komentarze
  • 1. serduch1
    • 2011-04-13 11:20:25
    • *.krosoft.pl

    może to i dobre

  • 2. Gosu
    • 2011-04-13 11:31:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Mam nadzieję, że Pirrelli nie będzie zasłaniało się "widowiskowością" robiąc kiepskie gumy.

  • 3. conrad30
    • 2011-04-13 11:40:21
    • *.ssp.dialog.net.pl

    2. Gosu-Z tego co się wypowiadają inżynierowie i kierowcy to te gumy są niezłe.Co do pit stopów-Mi tam się podoba.

  • 4. ArekPL87
    • 2011-04-13 12:05:02
    • *.tvk.torun.pl

    Lepsze te niż bridgestone gdzie juz po 1/4 wyscigu czasami mozna bylo przewidziec jak sie zakonczy wyscig.
    I dobre to jest też do typowania na tej stronce, trudniej trafić pozycje zawodników :)
    Pozdrawiam !

  • 5. theadzik
    • 2011-04-13 12:24:04
    • *.net.stream.pl

    @4 Dokładnie, 10-15 okrążenie wszyscy siup do pit stopu po twarde gumy, i do końca wyścigu pociąg. Teraz jest dużo ciekawiej.

  • 6. wariat133
    • 2011-04-13 13:36:43
    • *.szczecin.mm.pl

    Nie odkryje tutaj ameryki, ale dodam że martwi mnie tzw. granging opon (proszę mnie poprawić jeśli źle wpisałem) sprawia to że poza optymalnym torem jazdy jest mnóstwo brudu i wyprzedzane staje się wręcz niemożliwe i niebezpieczne w pewnych sektorach toru. Jak Pirelli sobie z tym poradzi to będzie git

  • 7. Gregory980
    • 2011-04-13 13:53:08
    • *.187.145.194.ip4.artcom.pl

    Każda opona musi się zużywać, skoro się zużywa pozostawia grudy po sobie na torze. A to, że opony zostawiają część siebie na torze, to włąśnie ta część interesująca w tym sporcie. Tak trzeba wybrać tor jazdy, aby był optymalny dla jazdy oraz, aby nie spowolniał tempa bolidu. Wiadomo przecież, że granulat z opony daje się we znaki kierowcom, należy się z tym liczyć. Ale nie przesadzajmy w końcu - jeżeli chcemy doprowadzić do tego co Bridgestone zrobił, czyli oponę megawytrzymałą, to wóczas F1 straci na widowiskowości. Ale skoro ten sport ma być bardziej interesujący niż był ostatnimi latami, to moim zdaniem Pirelli dobrze robi, że pozostawia pole do popisu dla kierowców - można ostrzej jechać, ale wówczas opony szybciej się zużyją, ale można mieć stałe dobre tempo i dłużej jechać na tym samym komplecie. Uważam, że ten sezon będzie na prawdę dobry pod względem show vs opony i na pewno pokilku wyścigach zobaczymy więcej akcji, właśnie za sprawą różnych strategii opon na wyścig - agresja = częstsze pity albo stałe tempo = mniej pitów.

  • 8. Gregory980
    • 2011-04-13 13:56:02
    • *.187.145.194.ip4.artcom.pl

    @6 wariat133 - [graining] - sorry za post pod moim postem - proszę o edycję, i dołączenie do powyższego

  • 9. wariat133
    • 2011-04-13 14:18:58
    • *.szczecin.mm.pl

    tat tak zgadzam się j.w chodzi mi jednak o o że tyle syfu to ja jeszcze nie widziałem jak w ostatnim gp i mogłoby by być go mniej. co ułatwiło by walkę na torze. choć może się nie znam bo kibicuje od niedawna.
    A tak poza tym śmieszą mnie opinie i są godne politowania opinie tych którzy oglądają f1 dłużej i twierdzą świeży kibic=groszy kibic.
    pozdr. i pis czytelnikom

  • 10. maciekww28
    • 2011-04-13 14:38:36
    • *.146.37.22.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    zgodzę się z "wariatem133" - opony Prelli pozostawiają olbrzymie ilości syfu na torze - bardzo dobrze widoczne na ostatnim GP

    zachowanie optymalnej linii przejazdu to nie problem ale bezpieczne wyprzedzanie już tak.

  • 11. kaniuss
    • 2011-04-13 15:18:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sztuczne to wyprzedzanie... kiedyś z daleka było widać że jedzie mistrz, a teraz nie istotne umiejętności...
    jak chcecie wyprzedzania to juz mniej sztuzne było ono jak były róznice w paliwie..
    z jednej strony chcą wyprzedzania' z drugiej je niszczą

  • 12. Maniek 81
    • 2011-04-13 19:42:44
    • *.swidnica.mm.pl

    zobaczymy jak sprawa z oponami będzie wyglądać za kilka wyścigów ale po dwóch GP ja osobiście jestem zadowolony faktycznie jest więcej wyprzedzeń i pit stop'ów więc dla kibica jest ciekawiej;)

  • 13. Termik
    • 2011-04-13 20:18:42
    • *.icpnet.pl

    Wg mnie to jednak zbytnia ingerencja w widowisko. Jest Kers i ruchome skrzydło i to powinno wystarczyć. Te opony się nie zużywają - one się rozpadają. A to spora różnica - dobra guma nie jest zła - ale ta guma nie jest ani dobra ani bezpieczna. Jestem ciekawy w jaki sposób odrywają się wręcz kawałki gumy od tych opon. Pirelli nie robi sobie niestety dobrej reklamy - fakt istnienia w F1 utwierdza mnie w przekonaniu że ich opony na wolny rynek również mogą być konstruowane pod dane przebiegi - i jakbyś nie jeździł to za 40 tys km ich nie będzie. Teraz kierowca się nie ściga -teraz kalkuluje czy nie lepiej tracić pół sekundy na kółku tylko po to by mieć jedną zmianę mniej.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo