK ostatnia uwaga: Ja mam wrażenie, że tegoroczny bolid Ferrari miał konstrukcję Push-Alonso & Screw-Massa ;-)

  • 16. Skoczek130
    • 2013-11-28 09:56:23
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @sliwa007 - możliwe, ale raczej tylko w kwestii bezpieczeństwa - coś poprawić lub wymienić. Rozwój osiągów jednostki raczej będzie zablokowany. I w tym przypadku nic się nie zmieni od V8-em.

  • 17. Skoczek130
    • 2013-11-28 09:58:51
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @lobuzer - nie polemizuje - ale w końcu i tak dojdzie do wyrównania osiągów. Kiedy Renault traciło w osiągach, pozwolono im rozwinąć jednostkę, aby nadgonić Merca i Ferrari.

  • 18. Skoczek130
    • 2013-11-28 10:00:00
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @ArcyZ - stąd też tak dobre czasy McLarena od samego początku. W tym roku jednak spaprali maszynę... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo