Ferrari modernizuje tunel aerodynamiczny
Aldo Costa, dyrektor techniczny zespołu Ferrari, w Turcji potwierdził, że jego ekipa cały czas pracuje nad rozwiązaniem problemów z tunelem aerodynamicznym, które mają odpowiadać za słabe osiągi nowego Ferrari.„Problemy z tunelem aerodynamicznym nie są czymś niezwykłym, niestety gdy przytrafiają się nam, przykuwają wiele uwagi” mówił Costa w Turcji.
„Musieliśmy przyjrzeć się pewnym rzeczom w naszym tunelu. Nie chcę wdawać się w szczegóły i architekturę obiektu.”
„Dodatkowo przeprojektowaliśmy niektóre obszary wyposażenia, które zostaną wdrożone po sierpniowej przerwie- prawdopodobnie we wrześniu lub październiku.”
„Badaliśmy sprawę w tunelu aerodynamicznym Toyoty, więc mamy możliwość porównania z trzech różnych środowisk [dwóch tuneli i toru]- a także czwartego, ponieważ korzystamy z CFD.”
„Sądzę, że dokonaliśmy sporego postępu i zrozumieliśmy problem. Mam nadzieję, że we wrześniu lub październiku osiągniemy bardzo, bardzo dobrą dokładność jeżeli chodzi o korelację danych z tunelu i toru.”
Costa zaznaczył także, że tunel aerodynamiczny cały czas działa, a we wrześniu lub październiku zakończy się ostatni etap jego modernizacji.
komentarze
1. fanAlonso=pziom
tylko na jesieni może byc za późno może lepiej stworzyc drugi własny tunel Ferrari salate na to chyba ma
2. Sinirlan
@1 no właśnie, w październiku to będą mogli walczyć co najwyżej o podium jak tak dalej pójdzie...
3. kierowca
A po co drugi ? tu raczej o kalibracje chodzi. Powiedział ze problem jest w przeprojektowaniu wyposażenia. Drugi nie potrzebny jak ten poprawią.
4. Ataru
Tylko ja pamietam przedsezonowe deklaracje jakoby to Ferrari aerodynamicznie bylo najlepsze dzieki pomocy Toyoty i jej pracownikow! Niemniej - czas najwyzszy. Forza Ferrari! Vamos Alonso!
5. FAster92
4.Ataru najwyższy bo... , ale strata z GP Chin - 1,4 sek. do 0,8 podczas tego weekendu coś ruszyło oby szubko FORZA ALONSO !!!!
6. WuTehEr
Byle do najbliższej wiosny! Forza wszystkie tunele Ferrari!
7. Ataru
5. FAster92, no ale patrz, dzis Mercedes jest przed Ferrari! A Vettelowi to sie nawet wyjezdzac nie chce, no to... Nie widac nic pozytywnego na horyzoncie. Ale badzmy dobrej mysli, chociaz podium!
Bedzie ciezko, bo ma byc wyjatkowo sucho, zero szans na deszcz, no a na suchym to Red Bulle sa nie do smyrniecia nawet, chyba ze cos spieprza i zepsuja. Ale to taka wygrana podarowana... nie cieszy tak jak wyszarpana w sportowej walce. A takie chce ogladac! Takie jak w zeszlym sezonie :)
8. Ataru
5. FAster92, wlasnie takich jak ten nade mna bym nie chcial, zeby zyczyc by innym zle poszlo, ja bym chcial by to Ferrari po prostu bylo nie do doscigniecia, ja tego wymagam, wymagac tego powinien tez przede wszystkim markiz... Potrzeba tam w koncu trzesienia ziemi, bo ilez mozna?!
9. ArcyZ
Niech wam oczy nie mydli strata ,pojadą na inny tor i nagle wzrośnie o 0,5 s, przykład GP Niemiec pamiętacie Ferrari walczyło jak równy z równym z RB 0,002s straty Alonso do Vettela ,a 7 dni pozniej GP Węgier i 0,8 s Vettel dorzucał co kółko.
Mam nadzieje ,że teraz się wcześniej wezmą do roboty ,a poprawki które są przygotowywane od dłuższego czasu na Barcelone dadzą prawdziwego kopa, bo nawet powtóra dobrej formy z 2 połowy zeszłego sezonu może nic niedać bo będzie za pózno , w tym sezonie Vettel jakoś głupich błedów nie popełnia ,a samochód jak narazie nie jest tak awaryjny jak RB6 ,ale zobaczymy seozn jest długi wiele może sie zdarzyć, niech wykorzystają przynajmiej jak najlepiej ten drugi tunel.
10. konradosf1
wrzesień czy październik to trochę za późno żeby dogonić stawkę. Miejmy nadzieję że chociaż raz ekipa z Maranello wpadnie na genialny pomysł i dogonią RBR, bo inaczej nawet Alonso robiący 120% w tym bolidzie nic nie pomoże
11. pz0
Czyzby Ferrari odkrylo przyczyne upadku Toyoty i niemoc TMG? To tylko zle skalibrowany tunel? Moze Williams ma podobny problem mimo ze ich tunele uchodza za najlepsze? Lepiej chyba nie miec zadnych danych niz bledne.
12. WuTehEr
Najlepsze dane są z oceny organoleptycznej i estetycznej.
13. krzysiek000
8. Ataru Ta, i jeszcze kolejnego nudnego sezonu by brakowało... Już Red Bull jest nie do doścignięcia, a kolejny monopol na zwycięstwa po prostu sprawi, że można byłoby darować sobie oglądanie tego sportu, bo byłby zbyt przewidywalny. Już sobie dzisiaj darowałem oglądanie kwalifikacji i daruję sobie za 2 tygodnie. Co mam siedzieć przed telewizorem, skoro i tak wiadomo kto te kwalifikacje wygra? Żeby tylko zobaczyć różnicę między czasami Vettela a miejscami 2-18?
14. WuTehEr
Pytanie do 13. krzysiek000: skoro, jak mówisz wyżej, nie obserwowałeś zawodów, to po jaką cholerę zawracasz nam tu głowę? Jesteś profetykiem czy innym prestidigitatorem? Tak czy siak bujaj się.
15. Ataru
13. krzysiek000, ogladam F1 od jakiegos czasu i nigdy nie bylo to dla mnie nudne. Jesli dla kogos jest - niech nie oglada. No bo na chlopski rozum, czy na jakikolwiek inny, czy nawet na sam zdrowy rozsadek - jak mnie cos nudzi to ja tego nie ogladam, nie ogladam, bo nudzi. Wszystko z siebie wynika ;-) Naprawde, no ja wiecej dobrych rad nie mam, ogladalem F1 gdy Schumacher loil wszystkim zadki, ogladam i dzis, gdy Vettel bedzie w polowie sezonu mial drugi tytul. A i tak nie przestane sie tym fascynowac.
16. McLfan
Ferrari NIE BĘDZIE nie do doścignięcia. Z prostej przyczyny. Ich siłą jest sałata, czyli optymalizacja istniejących rzeczy, ewolucja. To bardzo kiepskie podejście, gdy w F1 obecnie liczy się ekstrawagancja, podejście rewolucyjne.
17. McLfan
Dlatego też się tak bronią przed V6, bo może im wyjść z tego ładna kupa. Jak każdemu zresztą. Ale to oni boją się rewolucji.
18. krzysiu05
15ataru dokladnie tak jakbym to sam napisal.sport to jest sport,w kazdym sa faworyci i jak wygrywaja to jedni sie ciesza a innym to nie w smak
19. tueri
A jak wygląda sprawa z Symulatorem Renki.?
Nie śledzę wszystkiego, pamiętam tylko ze miał być w tym roku.
20. jar188
Taaaaa, Włosi - najlepsi ściemniacze na świecie, głupa pala na całego, żal.pl.
Dopiero teraz gdy konkurencja im odjeżdża zorientowali się, że tunel jest nie haloo. Mam rozumieć ,że tam pracują idioci?
21. Ataru
16. McLfan, tak, problem taki, ze gdy Ferrari prezentuje podejscie rewolucyjne to ich okradaja.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz