komentarze
  • 8. pjc
    • 2011-03-16 12:54:22
    • *.244.91.2

    ~do odnoszenia zwycięstw.

  • 9. Jaro75
    • 2011-03-16 13:19:54
    • *.tktelekom.pl

    Sądzę że RB jest znowu bardzi szybki i Vettel jak nie spapra ma kolejny tytuł lub Mark czego mu życzę..
    Ale oczywiście, pojedyńcze zwycięstwo jest możliwe .Może nawet nie jedno ale to bedziemy wiedzieć w Australii kto gdzie jest ze swoim bolidem.
    Chociaż biorąc pod uwagę że to farciarz i ma z reguły szczęście może to być jego sezon jeżeli oczywiście bolid na to pozwoli.

    "Na temat braku Robertosa już pisać nie będę bo szkoda mojego serducha."

    Dostał o życia szansę więc niech ją wykorzysta.
    Ja mam taką cichą nadzieję że Robert wróci do pełnej sprawności i w 2012 roku zobaczę Go w czerwonym uniformie :)

    Pozdrawiam.

    P.S.
    Robert ,wrcaj do zdrowia.Trzymam kciuki każdego dnia !

  • 10. darecky3
    • 2011-03-16 13:43:15
    • *.113.57.165

    black knight!!
    Nie udawaj ze nie wiesz o co biega i odpowiedz szczerze....SEO podupadlo ostatnio co?
    pozdrawiam

  • 11. shiftxp
    • 2011-03-16 13:58:28
    • Blokada
    • *.bialapodlaska.vectranet.pl

    @ masabitumiczna racja ominąłem Koree, ale uważam że w Japonii to była po części jego wina gdyż widziałem onboard, mógł jeszce lekko uciekać w prawo :)

  • 12. Gosu
    • 2011-03-16 14:57:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jedno jest pewne. To ostatnia szansa HEI i drugiej takiej mieć nie będzie. Jest równy w osiągach, więc jeśli R31 będzie naprawdę szybki to Nick może przeżyć drugą młodość w F1.
    Dalej ciężko się pogodzić z brakiem Roberta, choć minęło już sporo czasu.

  • 13. tomasz8888
    • 2011-03-16 15:01:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ha ha ha chyba sobie kpi i żarty stroi Heidfeld ponieważ jeśli mowa o zwycięstwie to ferrari Red bull oraz Mclaren tylko koło niego przemkną i tyle będzie ich widział,między innymi mowa o Vetelu Alonso Schumacherze Rosbergu i Hamiltonie którzy jeśli tylko dostaną mocny bolid mkną jak przecinak do przodu.Co najwyżej jeśli będzie szansa to na 4 miejsce Heidfelda na nic więcej nie stać,a to że w treningach jest szybki to nie jest jeszcze przesądzone bowiem kierowcy nie ścigają się tylko testują bolidy zaś całą swoją umiejętność pokarzą podczas kwalifikacji i wyścigu i tu dopiero będzie widoczna przepaść między Heidfeldem,a innymi kierowcami.

  • 14. tomasz8888
    • 2011-03-16 15:04:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sorka nie uwzględniłem Mercedesa który także potrafi przy dwóch obecnych dobrych kierowcach Schumachera i Rosberga być bardzo szybkim i konkurencyjnym teamem.

  • 15. noke54
    • 2011-03-16 15:07:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hamilton mówił, że jego McLaren traci ok 1 sekundę na okrążeniu do czołówki, dla Barrichello, który miał mieć tak innowacyjnego Williamsa, sukcesem będzie Q3 i zdobywanie punktów, Alguersuari z podobno jeszcze lepszym samochodem również ma zbliżone cele, Mercedes nie tak dawno twierdził, że przy obecnej formie nie wszedł by do Q3 (po wprowadzonych poprawkach nastroje są lepsze). Jedynie Lotus Renault twierdzi, że może nawiązać walkę z czołówką, nawet przy odrobinie szczęścia wygrać wyścig. Ta wygrana wyścigu będzie chyba tylko wtedy, gdy oba Red bulle i Ferrari nie dojadą do mety. Jak dla mnie to ten zespół będzie kończył wyścigi max na 5-6 miejscu. A no i nie wiem skąd ten optymizm po testach, skoro LR przejechało więcej km tylko od Lotusa, HRT i Virgin, a praktycznie co drugi dzień był jakiś problem z bolidem (chociażby hamulce, kers, skrzynia biegów).

  • 16. tomasz8888
    • 2011-03-16 15:19:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to znaczy jeśli mowa o komentarzach kierowców że nie dostaliby się do Q3 czy że jego bolid jest na tyle wolny że ma daleką drogę by nawiązać walkę o zwycięstwo to jest zagrywka gdyż jeśli powiedziałby że jego bolid jest na tyle szybki że wygra to inne teamy nie będą czekać i się patrzeć i też skonstruują szybki bolid pod kierowcę to coś na styl Simona Ammanna w skokach narciarskich gdy w treningach skakał blisko i mówiono to nie on i że jego forma się ulotniła,a tu bęc Ammann wygrywa konkurs bez dwóch zdań i zaskakuje wszystkich swoją niebywałą formą.

  • 17. michal669
    • 2011-03-16 20:35:16
    • *.dynamic.chello.pl

    Zobaczcie, co Helmut zrobił podczas GP Węgier w 2006 r. Chodzi mi o to, gdy stali na podium. Button go nieźle ośmieszył. Ale taki jest Helmut. Do innych Niemców jeżdżących w F1 nic nie mam, ale ambicja Helmuta jest za duża na jego możliwości.

  • 18. darecky3
    • 2011-03-16 22:13:36
    • *.range86-140.btcentralplus.com

    17. ze niby co? Bo sie Nick zapomnial i Button mu ruchem reki pokazal ze ma copke zdjac do hymnu? Sam sie jakos tym hymnem ie przejal nawiasem mowiac. To znaczy tym go osmieszyl? Powiedz mi czlowieku napisales to powaznie czy moze brales juz cos dzisiaj. Daj sobie juz spokoj. Jestes w olimpiadzie dosrywaczy?????

  • 19. M.Schumacher
    • 2011-03-16 22:36:00
    • *.73.49.130

    @17 w 2010 ,nie pamiętam w którym wyścigu Alonsiak tez zapomniał zdjąć czapki podczas hymnu

  • 20. Pawelec79
    • 2011-03-17 00:00:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Stoi przed niepowtarzalną okazją żeby nie s......ć bolidu do powrotu Kubicy

  • 21. Grzesiek 12.
    • 2011-03-17 07:35:20
    • *.cdma.centertel.pl

    W zasadzie to już widać rękę Heidfelda ... i to jak podczas testów bolid jest coraz mniej konkurencyjny ;/ . O zwycięstwie to on może zapomnieć .
    Z resztą należy dokładnie przyjrzeć się w jakich okolicznościach Nick zdobywa (zdobywał) punkty .... A jednak po zmianie przepisów odnośnie tankowania przypadkowość w wyścigach jest już dużo mniejsza ;)

  • 22. gouter
    • 2011-03-17 08:29:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Historia lubi być pzewrotna, nie dość wspomnieć Brawn GP, zespół, który powstał w ostatniej chwili i kierowcy, któzy mogli w ogóle nie startować, zdobyli dublet w MŚ, czy w piłce nożnej - gdy tylnymi drzwiami do ME weszli Duńczycy (z tego co pamiętam było to związane z wojną w Jugosławi) i zostali mistrzami. Mam przeczucie, że Heidfeld będzie walczył o mistrzostwo.

  • 23. polska1111
    • 2011-03-17 09:22:14
    • *.51.196.206

    Cholera,coraz częściej w wypowiedziach fachowców na różnych portalach przewijają się teksty w tonacji niebywałej szansy dla NH by odegrać ważną rolę w LR,chodzi mi o to,że nie piszą o części sezonu ale o całym.
    To daje obraz tego,że RK ma sezon z głowy-tak można z tego wywnioskować.

  • 24. URAN
    • 2011-03-17 10:21:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Zważywszy, że w przeszłości NH wypowiadał się bardzo niesympatycznie o Robercie oraz z rozmysłem wp......ł się w niego, bo nie mógł ścierpieć regularnego objeżdżania, jakby jeździł furmanką - będę kibicował Pietrowowi. Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz...

  • 25. tamersF1
    • 2011-03-17 10:22:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    dlatego teraz wszyscy Polacy kibicuja Pietrowowi zeby zjadl Niemca na torze.
    Pietrow ma charakter,mam nadzieje ze r31 w rekach Witka pokaze sie z dobrej strony.
    Pozdro

  • 26. jar188
    • 2011-03-17 12:11:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ale wy macie na....ne w tych głowach z tymi fobiami niemieckimi!!! Dobrze,że w zeszłym sezonie Pietrow jeździł słabo bo odezwałby się rosyjskie!

    Idąc waszym tokiem rozumowania to:
    Australijczycy powinni również nienawidzić Niemców za Webbera, Brazylijczycy Hiszpanów(Ferrari), Biali Brytowie powinni tłuc czarnoskórych (McL), Niemcy czystej rasy powinni przepędzić fińskich mieszańców (Mercedes) , Włosi znowu Niemców (FI), a i sami Niemcy Brazylijczyków (Williams).
    Weźcie z rana nawalajcie po 10 razy głową w ścianę to może to wam pomoże poustawiać klepki na swoim miejscu.

  • 27. Grzesiek 12.
    • 2011-03-17 12:33:24
    • *.cdma.centertel.pl

    26 jar188
    Tylko że tutaj nie o fobie chodzi . A o przeszłość w BMW , a jeszcze bardziej o jego charakterek .... i to jego szczęście , które zważywszy na okoliczności , niech lepiej zachowa dla siebie ....
    I na koniec - być może ktoś ma tu najebane w głowie . Chociaż jest mało prawdopodobne - nie wiem kogo masz na myśli ? jak zwykle ogół ?
    Ale jeśli nawet, to większość na pewno ma więcej kultury niż Ty ;/

  • 28. jar188
    • 2011-03-17 13:11:00
    • *.trachem.pl

    @27 Mój wpis odnosił się głównie do @25 no i kilku innych pod innymi tematami gdzie ludzie nie odnoszą się personalnie do NH ale wypisują takie właśnie bzdury.
    Jeżeli dla Ciebie takie wpisy mają cokolwiek wspólnego z kulturą no to ja z góry dziękuję za taką kulturę, zostanę przy swojej.

  • 29. jar188
    • 2011-03-17 13:17:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Grzesiek 12 , W zasadzie to do twojego wpisu @21 można mieć duże ale, bo skąd Ty niby możesz wiedzieć, że Nick przyczynił się do pogorszenia konkurencyjności R31??
    "W zasadzie to już widać rękę Heidfelda ... i to jak podczas testów bolid jest coraz mniej konkurencyjny ;/ "
    Uważałem Cię do tej pory jednak za trochę mądrzejszego człowieka.

  • 30. jar188
    • 2011-03-17 13:19:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    coś się mi skasował kawałek.....można też mieć duże ale (ale już na płaszczyźnie bardziej merytorycznej niż @25)..........

  • 31. tamersF1
    • 2011-03-18 01:46:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @26
    nie jestem rasista,nie mam zadnych fobii.
    nie wiem co widzisz zlego w moim poscie gdyz opisuje on terazniejszy stosunek wiekszosci polskich kibicow do N.Heidfelda a nie moja wlasna opinie na jego temat.....
    Jedyne co bylo w mojej wypowiedzi osobistego to zdanie na temat Pietrowa gdyz ktos wyzej go skrytykowal...
    Nie posadzaj ludzi o fanatyzm i nie rob z siebie jedynego sprawiedliwego.
    Pozdro.

  • 32. Grzesiek 12.
    • 2011-03-18 06:55:53
    • *.cdma.centertel.pl

    jar188
    Szkoda że zabrakło Ci tej płaszczyzny merytorycznej gdy pisałeś że uważałeś mnie za mądrzejszego człowieka ...
    A tak to nie wiem co masz na myśli ;
    1 Czy uważasz że bolid jest bardziej konkurencyjny po zakończeniu testów niż przed ich rozpoczęciem ?
    2 Heidfeld wydusił 100% z potencjału bolidu ?
    3 Czy to , ze to tylko testy , i nie da się z nich wyciągnąć wniosków ?
    Jeśli się zdecydujesz to napisz , chętnie odpowiem ;)

  • 33. jar188
    • 2011-03-18 11:00:11
    • *.dynamic.chello.pl

    @32. Grzesiek 12., W zasadzie to ja powinienem się zapytać co miałeś na myśli pisząć :
    "W zasadzie to już widać rękę Heidfelda ... i to jak podczas testów bolid jest coraz mniej konkurencyjny" ? Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz że:
    1. R31 jest mniej konkurencyjny (w stosunku do kogo/czego) niż na początku, przecież programy testów zespołu miały tak kompletnie różne, że przez myśl mi nie przeszło robienie takich porównań
    2. Widć rękę NH - a tego to już kompletnie nie rozumiem, bo z całym szacunkiem, ale co Ty wiesz o możliwościach NH w zakresie pracy z zespołem i ustawiania bolidów - tyle co wyczytasz (ja też zresztą) a tu szefostwo chwali NH.

    Odpowiadając na twoje pytania:
    1. Bolid zawsze jest bardziej konkurencyjny po zakończeniu testów niż na początku.
    2. Testy nie są od wyciągania 100% z bolidu ale sprawdzania przygotowanych dużo wcześniej części i wyrażania opinii przez kierowcę na ich temat, no i wskazania odczuć kierowcy, czego brakuje, co trzeba poprawić (przyczepność,balans, itp....)
    3.To chyba oczywiste,że nie mając danych przynajmniej takich jak mają niektórzy profesjonalni dziennikarze zajmujący się F1 ciężko jest cokolwiek powiedzieć na temat formy zespołów na podstawie testów, tym bardziej,że nie każdy mógł śledzić testy w TV i obserwować czasy.

  • 34. Grzesiek 12.
    • 2011-03-18 12:04:50
    • *.cdma.centertel.pl

    jar188
    No właśnie , zanim zarzucisz mi brak rozumu , najpierw zapytaj mnie co miałem na myśli ...
    1 Właśnie odnoszę wrażenie , a właściwie jestem przekonany , że pod względem konkurencji bolid jest mniej konkurencyjny niż na pierwszych testach . Widać to choćby po czasach , a również z "klimatu" jaki się udziela z zespołu . Bo już nikt nie mówi o zwycięstwach z takim przekonaniem jak na początku testów ....
    2 Bez znaczenia jest tutaj także postawa samego Nicka , który już w przeszłości pokazał swoje "możliwości" ( mam na myśli okres gdy w 2008 roku Kubica poszedł w odstawkę i to głównie Nick zajął się rozwojem bolidu ) .....
    A także pamiętam wypowiedz jednego z szefów który stwierdził że ze względu braku Kubicy , bolid będzie o 0.5s wolniejszy niż mógłby być - Więc wnioski nasuwają się same .... I tutaj twierdzę że na etapie przygotowań kierowcy mogą się przysłużyć do optymalnego przygotowania bolidu , który później odbija się na samych osiągach - a tego Nick nigdy nie posiądzie , bo z tym trzeba się urodzić ...
    To tyle w tym temacie , przynajmniej na razie ;)

  • 35. jar188
    • 2011-03-18 13:53:10
    • *.dynamic.chello.pl

    @34. Grzesiek 12., Mówienie o konkurencyjności bolidu na początku testów jest moim zdaniem nieporozumieniem, różne zespoły miały różne programy -patrz Mercedes czy McL, zauważ,że na pierwsze testy ich bolidy to były konstrukcje przejściowe, pomijam już fakt, że niektóre zespoły ukrywają prawdziwy potencjał aż do pierwszego wyścigu, więc powtarzam nie wiem jak można mówić o jakiejkolwiek konkurencyjności na początku testów.
    Co do NH, to trochę przekręciłeś - w 2008 NH miał problem z rozgrzaniem opon w qualu i decyzją SZEFOSTWA było pójście w kierunku poprawy bolidu pod NH, nie był to wynik przekazania rozwoju bolidu Nickowi tylko tak jak wyżej napisałem na siłę chcieli poprawić wyniki NH w qualu, doszli błędnie do wniosku, że na majstra i tak nie ma szans więc trzeba pomóc swojemu,żeby nie odstawał tak bardzo od Kubicy w qualu, jak wyszło to wiadomo. Także nie było to dalsze rozwijanie bolidu ale usilne szukanie przyczyn gorszej jazdy Nicka.
    Nie wiem dalej na jakiej podstawie twierdzisz,że NH nie poradzi sobie z rozwojem (czy Robert zrobiłby to lepiej możemy pogdybać jedynie) bo przykład, który podałeś z 2008 dotyczył czegoś innego, a różnica 0,5sek to już czyste wróżenie.

    Nie wątpliwie Robert jest lepszym kierowcą i jest to strata dla LRGP. Uważam,że tutaj stracą, a czy Robert byłby w stanie lepiej rozwinąć R31 od Nicka???
    Przypominam,że w dużej mierze zależy to od potencjału bolidu i pomysłowości inżynierów (patrz Newey i RBR).

  • 36. Grzesiek 12.
    • 2011-03-18 17:59:29
    • *.cdma.centertel.pl

    jar188
    Rozumiem że w tym przypadku , pierwsze testy nie mają znaczenia ... Liczą się tylko te ostatnie i ewentualnie tylko po tych w Barcelonie można wysuwać jakieś wnioski ?
    Tylko że ja się z tym nie zgadzam , bo jeśli już gdybamy to oceniajmy całość testów gdyż według mnie jest to bardziej miarodajne , mimo że bolidy znacznie się zmienią na przestrzeni testów ...
    W/g mnie są dwie drogi , albo spokojnie poczekać że dwa wyścigi i mieć jasność co do układu sił, a później na przestrzeni sezonu mówić o faktach - kto idzie do przodu a kto nie ...
    Albo bawić się w gdybanie ... A skoro widziałem Twoje opinie .... rozumiem że na podstawie czegoś są wysuwane .... i nie chce mi się wierzyć że tylko i wyłącznie na podstawie ostatnich testów . A bardziej na klimacie jaki panuje z teamach na przestrzeni ostatnich tygodni z których to można o wiele więcej wywróżyć ...
    A co do Nicka , to właśnie w tym problem że mając w miarę dobry bolid jak w 2008 r nie umiał go wykorzystać przez nieumiejętność dogrzania opon . I doprowadził do tego że zespół próbując mu pomóc .... z czołowego zespołu stał się średniakiem na jego koniec .... I właśnie boję się ze podobny los spotka R31 ;/
    Jasne , to głównie zależy inżynierów . Tylko że na koniec jest weryfikacja na torze i tam już kierowca odgrywa ważną rolę . A mając na uwadze choćby GP Francji 2008 ... pokazuje jak różne mogą być odczucia kierowców . Niestety akurat tamte zmiany doprowadziły do tego że dla Kubicy zaszkodziły ... a Nick nic , albo niewiele z nich skorzystał .

  • 37. jar188
    • 2011-03-18 18:39:56
    • *.dynamic.chello.pl

    Tak ale teraz sytuacja wg mnie jest trochę inna. Wtedy Robert jednak jeździł trochę inaczej od Nicka i dlatego radził sobie z dogrzaniem opon.
    Od 2010 wszyscy kierowcy musieli się "nauczyć" delikatniej obchodzi z oponami, wiec styl jazdy kierowców bardzo się ujednolicił, jeżdżą płynniej - oczywiście różnice ciągle są.
    Dlatego twierdze, że obecnie Nick powinien sobie poradzić z rozwojem bolidu, bo nawet jeżeli był on robiony pod Roberta to jednak nie ma już takich różnic pomiędzy kierowcami jak kiedyś. Czy wyjdzie mu to dobrze to zobaczymy, tak samo jak zobaczymy czy Pietrow zacznie w końcu jeździć na przyzwoitym poziomie.

    Najgorzej jak będą jeździć podobnym tempem i nie będzie wiadomo czy Pietrow jeździ w końcu tak dobrze czy jednak Nick tak kiepsko.

    Co do prawdziwej formy zespołów to cały czas jestem zdania,że dopiero Chiny dadzą odpowiedź co do formy zespołów. Australia to jednak tor uliczny a w Malezji deszcz gra główną rolę co roku.

  • 38. Grzesiek 12.
    • 2011-03-18 20:30:25
    • *.cdma.centertel.pl

    37. jar188
    Tylko że podczas kwalifikacji nikt nie myśli o oszczędzaniu opon .... ;P
    A poza tym ........ to zobaczymy jak będzie ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo