Mercedes wkrótce będzie testował nowy silnik V6
Według doniesień serwisu Autosport.com, nowy turbodoładowany silnik V6 Mercedesa, który ma zadebiutować na torach Formuły 1 w sezonie 2014 wkrótce znajdzie się na hamowani.Bernie Ecclestone, jak również promotorzy wyścigów GP obawiają się, że nowe, mniejsze jednostki, których obroty zostaną ograniczone do 15.000 na minutę nie będą równie głośne co dotychczasowe V8.
„Silniki są wysokoobrotowe” mówił Andy Cowell z Mercedes-Benz. „Nie osiąga się maksymalnego przepływu paliwa dopóki nie jest się powyżej 10500 obrotów na minutę, a maksymalne obroty to 15.000. Dodatkowo sześć rur prowadzi do turbosprężarki. Uważam, że jedna rura wydechowa z sześciu cylindrów i 15.000 obrotów na minutę będzie brzmiała całkiem dobrze.”
Thomas Fuhr, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz High Performance Engines, zdradził także, że nowe zasady w oparciu o które budowane są silniki są wystarczająco jasne dla wszystkich, że zdecydowano się zrezygnować z tworzenia czegoś na wzór RRA (porozumienie o ograniczeniu kosztów), zaproponowanego przez FOTA.
„Największym osiągnięciem, niezależnie od fizyczności RRA, było stworzenie sensownych regulacji technicznych” mówił Fuhr.
„FIA, wraz z producentami, wykonała świetną robotę. Wiele rzeczy jest z góry określonych, więc nie wydaje się pieniędzy na ich rozwój- wiadomo, że jest jedno turbo, więc to zdecydowanie ułatwia sprawę. To największa korzyść płynąca z tych przepisów.”
komentarze
1. GrzeSzNY
prosze tylko nie przerzucajcie wojny z pod AMG po ten artykol :) juz mi sie nei chce szukac nazwisk osob projektujacych te silniki :) i grzebac w ich biografiach :)
2. fanAlonso=pziom
powiem tak : v10 rządzi - tyle w temacie
3. matigluszak
Poczekajmy na rok 2014. Wtedy się wszystkiego dowiemy.
4. F1fan21
AMG pomoże im w tych silnikach.
5. pjc
@fanAlonso=pziom e tam, V12 lepiej brzmiała.
Cały czas mam w uszach jej dźwięk na długich prostych.
Miodzio.
6. Jahar
Moim zdaniem dźwięk nowych silników będzie dobry a narzekanie to tylko narzekanie bo każdy się boi że będzie słabo. Strachy na lachy.
7. Cwirs
Nie bedzie dobry, nie ma opcji
8. Master666
Wierzę, że znów będzie bezkonkurencyjny!
9. GrzeSzNY
ogladalem wlasnie wyscigi f1 w latach 61-64 (mieli wtedy V6 silniki) i wcale dzwiek nie jest zly, za to tory i ludzie na poboczu jak na rallly :)
10. melo
Te silniki będą bardzo ciekawe!! będzie troche problemów z turbodoładowaniem typu temperatura, przeładowanie. Ale będzie dzięki temu pikanteria;) Pozdro!
11. fanAlonso=pziom
5 słuchałem V12 i jakoś dźwięk nie jest tak rozdzierająco- przeszywająco- uwalniający głębokie doznania jak V10 - ta melodia jest dla mnie lepsza niż stosunki damsko męskie nawet ! ale zależy od gustu:)
12. p1lot
Nie znam tych regulacji technicznych, o których mówi pan Fuhr, ale:
- turbo mocno wycisza pracę silnika, nawet bez tłumika w starszym dieslu jest to około 80% hałasu, :(
- z drugiej strony odgłos blow off przy przeładowaniu jest bajeczny tylko jeszcze nie kojarzy mi się z F1 - na pewno będzie głośniejszy niż hamulce :)
... a jak będzie zobaczymy.
13. Grzesio22
Pożyjemy zobaczymy napewno dziwięk v6 bedzie lepszy niż v4 jak to miało byc
14. Skoczek130
Mam nadzieje, że będzie równie awaryjny, jak przed laty... ;)
15. melo
Mecachrome też niebawem będzie hamować V6 Turbo dla Renaulta, z projektu są zadowoleni. TYLKO PROSZE NIE BLUZGAĆ!!!! i nie wszczynać kolejnej wojny na temat Mecachrome&Renault bo mam juz to po dziurki w nosie.
16. hubertus
12. blow off ? a po co to komu? w wyścigach nie ma czasu na syczenie czy inne wynalazki
17. athelas
Ważne, że już od przyszłego roku nie będzie pierdzenia na dohamowaniu. Zwłaszcza źle wspominam bolid LRGP... to dmuchanie przy zamkniętej przepustnicy było okropne.
Co do silników to mam nadzieję, że będzie OK. Ma być V6 a nie cztery cylindry więc i tak OK. Będą brzmiały na pewno niżej, co może być ciekawe.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz