De Villota walczy o życie po wypadku
Wieści płynące z Duxford nie napawają optymizmem. Obrażenia jakich doznała Maria de Villota podczas porannego wypadku stanowią realne zagrożenie dla jej życia.Oświadczenie wydane przez angielskie służby ratownicze potwierdziło, że o godzinie 9:17 rano odebrano zgłoszenie wypadku. Na miejsce został wysłany ambulans wraz ze specjalistyczną załogą.
„Kobieta doznała obrażeń zagrażających życiu i po reanimacji na miejscu zdarzenia, została zabrana do szpitala Addenbrooke celem dalszego leczenia.”
Zespół Marussia wyda oświadczenie po szczegółowych badaniach przeprowadzonych w szpitalu.
komentarze
1. ULTR93
Usunięty
2. luca motorsport
Jak to sie moglo stac? Sytyuacja raczej nie wyglada dobrze, trzymaj sie Maria
3. jareklykos
Oby się z tego wygrzebała :| 3maj się!
4. jareklykos
Usunięty
5. FAster92
Wiadomość niezbyt miła, mam nadzieję, że wszystko będzie w porządku.
6. tolcia
http://twitpic.com/a3duh9/full
Zdjęcie z miejsca wypadku...
Coraz gorzej to wygląda. :(
7. zx74yu
@6. tolcia szkoda że nic nie widać :/
8. dobeck
@7. zx74yu
Widać że wjechała w rampe, którą miała jakos tak na wysokości oczu
9. tolcia
zx74yu czekamy moze cos wypłynie.
dobeck właśnie to mnie najbardziej przeraża :/
10. jack22
Kto o zdrowych zmysłach zostawia rampę załadowczą otwartą?
Ostatnio tez bym się na takiego palanta nadział, rampa na wys ok 120cm, nie oznaczona, wesoło sobie wystawała na pas po którym poruszały się auta. Polska
11. dobeck
Pozostaje czekać i wierzyć w konstrukcje kasku
12. krzysiek000
Może ta rampa spadła dopiero po wypadku? Oby, bo inaczej mogło dojść do dekapitacji, a już jeden taki wypadek w wyścigu był...
13. tolcia
Ta rampa była opuszczona... Dziwnie milczą teraz.
14. athelas
Z tego co słyszałem to najprawdopodobniej wypadek spowodował system zapobiegający zgaśnięciu silnika. Jechała bardzo powoli (wracała do mechaników), a ten system po prostu zwiększył obroty żeby silnik nie zgasł. Nie jest to potwierdzone, ale prawdopodobne. Brak doświadczenia - gdyby jakiś kierowca F3 czy GP3 dostał bolid F1 myślę, że też mógłby mieć taki wypadek. Powrotu do zdrowia!
15. luca motorsport
Jeden z reporterow BBC podal ze De Villota udezyla z predkoscia okolo 40 mil i przy uderzeniu zpadl jej kask, przez okolo 10-15 minut nie dawala oznak zycia.
16. Fan Alonso
Usunięty
17. Porky2
Według Magpas Charity stan de Villoty jest stabilny.
18. tolcia
Fan Alonso jesteś chory.
Ona jest testowym kierowca w F1 a Ty kim jesteś? :)
19. belzebub
Gdyby nie skutki tego wypadku, nasuwa mi się na język tylko jedno, ale od razu pewnie zostałbym posądzony o szowinizm, więc powstrzymam się. Niemniej sytuacja kuriozalna, gdyby to zdarzyło się na torze przy większej prędkości, ale poza torem. Zawsze opieram się na faktach, więc poczekam na oficjalne info od zespołu, niemniej jednak, podłącze się do tego co napisał athelas, jedną z przyczyn mógłby być brak doświadczenia, albo bardzo małe. No cóż najwidoczniej F1 nie chce kobiet kierowców w swoich szeregach. Choć mam nadzieję, że Hiszpanka wróci jeszcze do ścigania, ale może już w niższych seriach.
20. dobeck
To się podobno stało w momencie kiedy mechanicy zaczęli spychać bolid. W tym momencie kierowca puszcza kierownicę a łapie za nią mechanik. Nie pomyśleliście że to któryś z nich mógł wcisnąć przez przypadek guziczek ? :-P
21. Filip[][]
^dobeck
Próbowałeś zabłysnąć ale wyszło jak zawsze... idź na onet.
22. dobeck
@21. Filip[][]
A może jakaś konstruktywna uwaga ?
23. Święty
Jeszcze długo żadną kobietę w F1 nie zobaczymy...
24. Reverof
Na szczęście odzyskała już przytomność i rozmawia z rodziną
25. Filip[][]
22.
Konstruktywna uwaga? Bardzo proszę: W bolidzie (nawet w Marussi) do przyspieszania używany jest pedał gazu a nie "guziczek"
26. dobeck
No tak ale sprzęgło jest na "guziczek" a tam gazu nie trzeba wciskać żeby rozpedzić sie do tej prędkości którą miała. Tak czy inaczej jest to na razie gdybanie :)
27. noke54
26. dobeck a mi zawsze wydawało się, że sprzęgło to nie guziczek, a takie dwie łopatki z tyłu kierownicy (poniżej łopatek od zmiany biegów), więc... bez przesady :)
28. Kalor666
Sami fachowcy jak widzę. Skrzynia w F1 ma automatyczne sprzegło! To skrzynia sekwencyjna z 7 przełożeniami. Kierowca zmienia biegi łopatkami. Niczego nie musi wciskać. A propos wypadku to sądząc po ilości usuniętych wpisów ukazuje sie obraz faceta- superdrivera piszącego idiotyczne posty, ktory nie może sie pogodzić że jakaś babeczka jeździ bolidem. Ta babeczka osiągnęła więcej niż każdy z Was chłopaki. Ciężko się z tym pogodzić???
29. Filip[][]
Nikt tu nie jest zazdrosny (chyba) ale moim zdaniem motorsport nie jest dla kobiet tak jak piłka nożna czy boks. "Największym nieszczęściem kobiet stało się równouprawnienie. Biologia, niestety, nie poszła z postępem." Kobiety mają inną psychikę itp.
30. noke54
28. Kalor666 owszem kierowca nie musi wciskać sprzęgła, ale podczas jazdy (tzn gdy wrzuca wyższy lub niższy bieg). Gdy startuje z miejsca, używa go- bo jakoś musi wprawić w ruch swój bolid. Zresztą zobacz sobie onboardy ze startów, zawsze na początku kierowcy coś majstrują przy swoich kierownicach i to jest właśnie opuszczanie wciśniętej łopatki - sprzęgła.
31. Marti
Nieprawdopodobne. Życzę de Villocie szybkiego powrotu do zdrowia.
32. skoropian
Kubica płci przeciwnej
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz