Pirelli spodziewa się większej liczby pit stopów
Paul Hembery z firmy Pirelli przed wyścigiem w Kandzie zwraca uwagę na wyjątkową charakterystykę montrealskiego obiektu, na którą składają się długie proste z mocnymi dohamowaniami do wolnych zakrętów. Mocne hamowania i potrzeba dobrej trakcji sprawią, że dwie najbardziej miękkie mieszanki opon PZero, będą poddane dużym obciążeniom, a to sprawi, że mało prawdopodobna będzie strategia jednego postoju w boksach, tak jak to miało miejsce w Monako.„Charakterystyka toru w Kanadzie sprawia, że mało prawdopodobna jest strategia jednego postoju ale liczymy, że rywalizacja będzie równie zacięta jak w Monako, a okazji do wyprzedzania powinno być nawet więcej jeżeli chodzi o strategię wyścigową.”
„Czyste osiągi opon PZero demonstruje fakt, że byliśmy w stanie ustanowić najszybsze w historii okrążenie kwalifikacyjne w Monako, dodając to do naszych rekordów, które teraz wynoszą 50 zwycięstw w Grand Prix w całej naszej historii związanej z Formułą 1.”
komentarze
1. TenTypTramwaj
...a do końca sezonu będzie ich 64.
2. konradosf1
@1 dobre
to jest czysty idiotyzm, kiedy się chociaż myśli o strategii jednego pit stopu w Montrealu. Ja obstawiam 3 może 4 stopy
3. Wiater
Niech się lepiej martwią czy wystarczy im opon ;) Przecież w Canadzie rok temu ledwo wystarczyły 3 mieszanki brigestona, a tam nie było 2-sekundowych różnic między oponami. Obawiam sie że znów pójdą 2-3 S.Soft i 1 Soft. Chyba że tutaj Soft okaże się bardziej konkurencyjny i pojadą na nim 3 przejazdy, wtedy 2 pit stopy są możliwe.
4. athelas
Nie mogą przejechać 3 stintów na softach, bo jest zawsze zasada, że w ciągu wyścigu trzeba użyć obu mieszanek, przynajmniej po jednym komplecie. W Kanadzie też będą soft i super-soft? Jakoś wcześniej o tym nie przeczytałem, ale teraz jak to czytam... pełne zdziwienie. Podejrzewałem nawet, że w Kanadzie będzie średniotwarda i twarda... Ten tor jest jednym z tych najbardziej "oponożernych". Strategia? podejrzewam, że zobaczymy trzy przejazdy na mieszance super-miękkiej i tutaj nie wiem... od jednego do trzech przejazdów na miękkiej. Nie jestem w stanie ocenić ile wytrzyma ta mieszanka, ale patrząc że na innych torach więcej niż 15 okrążeń się nie zdarzyło (nie licząc Monako i niektórych wyczynów Buttona), to może nawet i te 5 pit stopów być za mało... a jak wiadomo, tylko 6 zestawów jest dostępnych, z czego super miękkie będą zdarte po kwalifikacjach. Ciekawe co wtedy? W sumie chciałbym zobaczyć czołówkę, która kończy suchy wyścig na intermediatach...
5. miki26
Na torach o niskiej przyczepnosci ( np: ulicznych ) zawsze stosuje sie najmieksze mieszanki bo daja lepsza przyczepnosc. Nie wiem co tu w tym dziwnego...
A wytrzymalosc opony to sprawa drugorzedna, po prostu beda wiecej razy musieli odwiedzic boksy. A ze Kanada bardzo niszczy opony to tylko lepiej dla widowiska.
6. athelas
5. Masz rację, jednak mam wrażenie, że tutaj sprawa wytrzymałości powinna grać pierwsze skrzypce... Nie mam dokładnych danych, ale jest możliwe, że opon po prostu zabraknie...
Ale tak czy inaczej będzie świetne widowisko i tutaj zgoda w 100% :D
7. Gieniu16
a można wogóle wyjechać na suchym torze na intermediatach?nawet gdyby to im by się to cholernie nie opłacało bo by mieli 10sek gorszy czas na okrążeniu a poza tym opona wytrzymałaby góra 3okrążenia.więc wiesz....
8. ygor
To oznacza ciekawe strategie i podejmowanie sporego ryzyka już w kwalifikacjach.
9. kumahara
Trzeba przyznać, że Pirelli świetnie uatrakcyjnia wyścigi.
10. pawlak3
"byliśmy w stanie ustanowić najszybsze w historii okrążenie kwalifikacyjne w Monako"
KŁAMSTWO!! Vettel pojechał 1:13,556, a Raikkonen w sezonie 2006 pojechał w q2 1:13.532,
więc albo Hembery coś przeoczył, albo próbuje zrobić ludzi w balona...
11. athelas
7. To by się nie opłacało, ale piszę o sytuacji, gdzie zespoły nie mają innego wyboru. Założyłem, że 3 komplety s-miękkie i 3 miękkie się zużyją - wtedy zostają już tylko intermediaty...
Ale nie wiem, zobaczymy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz