2012-09-21 GP Singapuru - #2 trening 15:30 - 17:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:48.340 | 27 |
2 | J.Button | McLaren | 1:48.651 | 24 |
3 | F.Alonso | Ferrari | 1:48.896 | 26 |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:48.964 | 26 |
5 | L.Hamilton | McLaren | 1:49.086 | 28 |
6 | P. di Resta | Force India | 1:49.300 | 30 |
7 | N.Hulkenberg | Force India | 1:49.339 | 32 |
8 | N.Rosberg | Mercedes | 1:49.790 | 32 |
9 | F.Massa | Ferrari | 1:50.039 | 28 |
10 | R.Grosjean | Lotus | 1:50.161 | 24 |
11 | M.Schumacher | Mercedes | 1:50.263 | 23 |
12 | K.Raikkonen | Lotus | 1:50.345 | 24 |
13 | P.Maldonado | Williams | 1:50.636 | 32 |
14 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:50.791 | 26 |
15 | S.Perez | Sauber | 1:51.122 | 28 |
16 | K.Kobayashi | Sauber | 1:51.450 | 21 |
17 | B.Senna | Williams | 1:51.452 | 11 |
18 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:52.009 | 31 |
19 | T.Glock | Marussia | 1:52.218 | 29 |
20 | H.Kovalainen | Caterham | 1:52.576 | 27 |
21 | C.Pic | Marussia | 1:52.863 | 27 |
22 | W.Pietrow | Caterham | 1:52.936 | 26 |
23 | P.de la Rosa | HRT F1 | 1:54.448 | 26 |
24 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 1:54.514 | 30 |
Vettel odzyskał wigor w Singapurze
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas podczas dwóch pierwszych piątkowych treningów przed GP Singapuru. „Po południu” Niemiec wyprzedził o przeszło 0,3 sekundy Jensona Buttona i o przeszło 0,5 sekundy Fernando Alonso.W odróżnieniu do pierwszej sesji treningowej w drugiej kierowcy ustanawiali swoje najlepsze czasy jeżdżąc na super-miękkiej (czerwona) mieszance opon Pirelli, która okazała się na tym torze szybsza o przeszło sekundę od miękkiej (żółta) mieszanki.
Za czołową trójką sesję zakończył Mark Webber, który wyprzedził Lewisa Hamiltona oraz kierowców Force India- Paula di Restę i Nico Hulkenberga.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Rosberg, Felipe Massa i Romain Grosjean, który dwa tygodnie temu musiał pauzować i oglądać wyścig o GP Włoch z boksów swojej ekipy.
Michael Schumacher, który w swoim W03 w Singapurze ma zamontowaną nową podłogę oraz nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy otwierał drugą dziesiątkę.
Z 12 czasem piątkowe zmagania na torze w Singapurze zakończył Kimi Raikkonen, który wyprzedził Pastora Maldonado oraz Daniela Ricciardo.
Kierowcy Saubera w drugim treningu zajęli odległe 15 i 16 miejsce. Spore problemy w drugim treningu miał Bruno Senna, który w połowie sesji stracił panowanie nad swoim bolidem i delikatnie uderzył w bandę. Uszkodzeniu uległo jednak zawieszenie FW34 i Brazylijczyk zmuszony został do zatrzymania bolidu na torze, co przyczyniło się do przerwania zajęć na kilka minut.
W dole tabeli wyników ponownie najszybszy okazał się Timo Glock, który wyprzedził Heikki Kovalainena oraz Charlesa Pica i Witalija Pietrowa. Nowa podłoga zamontowana w bolidach HRT nie przyczyniła się w piątek do poprawy pozycji kierowców HRT, którzy zamykali stawkę.
komentarze
1. damiansport5
Vintage Vettel.
2. sly1234
jakiś nowy patent na wygrywanie? a może po prostu sprzyjający tor?
3. benio2009
To było pewne że RBR będzie tu szybki...
4. Vettel fan
RBR super. A to dopiero początek.
5. subi1978
co z tego że szybki jak i tak mu sie coś spali w bolidzie
6. Senna_olk
Pisałem 2 tygodnie temu, że stawiam na RBR w tym wyścigu.
7. vel007
Ale duże różnice pomiędzy T1 i T2
Alonso 3 sekundy nadrobił doganiająć czołówkę.
Dziwnie w Wiliamsie Maldonado 31 kółek - dużo, a Senna tylko 11 - coś tam się stało?
8. mike 40
benio2009 2012-09-21 17:19:20 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
To było pewne że RBR będzie tu szybki... Pewne jest tylko to że piszesz głupoty
9. PanPikuś
@8 Akurat, to że RBR będzie szybki to było pewne. Ciepły i kręty tor gdzie prędkość maksymalna nie ma znaczenia ? Raj dla tych bolidów. Spodziewam się Vettela na podium.
Ciekawi mnie jeszcze czy Button włączy sie w walke o tytuł ?
Martwi mnie Lotus , ale tory uliczne jak ten i monako to nie ich działka.
10. mlq
RBR, pusty zbiornik i tyle
11. mike 40
RBR niema znaczenia w tym wyścigu
12. pqo
Jeżeli nie załatwili tych problemów z alternatorem to może być problem, wony tor i będzie zapewne kilka razy SC. szanse 50/50, że w ogóle dojadą.
13. dexter
Czeka nas znowu pod wzgledem fizycznym dla kierowcow naciezejszy wyscig w sezonie (wysokie temperatury, wilgotnosc prawie 90%, 25 zakretow, krotkie proste gdzie nie mozna odpoczac a przede wszystkim dlugosc wyscigu, mimo tego ze wszyscy kierowcy zostaja w modusie europejskim zmeczenie, temperatura sa odczuwalne, choc nie koniecznie w wyscigu przy pelnej koncentracji, lecz po opuszczeniu bolidu.
Co dzisiaj mozna bylo zauwazyc, ze wiele kierowcow walczylo z nadsterownoscia, nerwowym tylem bolidow, ciezko jest znalesc na tym kursie odpowiedni balans bolidu. Nie pamietam, zostaly w Singapurze zlagodzone Curbs? bo tak jak dzisiaj kierowcy agresywnie skakali bez wiekszych usterek przez Curbs, (Schumi nr.4, nr.5) bylo to w ostatnich latach wrecz niemozliwe.
Widac ze Red Bull ma tutaj troche nos z przodu, lecz ten tor jest za malo reprezetacyjny, za powolny, za malo prostych. Aby mozna bylo stwierdzic gdzie Red Bull tak naprawde stoi, trzeba poczekac do nastepnego wyscigu.
Fakt jest taki, ze pod wzgledem mechanicznym zrobili krok do przodu. Ostatnio w Quali nie zachwycali predkoscia, natomiast w wyscigu radzili sobie troche lepiej, prawdopodobnie dlatego dzisiaj dosc dlugo czekali z zalozeniem super miekkich opon, aby osiagnoc jak najbardziej porownywalne warunki jakie jutro beda panowaly na torze (tor szybszy, wiecej gumy, mniejsze zabrudzenie itd. inna temperatura) a zarazem zebrac najwiecej danych o oponach. Po piatkowych testach opon ciezko jest cos powiedziec na temat strategii na niedziele, poniewaz to nie jest permanentny tor, na torze szybko zmienia sie Grip n.p. po przejezdzie przez Curbs, a na torach ulicznych kierowca zawsze szuka Gripu. Moze byc tak, ze dzisiaj na torze Super-soft wytrzymia dana liczbe rund i teraz trzeba przekalkulowac czy przypadkiem w niedziele, gdzie przejedzie wiecej bolidow, zostanie wiecej gumy, mozna by jeden stop mniej wykonac, co dzisiaj byloby n.p. niemozliwe. Z regoly Super-soft sa szybsze od Soft, ale szybciej sie zuzywaja.
Lewis byl na Super-soft bardzo szybki, gdyby nie blad ktory moze kosztowal go 0,5 sek. (aby dokladnie powiedziec trzeba miec czasy sektorow) moglby dzisiaj byc z przodu. (Choc nie wiadomo jak zareagowaliby Stewards, poniewaz na tej rundzie byl 4 kolami poza torem). Nadal twierdze ze McLaren ma dzisiaj najszybsze auto w calej stawce.
Lotus z reguly dobrze funkcjonuje gdy na torze panuja niskie temperatury (z tym problemem walcza wszystkie zespoly, niektore bolidy dobrze spisuja sie przy niskich, inne przy wysokich temperaturach)
14. dexter
@ vel007 a) poniewaz pod koniec piatkowych treningow przewaznie zbierane sie dane z Longruns z konfig. do wyscigu, full zatankowanym bolidem testuje sie jak dlugo Super-soft wytrzymaja, jak szybkie sa..itd.
b) zepsute zawieszenie przedniego kola
15. vel007
dexter: dzięki :)
16. Skoczek130
To tor, który im sprzyja. Jestem jednak przekonany, iż bez poprawek byłoby podobnie, jak na Hungaro, a nawet i gorzej. Trudno tutaj porównywać do Monzy czy Spa, ale przez cięte FIA, które patrzy im na ręce, przez jakiś czas po prostu stracili animusz. Poprawki jak widać przyniosły oczekiwany efekt i oby ta końcówka sezonu wreszcie była dla nich udana. W tym roku tempo wyścigowe jest ich mocniejszą stroną (nie mają dmuchanego dyfuzora, który dawał przewagę przede wszystkim w qualu), więc w wyścigu powinno być tylko lepiej. :)
17. dexter
Czesc Skoczek130, takze trzymam za nich kciuki :) Pozdro.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz