komentarze
  • 1. fanbmw
    • 2013-11-24 22:57:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z mojego punktu widzenia rozumiem słowa Hornera jako sabotaż. Nie mieliśmy kół bo zaplanowany był postój Marka, zapomnieli o 4 kole do jego samochodu i dlatego czekał Vettel? Nie no, żartuję tylko.

  • 2. Desdemona
    • 2013-11-24 23:19:48
    • *.cdma.centertel.pl

    Ale przecież kierowcy mają "swoje" opony, nawet gdy mieszanka jest taka sama, to mogą mieć ustawione inne ciśnienie w oponach.

  • 3. Tilion
    • 2013-11-24 23:55:38
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Wybaczcie laicyzm z mojej strony, ale odkąd zmienili przepisy dotyczące SC nie rozumiem, dlaczego zjazd w chwili, jak jest ogłoszona decyzja o SC jest opłacalny... Cały sezon wydawało mi się to bez sensu, jednak kierowcy na tym zyskiwali... Może ktoś mi to wytłumaczyć?

  • 4. Dass
    • 2013-11-25 00:14:26
    • *.devices.net.pl

    @3
    Może się mylę, ale wydaje mi się, że chodzi o przewagę czasową nad zawodnikami z tyłu. Gdy nie ma na torze samochodu bezpieczeństwa to stawka jest rozciągnięta i pomiędzy kolejnymi zawodnikami są znaczące różnice czasowe, a po wyjeździe sc cała stawka jest koło siebie. Tak więc załóżmy np, że gdy Vettel jedzie na 1 miejscu wyjeżdża sc i wszyscy robią pit stop oprócz niego. W tym momencie układ stawki jest taki sam, bo pozostali kierowcy po pit stopie i tak dojeżdżają do Vettela wlekącego się za sc, gdyby Sebastian w tym momencie chciał zrobić pit stop to traci mnóstwo pozycji.

  • 5. Kalor666
    • 2013-11-25 00:41:04
    • *.40.248.134.threembb.co.uk

    @3 Bolidy musza ustawić sie za SC w takiej kolejności w jakiej były w momencie jego wyjazdu. Mozna wiec zjechać po świeże kapcie i nie tracisz pozycji bo i tak kolejność musi być zachowana. Zajeżdżając po opony nie traci sie pozycji a zyskuje nowe opony wiec jest to idealna sytuacja w momencie kiedy team planował pitstop w najbliższym czasie.

  • 6. Manonfire
    • 2013-11-25 01:47:52
    • *.142.197.66.metrointernet.pl

    @5 Oj, chyba tak słodko to nie jest. Nie czytałem wprawdzie wnikliwie przepisów F1, ale wydaje mi się, że zjazd do boksów to z automatu strata pozycji. Inaczej - zakładając, że SC robi przynajmniej 5 kółek, - to wszyscy mogą sobie zjechać na Pit Lane, żeby np. dziabnąć sobie po kanapeczce, albo, jak który pali szlugi (wiem, że sportowcy, ale lekarze też palą:)), to parę buchów złapać. SC to raczej nie są wakacje. Ale mogę się mylić.

  • 7. Tilion
    • 2013-11-25 01:49:43
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    @5. to oznacza, że właściwie zjechać można w dowolnym momencie SC, bo i tak ci z przodu muszą cię puścić "na swoje miejsce"? Więc dlaczego wszyscy zjeżdżają od razu, jak tylko SC się pojawi? Przecież wiadomo, że raczej po jednym kółku nie zjeżdża, a po 3 - 4. Ale obu panom powyżej dzięki za wyjaśnienia

  • 8. Manonfire
    • 2013-11-25 01:53:24
    • *.142.197.66.metrointernet.pl

    Ja nie w temacie jeszcze, ale prośba do Redakcji: zlikwidujcie albo pomniejszcie ten okrutny zegar odmierzający czas do nowego sezonu. Serce krwawi... Włączcie tak miesiąc przed i wtedy będzie fajnie, a teraz smutek jeno.

  • 9. MarTum
    • 2013-11-25 02:10:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobrze gadasz Manofire ! Serce krwawi ! Oczy pieką !

  • 10. kempa007
    • 2013-11-25 09:48:12
    • *.180.227.42

    3. Tilion sytuacja zalezy od paru czynnikow, alew tym wypadku chodzilo o to, ze Vettel byl w 3 sektorze, sc czealby na niego w pierwszym i automatycznie spowolnil. Zmiana przepisow maila ograniczyc ten proceder i w zasadzie to dziala, ale gdyby Vettel jechal na starych oponach, a reszta stawki od razu zjechalaby na pit lane po nowe gumy, to w efekcie cala stawka po chwili jechalaby za sc, ale Vettel nie mailby nowych opon. Oczywiscie w tej strategii jest wiele gdybania, ale taka jest teoria. Przepisy zmienily jedynie to, ze kierowcy ktorzy sa w pierwszym czy drugim sektorze nie pedza na zlamanie karku do alei serwisowej, bo musza pokonac kazdy sektor z odpowiednia predkoscia.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo