Pirelli potwierdza opony na najbliższe trzy wyścigi
Firma Pirelli poinformowała o wyborze mieszanek na kolejne wyścigi. Oprócz znanego już wyboru miękkiego i twardego ogumienia na najbliższy wyścig o GP Wielkiej Brytanii, który odbędzie się na szybkim torze Silverstone, włoski producent ogumienia podał swój wybór na kolejne dwa wyścigi.W połowie lipca na torze Nurburgring, kierowcy otrzymają miękką i średnią mieszankę, a pod koniec lipca na Węgrzech super-miękką i miękką.
„Nasz wybór podyktowany jest maksymalizacją do osiągnięcia różnych strategii i odpowiednim kompromisem pomiędzy osiągami i żywotnością” mówił Paul Hembery z Pirelli. „Na Silverstone, potwierdzamy decyzję, którą podjęliśmy kilka tygodni temu, po tym jak po raz kolejny konsultowaliśmy ją ze wszystkimi zespołami, a na kolejne dwa wyścigi wybraliśmy to co naszym zdaniem będzie najlepszym rozwiązaniem, bazując na informacjach, które do tej pory zebraliśmy.”
„Tak jak to miało miejsce do tej pory, uważamy, że będziemy mieli do czynienia z dość zróżnicowanymi strategiami w następnych trzech wyścigach, ale na wszystkie te wyścigi ciężko jest przewidzieć jak wiele wymagały będą pit stopów: ostatecznie zależy to od strategii i siły poszczególnych bolidów i zespołów.”
Opony Pirelli na kolejne trzy wyścigi
GP Wielkiej Brytanii: miękka i twarda
GP Niemiec: miękka i średnia
GP Węgier: super-miękka i miękka
komentarze
1. Pawekn
Czyli Ferrari nie będzie szczęśliwe w Wielkiej Brytanii. No i dobrze.
2. Vertash
Interesujące rozwiązanie wzięli na Węgry.
3. robocop45
A ja stawiam że Alonso wygra na silverston bo objedzie Vettela na starcie, może to dziwne ale mam takie przeczucie ; ] a renówka już z nawet ma problem wejsc do q3....
4. robocop45
silverstone*
5. Pawekn
Renault powinno zmienić Heidfelda na Sennę lub Grosjeana, bo i tak wyników nie będzie i tak, a w ten sposób młodzi by nabrali doświadczenia.
6. sydemon
3. robocop45
Zrobił to w Barcelonie i jak się to skończyło?? Dla przypomnienia - były tam te same opony, które mają być w Anglii.
7. athelas
3. Co z tego jak na twardych straci sekundę na okrążeniu? To nie jest niewykluczone, jak w Barcelonie.
Węgry dobra decyzja, tor wymaga docisku i nie osiąga się na nim dużych szybkości, więc te mieszanki sprawdzą się. W Niemczech też powinno być OK. Silverstone... Na tym torze jedzie się niesamowicie szybko, supermiękka nie dałaby rady, a średnia przy miękkiej miałaby małą różnicę.
8. Sasilton
Renówki na silverstone nie wejdą do Q3
zobaczycie ;p
9. Morves
#7
"Węgry (...) tor wymaga docisku i nie osiąga się na nim dużych szybkości"
Mówimy o innych torach? Zagraj sobie w jakąkolwiek symulację z dobrym modem SPA może...
10. athelas
9. Chyba mówimy o innych torach... Ja przynajmniej mówię o torze, na którym odbywa się GP Węgier, czyli Hungaroringu. Jeden z najbardziej technicznych torów F1, jest właściwie tylko jedna dłuższa prosta (start-meta), Prędkość maksymalna to (wg Red Bull Racing) 315 km/h, ale to tylko jeden punkt toru. Dla porównania Silverstone, które też raczej wymaga docisku ma pr. maksymalną "tylko" 300 km/h, ale średnio na okrążeniu jedzie się 235 km/h przy 200km/h na Hungaroringu (podzieliłem sobie odległość okrążenia przez czas zdobywcy PP w GP 2010 i przeliczyłem na km/h, dane orientacyjne, ale dobrze pokazują, który tor jest szybszy).
I nie wiem jak ty, ale ja w rFactorze, czy w tej pół arcade'owej grze od Codemasters zawsze na Hungaroringu używam set-upów z dużą siłą docisku aerodynamicznego...
11. FAster92
Dobrze, że Pirelli wybrało na GP Węgier super-miękką i miękka mieszankę . Liczę również na świetną postawę SF na tym torze ! Tak jak było w zeszłym roku ;) Do zobaczenia na Hungaroringu !
12. Skoczek130
Tak dla przypomniena użytkownikom tu aktywnym - nie ma już zespołu RENAULT. Jest LOTUS, który używa tych jednostek. Francuski koncern tylko w taki sposób jest związany z ekipą. Spedali swoje i tak mniejszościowe udziały Lotusowi, który również odkupił trochę od Genii Capital - drugiego właściciela! Lotus GP to ekipa należąca do Protonu (do którego należy ów marka) i Genii Capital! ;)
13. Skoczek130
***Sprzedali
14. athelas
@Skoczek mylisz się. Grupa Lotus NIE JEST UDZIAŁOWCEM TEAMU LOTUS RENAULT GP. 100% udziałów posiada Genii Capital! Lotus to sponsor tytularny, pełni nie ważniejszą funkcję niz Vodafone dla McL czy Marlboro dla Ferrari... Ponieważ mamy 2 Lotusy, Lotus Renault GP pozostało domyślnie teamem Renault. właściwie wszystko zostało jak w Renault od strony sportowej, zmieniły się tylko nazwy i umowy (choć praktycznie ciągle jest to stare Renault).
15. Skoczek130
@athelas - tak, niedawno się o tym dowiedziałem i miałem sprostowac. Na Wikipedii jest o tym wzmianka. Przepraszam za wprowadzenie w błąd niewtajemniczonych. Mam jednak rację, iż Renault jest TYLKO dostawcą jednostek. Do nich nic już nie należy (znaczy się koncernu). pzdr ;]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz