Sauber zaprezentował nowego C31
Zespół Sauber jako szósta ekipa w stawce, zaprezentowała dzisiaj w Jerez swój nowy bolid na sezon 2012, C31.Zgodnie z konwencją przyjętą przez większość ekip, także i bolid Saubera posiada charakterystyczny uskok na wysokości połączenia nosa z monokokiem auta. Zespół Petera Saubera zdecydował się także na zmianę tylnego zawieszenia na typ pull-rod, które od kilku sezonów z powodzeniem stosuje Red Bull.
„Naszym celem jest regularne finiszownaie w punktach, aby postawić nas w zdecydowanie lepszej pozycji w mistrzostwach świata” mówił Peter Sauber, szef zespołu.
„Nie możemy doczekać się kolejnego sezonu współpracy z naszymi młodymi i utalentowanymi kierowcami. Kamui będzie brał udział w swoim trzecim pełnym sezonie w F1. W ubiegłym roku poprosiliśmy go o przejęcie roli lidera w zespole a on sprostał temu zadaniu.”
„Po swoim debiucie, Sergio podchodzi do drugiego sezonu, który często jest najtrudniejszym w karierze kierowcy Formuły 1. Obaj kierowcy mają ogromny potencjał i będą pracowali z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2011 roku, aby móc dalej kontynuować obiecujący rozwój.”
Zdjęcia:
komentarze
1. dafxf
Czyli prawie wszyscy robia dziobaka............moze COS w tym byc? Zobaczymy
2. KobayashiF1
Piękny jest:)
3. zx74yu
"będą pracowali z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2001 roku, aby móc dalej obiecujący rozwój.” Chyba w 2011r. ;)
4. marcin_k_
@3 Dobrze zauważyłeś. Teraz poprawili na:
"będą pracowali z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 20011 roku, aby móc dalej kontynuować obiecujący rozwój.”
Coraz lepiej ;D
5. haidx97
ciekawe co następne? xd
6. zx74yu
@ wcześniej cofneli się w przeszłośc teraz są w przyszłości xD
7. Wiater
Ładne malowanie ;) Ponoć te nosy oprócz docisku przedniej osi podczas hamowania zapewniają wygaszenie części bolidu, coś jak F duckt ale dzialający na kierowce i czesc tego co nad nim...
8. luca motorsport
Naprawde ladne barwy, podoba mi sie nowy Sauber
9. rokosowski
@7 buhahahahha a ja słyszałem że ponoć spowalniają upływ czasu
10. Vysogota
Ciekawe co to jest ten łuk na skrzyni biegów
11. wheelman
Słyszałem pana z Lotusa, który twierdził, że nos jest obniżony po to, aby podczas uderzenia w bok innego bolidu nie skosić głowy kierowcy...
Może ktoś obeznany się w końcu wypowie po co była ta zmiana w regulaminie?
12. shodan
Piekny jest
13. shodan
Jezeli bedzie jezdzil tak jak wyglada to bedzie swietny sezon
14. Vysogota
11 właśnie po to jest, ze względów bezpieczeństwa. W każdym bolidzie jest obniżony, tylko że w bolidach z garbem obniżony jest tylko w strefie w której obniżenie jest wymagane w przepisach natomiast w Mclarenie nie ma uskoku bo obniżyli cały przód, nawet tam gdzie nie jest to już wymagane.
15. ArcyZ
Z przodu podobny do SF.
16. Święty
Dalej klockowaty jak był. Malowanie lepsze, ale zobaczymy jak wygląda na żywo bo tutaj mamy tylko grafikę.
17. Roomster720
musze przyznac ze w sauberze ten próg wygląda lepiej jak w ferrari na przykład ;>
18. sever
@10 to jest osłona łańcucha.
19. głodny
Jeśli chodzi o sam wygląd to całkiem całkiem.
W porównaniu do C-30 znacznym zmianom uległ tył, jest węższy , sekcje boczne są krótsze .oraz mają tylne zawieszenie pullrod zamiast pushrod którego jeszcze używali w zeszłym roku. .
7. Wiater ten niby f-duct przedniego skrzydła był używany w ubiegłym sezonie , taki wlot powietrza na czubku nosa , w tym sezonie jak dotychczas zauważyłem tylko w McLarenie taki system., i był on raczej używany w celu podania powietrza pod bolid ,aby uzyskać większy docisk.
Przy hamowaniu chodzi o zwiększenie siły docisku aby szybciej wyhamować bolid a nie zmniejszenie jak to było z kanałem F.który to wygaszał na prostych opór stawiany przez tylne skrzydło.
Nosy zostały obniżone w punkcie mocowania z 650mm do 550mm , ze względów bezpieczeństwa , aby chronić kierowcę przed uderzeniami bocznymi. Do tej pory nos był podnoszony jak najwyżej po to aby kierować jak najwięcej powietrza pod podłogę w celu uzyskania max docisku.
Z tego co wyczytałem to za pomysłem stosowania brzydkich nosów w bolidach odpowiedzialne są teamy, które nie zgodziły się na proponowane przez FIA przepisy.
Zespoły wspólnie doszły do wniosku że takie wyjście ze złamanym dziobem będzie tańsze a niżeli przeprojektowywanie zawieszenia .
Więc wszystkie ekipy będą miały taki nos po za McL gdyż oni już w tamtym roku mieli najniższy bolid i najniżej położony nos , wiec nie musieli nic zmieniać ani przeprojektowywać.
Ciekawe czy przy każdej prezentacji ludzie będą zadawać te same pytania na temat nosa .
20. Jahar
Fajnie barwy i ciekawe malowanie, które będzie rozpoznawalne łatwo. Na pewno kolorystycznie lepszy od Mcl:-)
21. Barti Moto.pl
Dziwne malowanie i charakterystyczny nos. Przód na czarno.Środek na biało a tył na czarno więc muszę ocenić tak: Ładny nos ale malowanie tragiczne ale przynajmniej będzie łatwo rozpoznawalny jak powiedział Jahar ale może też okazać sie że będzie słaby bolid. Kolor to nie wszystko ale musze przyznać że pomysł na malowanie ciekawy tylko im nie wyszło ale aerodynamika dobra podsumowanie: dobry bolid
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz