Senna gotowy przyjąć rolę trzeciego kierowcy
Po ogłoszeniu przez zespół Lotus Renault swojego składu na 2012 rok, Bruno Senna pozostał bez pewnego etatu, jednak dla pozostania w F1 jest skłonny przyjąć rolę trzeciego kierowcy w jednej z ekip.„Podjęcie pracy jako trzeci kierowca byłoby podobne do tego co niektórzy robili w tym roku, jeżdżąc w piątki” mówił dla serwisu Autosport.com Senna. „To pozwala Ci pozostać aktywnym i robić coś właściwego z zespołem. Musiałoby to być w odpowiednim zespole, ale może być opcją dla mnie.”
Mimo obaw co do możliwości wystąpienia w barwach Lotusa podczas przyszłorocznych piątkowych sesji treningowych Senna nie wyklucza pozostania w Enstone, szukając jednocześnie możliwości jazdy dla innych zespołów.
„Jest taka szansa. Nadal mam dobre relacje z inżynierami i wszystkimi w zespole. Niemniej musielibyśmy przedyskutować warunki i zobaczyć co jeszcze pozostało na rynku.”
komentarze
1. sebekorzel
Dziwne jest to że nie znalazł się żaden porządny sponsor który znalazł by miejsce dla Brunona, wydawało by się że nazwisko Senna powinno przyciągać pieniądze jak magnes
2. dryndol
haha.. jaaaasne... jak chłopak nie umie jeździć to zapłacisz jemu bo ma nazwisko czy wlożysz pieniądze w np. Kubice. Porównanie Kubicy wydało mi się znacznie lepsze niż Alonso. Widać że umie jeżdzic a niczego wielkiego jeszcze nie zdobył na przeciwko Alonso.
Więc jak... Senna czy Kubica...? :D
3. Grzesio22
Bruno nie pokazal nic ciekawego w tym sezonie
4. Święty
Mam nadzieje, ze nie znajdzie miejsca jako zasadniczy kierowca w żadnym zespole, bo to byłaby tragedia. Jako 3ci kierowca moze byc.
5. be_rcik
No dobra, ale gdzie jest Vitek ?!?!?
Ktoś widział, ktoś słyszał?
6. meczet
Senna po tym co pokazał w tym sezonie to pewnie byłby skłonny przyjąć rolę kolesia od polerowania kasków, albo pompowania kół...
7. luca motorsport
Senna powinien poszukacz mieisca w innei seri wyszigowej np. Le Mans
8. kempa007
5. be_rcik Witalij moze co najwyzej wyrolowac Glocka, ale chyba jednak nie bedzie az takich ruchow...
9. devious
@5
Oksana powiedziała, że póki co Witalij zostaje z Lotusem tylko być może w innej roli (zapewne starty dla Genii w innej serii wyścigowej a mają udziały/kontakty w różnych ekipach różnych serii) ale pracują też nad kontraktem z innym zespołem...
Moim zdaniem Pietrow wróci teraz do GP2 i powalczy o tytuł i będzie celował w Marussię w 2013 roku :)
10. devious
co do Senny i tego, że sponsorzy mogli więcej dać jak pisał @1 sebekorzel:
Alesi:
"To czego dokonał Bruno w tym roku było wspaniałe, szczególnie, że zaczął jeździć w połowie sezonu. Musiał natychmiast wskoczyć do samochodu i od razu był szybki. Osiągi samochodu czasem były dobre, a czasem złe, ale on wykonał możliwie najlepszą pracę. Szkoda, ale Total bardzo chciał mieć francuskiego kierowcę i płacili więcej… .
NO WIĘC CHYBA WIADOMO :)
Sponsorzy Romaina vs Sponsorzy Bruno 1:0
(w półfinale odpadli też sponsorzy Witalija)
11. luca motorsport
9. devious Malo prawdopodobne zeby Witalij wrocil do GP2, po co kierowca ktory dwa sezony scigal sie w F1 mial by wracac do GP2?
12. dryndol
Grocjean też się ścigał W F1. Wrócił do GP2 zdobył mistrzostwo i dostanie ponowną szansę od Lotusa. Akurat dla Witalija to nie było by nic złego. Nabrałby trochę pokory może dojrzałby do F1... No i przede wszystkim zweryfikował by się jako kierowca. Wtedy byśmy widzieli czy dostałby jeszcze szanse w przyszłości. W innym wypadku nie liczę na nic chyba że Sponsorzy znów posmarują i trafi do jakiegoś zespołu z końca stawki którym pieniądze z pewnością się przydadzą...
13. poncki
SEN jakimś wielkim talentem nie jest, podobnie jak PET, moim zdaniem lepiej wrócić do GP2.
14. luca motorsport
12. dryndol Tak masz racje, zgadzam sie z toba, ale Witalji maianc juz 27 lat musi sie rozwiacz a seria GP2 juz mu w tym nie pomoze bo debiutantem juz nie jest, Grosjean trafil do F1 w wieku 23 lat wzial udzial tylko w 7 GP F1 w bardzo slabym bolidzie i nie maianc czasu na pokazanie sie, i generalnie nie byl jeszcze gotowy
15. luca motorsport
*maiac
16. be_rcik
@luca motorsport
weź używaj sprawdzania pisowni, bo mnie oczy bolą.
17. F1fan21
14. maianc, maiac... Może chodziło cię o słowo 'mając'?
'rozwiacz' to chyba rozwijac;-)
A bolid nie był bardzo słaby - Alonso potrafił jeździc, nie rozbijając się
18. Skoczek130
Nic innego Sennie nie pozostało. W Williamsie niemal na pewno będzie Sutil. W Force India natomiast jego miejsce zajmie Hulk. Brazylijczykowi nic nie zostało, no chyba że starty w HRT. Zna już jednak realia startów w takich tworach, więc to bez sensu. Posada 3-ciego będzie dobra! :)
19. Skoczek130
@devious - a po co ma tam wraca?? To bez sensu. Lepiej byc trzecim kierowcą, bowiem Rusek już jeździł w tej serii i nawet majster niewiele mu pomoże. Zresztą zawsze jest ryzyko powinięcia nogi, a ewentualny brak w czołowej 3-ce klasyfikacji byłby kompletną porażką. ;)
20. Skoczek130
W Marussię to nawet bez startów w GP2 może celowac. Tam wystarczy kasa, a on ją posiada. Zresztą jest rodakiem firmy, do której należy zespół, a obecnośc swojego w jednym z wozów jest bardzo korzystna. A Witek nie jest byle jakim kierowcą. Ma doświadczenie i jeżeli ma czym, to potrafi pojechac ładnie. :)
21. luca motorsport
17. F1fan21
Sorry, troche dzisaj spie, ale sie wygupilem
22. devious
@Skoczek130 i kilku innych mądrali :)
to powiedzcie co Wy byście zrobili mając jakąś tam kasę na starty - w Marussi kasę wyłożył już Pic a Glock przedłużył umowę więc znowu szanse na jazdę są małe a w innych ekipach - zerowe... w Lotusie trzecim kierowcą chce być kilku kierowców, w tym Senna i ta babka Maria da Villota - i każde z nich mówi, że chce jeździć w piątki... i OK w przypadku Senny i Pietrowa ma to jakiś sens ale już tę Marię to oceniam jakoś żart - no chyba, że wezmą ją jak Charouza czy Fauziego na 5-6 kierowcę...
co jednak w przypadku, jak Senna będzie nr 3 i będzie czasem wsiadał w piątek do kokpitu (Lotus zgarnie za to trochę pieniędzy od sponsorów Bruno) a Witek? nr 3 w Marussi? dobre żarty...
jakie ma inne opcje? powrót jak Glock, Grosjean czy Pantano do GP2 (wszyscy trzej po powrocie wygrali serię co na pewno przyniosło im trochę chwały a dwóm pierwszym możliwość powrotu do F1 - i obaj powrócili/powrócą w wieku 26 lat, zaś Pietrow ewentualnie w 2013 miałby rocznikowo 29 więc fakt, więcej ale tylko 3 lata a nie 5 czy 6...)
inne opcje? wyjazd za Ocean ale to juz raczej bez szans na powrót - i to samo w przypadku aut z dachem czy DTM czy GT czy prototypów Le Mans - droga raczej bez powrotu w tym wieku...
jak dla mnie gdybym miał kasę a do wyboru nr3 w F1 w Marussi czy starty w GP2 to chyba oczywiste co bym wybrał - każdy kierowca przede wszystkim chce się ścigać :/ kwestia tego czy ktoś czuje się mocny i wie, że mógłby wygrać GP2 czy raczej chowa się za managerem i sponsorami twierdząc, że i owszem on jest kierowcą wyścigowym ale woli siedzieć w boksie w F1 niż ścigać się w niższej serii bo to uwłacza jego talentowi :)
mnie tam Witalij ani ziębi ani grzeje i wszystko mi jedno czy będzie nr3 w Lotusie czy w HRT ale sam bym mu doradzał właśnie takie coś - jeżeli jest mocny i chce zostać w F1 nie w HRT czy Marussi to musi wygrać w 2012 GP2 a potem w 2013 pokonać Glocka w Marussi i wówczas być może zostanie doceniony - a w wieku 30 lat ma szanse na jakiś jeszcze sensowny kontrakt w zespole środka stawki... ale to plan maksimum :)
w innym przypadku Wit już na zawsze pozostanie "tym, którego wywalono z Lotusa" i max jaki będzie mógł osiągnąć do końca kariery to starty w Marussi za rubelki...
to samo odnosi się do Senny - no ale oni sami wiedzą ile ich talenty są warte i ile mają "cohones" - i pewnie będą woleli ciepłe posadki wiecznych kierowców testowych niż próby odbudowy swojego wizerunku...
23. be_rcik
@22 Devious
W GP2 też trzeba sobie znaleźć miejsce, a żeby wygrać trzeba znaleźć dobre miejsce. I tu widzę też problem. Teraz bez testów trzeciego kierowcy wszyscy na GP2 patrzą jak na wylęgarnię kierowców. I jest tam ciasnawo.
24. devious
@23
na pewno łatwiej znaleźć miejsce w solidnej ekipie w GP2 niż gdziekolwiek w F1...
szczególnie z kasą Witka i układami Genii - Genii wsadza swoich kierowców do różnych serii i nie ma z tym problemów więc i dla Witka znalazłoby się miejsce w GP2 - skoro jest niby opcja, żeby został z zespołem...
choć zapewne mowa jest o kierowcy nr 3 - choć jak dla mnie więcej prestiżu i szans na angaż w jakimś sensownym zespole daje wygranie GP2 aniżeli sezon jako kierowca testowy - szczególnie jak testów będzie tyle co kot napłakał...
no chyba, że jazda w piątkowych treningach....
25. Skoczek130
@devious - Seria GP2 to przedsionek F1, seria juniorska - Pietrow nie jest już juniorem i raczej jego obowiązkiem byłoby nawet wywalczyc tytuł mistrzowski. On też niewiele mu da, ponieważ każdy już zna jego wartośc w F1. Jak ma kasę, to już lepiej spędzic w roli piątkowego w Marussi, by potem zastąpic Pica. I tak to widzę, ponieważ ruble Ruska raczej nie będą przez Francuza do pobicia. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz