WYNIKI Abu Zabi [ 15 listopada 2011 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | J.E.Vergne | Red Bull | 1:40.011 | 83 |
2 | J.Bianchi | Ferrari | 1:40.960 | 85 |
3 | R.Wickens | Renault | 1:42.217 | 78 |
4 | F.Leimer | Sauber | 1:42.331 | 67 |
5 | G.Paffett | McLaren | 1:42.912 | 41 |
6 | M.Chilton | Force India | 1:43.016 | 81 |
7 | V.Bottas | Williams | 1:43.118 | 71 |
8 | O.Turvey | McLaren | 1:43.502 | 35 |
9 | S.Bird | Mercedes | 1:43.548 | 51 |
10 | R.Gonzalez | Lotus | 1:44.022 | 87 |
11 | S.Coletti | Toro Rosso | 1:45.278 | 87 |
12 | D.Clos | HRT | 1:45.329 | 68 |
13 | C.Pic | Virgin Racing | 1:46.930 | 30 |
14 | A. Quaife-Hobbs | Virgin Racing | 1:47.292 | 32 |
Vergne najszybszy pierwszego dnia testów
Jean-Eric Vergne, który w ubiegłym roku podczas testów młodych kierowców sprawdzał bolid Toro Rosso w sezonie 2011 otrzymał szansę sprawdzenia konstrukcji Red Bulla. Dysponując najszybszym bolidem w stawce Francuz okazał się najszybszy pierwszego dnia testów na torze Yas Marina.Na drugim miejscu dzisiejsze zmagania zakończył tester Ferrari, Jules Bianchi. Francuz stracił do kierowcy Red Bulla prawie sekundę, jednak jego plan na dzisiejszy dzień zakładał sprawdzanie elementów aerodynamicznych.
Trzecim wynikiem dnia mógł poszczycić się Robert Wickens, mistrz serii Renault 3,5,który w Abu Zabi testował z ekipą Renault.
Czwartą lokatę na koniec dnia zajął Fabio Leimer, który testował wraz z ekipą Petera Saubera. Za Szwajcarem sesję zakończyli Gray Paffett (McLaren), Max Chilton (Force India) oraz Valtteri Bottas, który dzisiaj wraz z ekipą Sir Franka Williamsa sprawdzał konstrukcję nowego, spełniającego przyszłoroczne wymagania FIA wydechu, który swoją końcówkę ma w górnej części nadwozia, aby uniemożliwić dmuchanie gazów na dyfuzor.
Czołową dziesiątkę pierwszego dnia testów uzupełnili: Oliver Turvey (McLaren), Sam Bird (Mercedes) oraz Rodolfo Gonzalez (Team Lotus).
Stefano Coletti, który otrzymał szansę sprawdzania bolidu Toro Rosso dzień zakończył na 11 miejscu, wyprzedzając Dani Closa z HRT oraz Charlesa Pic’a i Adriana Quaife-Hobbsa, którzy dzisiaj podzielili się obowiązkami testowymi w zespole Virgin Racing.
Testy młodych kierowców w Abu Zabi potrwają do czwartku włącznie.
komentarze
1. GoQu
Wickens na poziomie obecnych kierowców Renault, a Jeana chciałbym zobaczyć w najbliższych dwóch sezonach F1.
2. QWE1987
Gdzie mogę zobaczyć zdjęcie nowego wydechu Williamsa? Może ktoś wie?
3. kempa007
wejdz na naszego facebooka, jest tam pare fotek.
4. QWE1987
Dzięki. Facebooka jeszcze nie sprawdziłem.
5. devious
wygląda na to, że po kilku "dziadowskich" latach Francuzi w końcu doczekali się udanej generacji kierowców F1 - Vergne, Bianchi, Grosjean i Pic mają szanse w przeciągu 2 lat pojawić się w F1 przy czym 2 pierwszych ma nawet szanse coś w tej najwyższej klasie wyścigowej osiągnąć (Pic to raczej będzie pay-driver a Grosjean jest już za stary by myśleć o wielkiej karierze w F1)
6. Zirdiel
Heh, niektórzy mówią, że umiejętności kierowcy w F1 nie są tak ważne jak auto. Spójrzcie na tabele McLaren traci prawie 3 sek do RedBula. Podczas kwalifikacji różnica wynosiła około 0,150 ^^ Ehhh ;P
7. jack22
jak widać, nawet taki Vergne w RB zdobyłby majstra, wiec wyczyn niemieckiego kierowcy nie jest wielkim wyczynem
8. mourinho33
jack22
Co ty gadasz?
9. bobik
Dobrze gada mourinho33 wsadź VET do HRT i będzie pod koniec stawki, a ktokolwiek w RBR będzie w czołówce.
10. Marcinu
Webber jakoś nie wygrał w tym roku ani jednego wyścigu
11. luka55
jack 22 Przecież tego nie można tak przekładać to byłoby zbyt proste a takie nie jest.
Wtedy musielibyśmy uznać kierowców Mclarena za cudotwórców zresztą tak samo jak kierowców Mercedesa . Z drugiej strony zaś np. wyczyn Alonso byłby przyćmiony bo tu nie wyglądają zle na tych testach ? Moim zdaniem trochę mało fachowe i zbyt proste podejście masz do tych testów. Mogę się jednak mylić . Pozdrawiam
12. luka55
Powyższy post zarówno do jack 22 jak również do Zirdiel
13. jack22
pozdrawiam:)
14. Haziaj
Te testy ja osobiście traktuję trochę z przymrużeniem oka. Zespoły z racji braku testów w sezonie skupiają się na jak najlepszym wykorzystaniu testów młodych do sprawdzenia nowych technologii i pomysłów zgodnych z przepisami na sezon 2012. Przykład Williams z nowym dyfuzorem. Ferrari z kolei poprawia skrzydło, które jak sami powiedzieli ma być bardziej agresywne aerodynamicznie. Podejrzewam, że przyszły Caterham też jakieś nowości aerodynamiczne wprowadza z racji zapowiedzi Mikea Gascoynea na łamach F1 Racing.
Inna sprawa, że tor jest porządnie nagumowany i łatwiej po nim się jeździ.
15. Tutankhamun
jestem ciekaw co na to ilona i jej fan :) pewnie sie nie pokaza:) nie wazne...
patrzac na konstruktorow, Ferrari wyzej od Mclarena, cos nie tak z Alonso? a moze Mclaren mial cieniasow? bardzo wysoko Renault. fajnie byloby przetestowac te cacka jednym kierowca, bylby szok?:)
16. devious
@15
nawet testowanie jednym kierowcą jest mało miarodajne bo czas zależy choćby od temp. otoczenia, ciśnienia, wilgotności itd. a te się zmieniają non-stop...
nie mówię już o ustawianiu każdego auta... no ale idea fajna i na pewno to by była ciekawostka jakby taki np. Alonso miał okazję każde auto ustawić a potem wskoczyć na kilka szybkich kółek każdym :]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz