2012-07-06 GP Wielkiej Brytanii - #2 trening 15:00 - 16:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:56.345 | 8 |
2 | K.Kobayashi | Sauber | 1:56.474 | 16 |
3 | M.Schumacher | Mercedes | 1:56.545 | 12 |
4 | N.Rosberg | Mercedes | 1:56.567 | 9 |
5 | S.Perez | Sauber | 1:57.493 | 13 |
6 | J.Button | McLaren | 1:57.948 | 9 |
7 | H.Kovalainen | Caterham | 1:58.580 | 10 |
8 | K.Raikkonen | Lotus | 1:58.897 | 8 |
9 | N.Hulkenberg | Force India | 1:58.943 | 12 |
10 | F.Alonso | Ferrari | 1:59.015 | 14 |
11 | P. di Resta | Force India | 1:59.429 | 9 |
12 | P.Maldonado | Williams | 1:59.472 | 6 |
13 | S.Vettel | Red Bull | 1:59.476 | 10 |
14 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:59.854 | 7 |
15 | F.Massa | Ferrari | 2:00.565 | 7 |
16 | T.Glock | Marussia | 2:00.820 | 11 |
17 | B.Senna | Williams | 2:01.099 | 6 |
18 | W.Pietrow | Caterham | 2:01.348 | 12 |
19 | C.Pic | Marussia | 2:03.719 | 8 |
20 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 2:04.774 | 8 |
21 | R.Grosjean | Lotus | -:--.--- | 1 |
22 | D.Ricciardo | Toro Rosso | -:--.--- | 2 |
23 | M.Webber | Red Bull | -:--.--- | 1 |
24 | P.de la Rosa | HRT F1 | -:--.--- | 0 |
Hamilton najszybszy po drugim treningu
Warunki pogodowe w Silverstone po południu nie odpuściły zespołom i druga sesja treningowa rozegrana została w jeszcze gorszych warunkach niż pierwsza. Najszybszy po południu okazał się Lewis Hamilton przed Kamui Kobayashim i Michaelem Schumacherem.O tym jak trudne warunki pogodowe panowały w Silverstone podczas drugiej sesji treningowej może świadczyć fakt, że na 20 minut przed jej zakończeniem czasy ustanowiło tylko 10 kierowców. Zespoły z pewnością brały także pod uwagę fakt, że na cały weekend wyścigowy mają dostępnych dla każdego z kierowców tylko cztery zestawy opon przejściowych (plus jeden dodatkowy gdy oba piątkowe treningi przebiegają na mokrym torze) i trzy opon deszczowych.
Na 30 minut przed końcem dzisiejszych zajęć bolid FW34 ponownie roztrzaskał Bruno Senna. Walczący o utrzymanie fotela w Williamsie Brazylijczyk padł ofiarą aquaplaningu na zakręcie Chapel, mocno uszkadzając tylną część swojego bolidu.
Za czołową trójką drugi trening zakończył Nico Rosberg, który był szybszy od Sergio Pereza i Jensona Buttona. Sporą niespodziankę, mimo ciężkich warunków, sprawił za to Heikki Kovalainen z Caterhama, który piątek zakończył z wysokim, 7 czasem.
Za kierowcą Tonego Fernandesa znalazł się inny Fin, Kimi Raikkonen. Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Hulkenberg i Fernando Alonso.
Sebastian Vettel ponownie znalazł się w drugiej dziesiątce, kończąc dzień z 13 wynikiem, za Paulem di Restą oraz Pastorem Maldonado.
Ostatecznie, w drugim treningu tylko czterech kierowców nie ustanowiło czasu okrążenia: Romain Grosjean, Daniel Ricciardo, Mark Webber oraz Pedro de la Rosa.
komentarze
1. mclaren-fast
No Szumi trzeci na deszczu,co prawda to tylko trening ale jakby w wyścigu troche popadało to byłoby ciekawiej,a i Szumi mógłby też namieszać.
2. M.Schumacher
Kovalainen pięknie
3. FERRARI19
Alonso jako jedyny z Top10 używał Intermediat...
Pewnie oszczędza deszczówki naresztę weekendu...
4. ForzaFerrari
Ciekawie by było jakby padało podczas całego weekendu-mnie takie emocje by pasowały.
5. Skoczek130
A pomyślec, że u nas upał nie do wytrzymania... ;/
6. greyfroot
Oprócz tego ze zimno i mokro to jeszcze ciemno!! Reflektory podobno bedą zakładane do bolidow!
7. krzysiek000
Kovalainen siódmy? Czyli te wyniki o niczym kompletnie nie mówią ;)
8. Kalor666
krzysiek000-Tak się składa, że Kovalainen jest dobrym kierowcą. Koło siebie ma 2 mistrzów.
9. Skoczek130
Ale jego bolid na niewiele stac. Ten weekend zapowiada się za loterię. Zobaczymy, kto najlepiej na tym wyjdzie. ;)
10. frutek05941
Licze na deszczowy wyścig, będzie ciekawie.
11. dexter
Pisanie "jakby w wyścigu troche popadało to byłoby ciekawiej" jest troche smieszne. Tak...dla kogo, dla widza przed TV? - zgoda. Mit powtarzany przez polskich redaktorow w TV ala "liczymy na deszcz, oby padalo" Jazda w takim deszczu jesli nie prowadzisz i masz dobra widocznosc nie nalezy do najprzyjemniejszych, nawet powiem najwieksze niebezpieczenstwo to nie sama jazda w deszczu, lecz ten "spray" ktory wydobywa sie z pod 670 mm szerokich opon, przez ktory naprawde nic nie widac. Jakos nie przypominam sobie kierowcy, lub Teamu ktory jest zadowolony gdy pada deszcz. (minimalizacja ryzyka, kto nie musi ten nie wyjezdza) Oczywiscie, przy takiej pogodzie kazdy kierowca "srodkowej stawki" jest w stanie namieszac w wyscigu tzn. ma szanse zdobyc "gorszym bolidem tylnej stawki" czolowe miejsce (wieksze ryzyko ustawien setups na Quali). W takich warunkach jeden kierowca lepiej sobie radzi, drugi gorzej. (przykladem dzisiaj byl Senna i to wcale nie musial wjechac na polakierowana sliska biala linie, typowy "Wheelspin" podczas zmiany biegow, ulamek sekundy, obroty nagle wskakuja do gory, tylnie kola zaczynaja sie nagle slizgac. Ciezko jest taki bolid w zakrecie opanowac, jeszcze na mokrym torze, trzeba naprawde miec dobre wyczucie w nodze :-) Lecz tak naprawde nikt z protagonistow na torze nie lubi deszczu. (jadac na prostej przy 280-290 km/h "Aquaplaning" nie nalezy do najprzyjemniejszych zeczy). Przy takiej pogodzie dla kazdego Teamu miedzy Quali. a wyscigiem zawsze istnieje problem ustawienia "setups", poniewaz w wiekszosci przypadkow pogoda z soboty na niedziele sie zmienia, chyba ze caly weekend bedzie lalo, w wiekszosci wybranych ustawien bolidow nie mozna zmienic, poza malym marginesem. Piatek jest zawsze b. waznym dniem dla zespolow szczegolnie w czasach gdy brakuje testow, przez caly dzien zbierane sa dane, testowane sa ustawienia na wyscig, no ale przy takiej pogodzie szczegolnie dzisiaj w Silverstone gdzie wiekszosc Teamow przywiozla nowe pakiety "aero" wszystko sie "posypalo". Takze Pirelli mialo dzisiaj zamiar testowac nowy typ opony - makulatura ;-)
Co do Alonso, jak juz ktos wyzej napisal "Alonso jako jedyny z Top10 używał Intermediat...Pewnie oszczędza deszczówki naresztę weekendu..." - tak, zgadza sie lecz do tego dochodzi jeszcze inny czynnik. Kazdy producent opon wyscigowych dokladnie opisuje moment czasowy degradacji i zmiany danej opony przy danej pogodzie tzn. x % czasu suchego, albo x% czasu mokrego, mimo tego zespoly jeszcze same sprawdzaja pewne zachowania opon w danych warunkach.
Co do Silverstone, tor nie jest zly lecz jedna zecz jest dosc smutna Boxy, polozone sa tak nisko ze z glownej trybuny praktycznie nic nie widac co dzieje sie w Pit Stop:-(
12. Skoczek130
@dexter - w pełni popieram. Dla mnie osobiście deszczowy wyścig to chaos, a nie rywalizacja. Więcej w tym przypadkowości, niż prawdziwej walki. Kierowcy z pewnością wolą pewną pogodę. Chyba, że ktoś ma problemy z tempem, jak np. Rossi z MotoGP czy obecny ogon F1, to wówczas jedyny ratunek w deszczu.
13. darecky3
nie wiem na ile prognozy sa wiarygodne ale wg wiadomosci sky wladze regionu obwiescily komunikat aby kibice zrezygnowali z uczestnictwa w sobotnich sesjach ze wzglegu na wysoki poziom powodziowy. No dzis sobota to sie przekonamy jak bedzie
14. dexter
Jak wiadomo, kierowcy dysponuja ograniczona liczba opon. Kazdy kierowca dostaje na caly Weekend 4 zestawy Intermediates i 3 zestawy Full-Wets, z pewnym warunkiem, ktory wchodzi w gre gdy podczas pierwszej lub drugiej sesji treningowej pada deszcz.
Wowczas zespoly dostaja dodatkowy zestaw Intermediates, ale przed trzecim wolnym treningiem w sobote musza go oddac. (przewaznie w piatek jest on oddawany). Problem polega na tym, ze przy takiej ulewie jaka byla w piatek ten dodatkowy zestaw Intrmediates jest malo przydatny, a kierowcy zakladaja Full-Wets. l I wlasciwie w sobote przy takiej pogodzie na sam trzeci wolny trening, na Quali i na wyscig zostaja tylko dwa nowe zestawy Full-Wets.
15. frutek05941
Gdzie będzie można oglądnąć powtórke z wyscigu w poniedziałek? Polsat sport nie wchodzi w gre, jedynie Polsat sport news i jakieś zagraniczne kanały.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz