Silnik V6 Renault będzie testowany w sezonie 2012
Silnik V6 Renault, który zastąpi dotychczasowe V8 od sezonu 2014 zostanie po raz pierwszy przetestowany w połowie sezonu 2012.„Nowy silnik [V6] na sezon 2014 będzie znacznie bardziej złożony pod względem projektu i pracy niż obecne silniki i będzie stanowił olbrzymie wyzwanie” mówił Francuz.
„Nasz pierwszy silnik V6 zostanie przetestowany w połowie sezonu 2012 a potem będziemy prowadzili intensywny program, aby go dopracować i rozwinąć każdą część w możliwym zakresie.”
Aktualnie zespół Renault zaopatruje w silniki ekipy Red Bulla, Lotusa (Renault) i Caterhama (Team Lotus), a od przyszłego sezonu będzie dostarczał jednostki także Williamsowi. Nieoficjalnie wspominana się także o możliwości podpisania przez francuski koncern umowy z HRT, które przechodzi znaczącą restrukturyzację.
komentarze
1. sebekorzel
Niech sezon 2012 trwa wiecznie !!!
2. Grzesio22
Ciekaw jestem jak ten test wyjdzie
3. Skoczek130
Już tyle było zmian w historii F1, wielu mówiło "TO KONIEC!", a jak widac F1 trwa dalej. ;) Przestańcie już więc marudzic! Mamy kryzys ekonomiczny. Zmiany nie zaszkodzą, a tylko pomogą. F1 nic nie straci, tak jak nie straciła po poprzednich zmianach... ;]
4. poncki
Straciła straciła ale i tak ją kochamy!!!
5. fanAlonso=pziom
3 ale te zmiany kiedyś mogą się źle skończyc ja osobiscie licze że z tą zmianą tak właśnie będzie
6. sebekorzel
nom, zmiany były... ale np zmiana z V12 czy V10 na osómki a zmiana juz V8 na V6 nie są sobie równe
7. sebekorzel
te zmiany wszystkie napewno nic nie zmienią jeśli chodzi o środowisko, to jest bajeczka w którą niestety większość ludzi wierzy
8. ELtech
od 2020 będą 3 cylindrowe biturbo ,od 2025 hybrydy a od 2032 elektryczne. Będą 2 zjazdy na ładowanie po 1,5 godziny.
9. bekon
wkurza mnie to gadanie o tym ze silniki w f1 powinny być ekonomiczne bardzo dużo sie zaoszczedzi paliwa i duzo mniej sie zanieczyści srodowisko. Wieksze kożyści by były jak by latali mniejszymi samolotami które przez godzine lotu trują tyle co wszystkie bolidy przez kilka wyścigów
10. Roomster720
nie wiem czemu wy narzekacie... ;) wam to i tak nic nie zmieni... prawie ;] głos bolidu sie zmieni no i oczywiście moc, ale wam to nie powinno przeszkadzać ;] ja was nie rozumiem... ;]
11. ELtech
no dla mnie F1 to przede wszystkim duże , widlaste, wysoko się kręcące silniki. V6 to jest dobre.. bo ja wiem... do forda Mondeo
12. ULTR93
tylko nie V6. ciul tam z ekologią ale V8 ma to coś ten głos i moment obrotowy.
13. Oskar9
Ja z kolei liczę na to że w końcu odmrożą rozwój silników, zawieszenia i innych elementów, które mogły by trafić do cywilnych pojazdów tak jak np. tarcze hamulcowe. Moim zdaniem ograniczać mogą aerodynamikę bo i tak przy prędkościach osiąganych w normalnej jeździe (autostrad nie liczę w końcu ijak często nimi jeździmy :D) jej wpływ jest bardzo mały. Przykładowo jeden zespół ma silnik v12, który jest cięższy i więcej pali od silnika innego zespołu który zdecydował się na v6.
14. grzegorz0812
witam
proszę o info gdzie można pooglądać gp archiwalne kiedyś to robiłem na bułgarskiej stronie ale od jakiegoś czasu nie mogę tam znaleźć archiwum mimo że jestem tam zalogowany.proszę o wskazanie jakiś stronek.
z gory dzięki
15. Cwirs
@10 Ty slyszales kiedykolwiek dzwiek silnika od v6 w gore ? pewnie nie, stad nie rozumiesz
16. piotrek74
15. Cwirs --a ty na pewno masz w garażu V12 i w tym roku zdajesz prawko ,bo w nowym roku wykucie testów na nic się nie zda--- HI,HI HI
17. Sidor
@13 pewnie wtedy nikt by nie stosował V12 tylko jak najmniejsze silniki ale za to wykręcone w kosmos. Tak jak było to w latach 90. Co do dżwięku to pewnie będzie OK, bo z tego co pamiętam to mają się kręcić do 15 000 RPM. Więć ciężko na chwile obecną z czymkolwiek je porównywać a już napewno nie z Fordem Mondeo...
18. Święty
F1 nie może stać w miejscu i nigdy nie będzie. Silniki zmieniane są na "mniejsze", bo też są bardziej wydajniejsze - technika idzie na przód. Dźwięk będzie inny, ale widzę, że najwięcej się wypowiadają tutaj ci, którzy nigdy na torze f1 nie byli. Poza tym nowy dźwięk nie oznacza od razu gorszy dźwięk. Być może dożyjemy czasów, że bolidy F1 będą napędzane wyłącznie na prąd i wtedy nie będzie żadnego dźwięku. Podejrzewam, że prędzej czy później tak się stanie, gdy wymyślą tak silne ogniwa czy inne źródła energii. I też jakoś będą z tym żyli.
19. Cwirs
@16 akurat mam i500 2.5 v6 Irmhser chcesz foto ?
20. maciejkossak
dla mnie F1 pozostanie F1 także na elektrycznych silnikach
21. Oskar9
@17 no właśnie było niestety nie pamiętam:/ bo urodziłem sie 1991 a jak byłem mały to nie oglądałem F1:( ale myślę że było ciekawiej
22. SakonJaMamMotor
Oglądałem na francuskiej telewizji jakiś program o motoryzacji, i była tam pokazana jakaś firma która zaprojektowała i zbudowała ten silnik V6 Renault, ale odziwo nie była to firma Renault tylko jakas na litere M, ale nie pamiętam. Zdziwiłem się, no ale to F1 i tu wszystko mozliwe;)
23. kempa007
22. SakonJaMamMotor nic dziwnego Mecachrome...
24. sebekorzel
świety a ty to napewno wiesz kto był na wyścigu a kto nie byl.... david kuperfild normalnie
25. sebekorzel
po za tym mojemu ojcu do dziś śni sę dźwięk A R 1260.... szkoda że mi nie było dane usłyszeć na żywo tych startów w latach 80 czy 70
26. R90
12.Generalnie silniki F1 nie mają wysokich momentów obrotowych , więc Twój post o tym jest lekko bez sensu
27. melo
@26. Tak jest , moment obrotowy obecnych V8 w F1 to 300 Nm, czyli nie wiele. Dla porównania, moja Alfa Romeo ze standardowym silnikiem JTD 115 KM, posiada moment obrotowy 270 Nm. Samochody startujące na 1/5 mili posiadaja niektóre ponad 1000 Nm momentu obrotowego. Ale w F1 nie tylko moment sie liczy , ważna jest charakterystyka pracy w całym zakresie obrotów, a silniki F1 tą charakterystyke maja naprawde imponującą, co czymi je silnikami wyczynowymi, plus nie mała moc około 850 KM. Co do @22 Sakona, to potwierdzam co napisał kempa007, to Mecachrome. Pozdrawiam!
28. melo
Acha i dodam jeszcze jedno, nowe V6 Turbo to jest prawdziwy majstersztyk technologiczny, dużo bardziej zaawansowane technologicznie jednostki w porównaniu do obecnych. Te silniki dają bardzo dużo satysfakcji konstruktorom. Prawdopodobnie to są najbardziej zaawansowanie silniki spalinowe w historii motoryzacji. Prawdziwe dzieło sztuki. Bo nie trudno zrobić potwora z V8, V10, V12, sztuka zrobić to z V6 o pojemności 1,6 , tutaj trzebaj już posiadać technologie z najwyższej półki i głowe na karku! Nie moge sie tych silników doczekać!!!
29. melo
miało byc na 1/4 mili;) Apropos V6 Turbo- jak się dowiedziałem jakie tam są parametry wtrysku układu zasilania, to w lekkim przełknąłem ślinę i pomyslałem czapki z głów!;)
30. melo
w lekkim niespokoju;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz