W zestawieniu najlepszych czasów uzyskanych przez kierowców, najszybszy na nowych oponach był Felipe Massa z Ferrari (1:40.170), a najwolniejszy – Pastor Maldonado z Hispania Racing Team (1:44.768).
ZESTAWIENIE NAJSZYBSZYCH OKRĄŻEŃ
Poz. Kierowca Zespół Czas Kiedy*
1. Felipe Massa Ferrari 1:40.170 2
2. Sebastian Vettel Red Bull 1:40.500 2
3. Fernando Alonso Ferrari 1:40.529 3
4. Michael Schumacher Mercedes 1:40.685 4
5. Gary Paffett McLaren 1:40.874 2
6. Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:40.950 2
7. Robert Kubica Renault 1:41.032 1
8. Rubens Barrichello Williams 1:41.294 3
9. Paul di Resta Force India 1:41.615 2
10. Oliver Turvey McLaren 1:41.740 4
11. Nico Rosberg Mercedes 1:41.778 2
12. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:42.019 2
13. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:42.145 4
14. Vitantonio Liuzzi Force India 1:42.416 4
15. Sergio Perez BMW Sauber 1:42.777 4
16. Adrian Sutil Force India 1:42.859 1
17. Timo Glock Virgin 1:44.124 2
18. Jarno Trulli Lotus 1:44.521 4
19. Heikki Kovalainen Lotus 1:44.686 2
20. Pastor Maldonado HRT 1:44.768 4
*1,2 - pierwszy dzień testów, sesja pierwsza (1) i druga (2)
3,4 - drugi dzień testów, sesja pierwsza (3) i druga (4)
Z kolei najwięcej pokonanych okrążeń ma na koncie zespół Ferrari, którego kierowcy – Felipe Massa i Fernando Alonso – pokonali odpowiedni 94 oraz 105 liczących 5554 metrów okrążeń toru w Abu Zabi, czyli ponad 3,5 dystansu wyścigowego. W tym zestawieniu najsłabiej wypadł zespół Force India, a główną przyczyną była awaria układu wydechowego w VJM03 w pierwszym dniu testów. Niewielki przebieg na swoim koncie ma również zespół Renault w którym jedynym kierowcą był Robert Kubica (39 okrążeń w pierwszym dniu plus 91 w drugim).
LICZBA POKONANYCH OKRĄŻEŃ - ZESPÓŁ
Poz. Zespół Kierowcy Okr. Razem
1. Ferrari Felipe Massa 94 199
Fernando Alonso 105
2. Williams Rubens Barrichello 91+100 191
3. BMW Sauber Kamui Kobayashi 83+43 172
Sergio Perez 46
4. Lotus Heikki Kovalainen 88 171
Jarno Trulli 83
5. McLaren Gary Paffett 94+46 170
Oliver Turvey 30
6. Toro Rosso Jaime Alguersuari 71 168
Sebastien Buemi 97
7. Virgin Timo Glock 78+82 160
8. Mercedes Nico Rosberg 81 155
Michael Schumacher 74
9. HRT Pastor Maldonado 83+65 148
10. Red Bull Sebastian Vettel 77+66 143
11. Renault Robert Kubica 39+91 130
12. Force India Adrian Sutil 20 121
Paul di Resta 20+35
Vitantonio Liuzzi 46
Wśród kierowców, zdecydowanie najwięcej doświadczeń na oponach PZero zebrał Rubens Barrichello, który pokonał aż 191 kółek (91 w pierwszym dniu plus 100 w drugim). W czołówce tego zestawienia znaleźli się głównie kierowcy, którzy samodzielnie pełnili obowiązki testera w swoim zespole. Najmniej, bo jedynie 20 okrążeń pokonał Adrian Sutil, który podczas piątkowej porannej sesji miał kłopoty techniczne.
LICZBA POKONANYCH OKRĄŻEŃ - KIEROWCA
Poz. Kierowca Zespół Okr. Kiedy*
1. Rubens Barrichello Williams 191 1,2,3,4
2. Timo Glock Virgin 160 1,2,3,4
3. Pastor Maldonado HRT 148 1,2,3,4
4. Sebastian Vettel Red Bull 143 1,2,3,4
5. Gary Paffett McLaren 140 1,2,4
6. Robert Kubica Renault 130 1,2,3,4
7. Kamui Kobayashi BMW Sauber 126 1,2,3
8. Fernando Alonso Ferrari 105 3,4
9. Sebastien Buemi Toro Rosso 97 3,4
10. Felipe Massa Ferrari 94 1,2
11. Heikki Kovalainen Lotus 88 1,2
12. Jarno Trulli Lotus 83 3,4
13. Nico Rosberg Mercedes 81 1,2
14. Michael Schumacher Mercedes 74 3,4
15. Jaime Alguersuari Toro Rosso 71 1,2
16. Paul di Resta Force India 55 2,3
17. Sergio Perez BMW Sauber 46 4
=. Vitantonio Liuzzi Force India 46 4
19. Oliver Turvey McLaren 30 3,4
20. Adrian Sutil Force India 20 1
*1,2 - pierwszy dzień testów, sesja pierwsza (1) i druga (2)
3,4 - drugi dzień testów, sesja pierwsza (3) i druga (4)
komentarze
1. Jacko
"Włoski producent przywiózł do Abu Zabi osiem kompletów wykonanych z miękkiej oraz średniej mieszanki." - dla każdego zespołu ;) Trochę ciężko by było, gdyby tych 20 kierowców jeździło na 8 kompletach opon ;)
2. xdomino996
Fajnie Renault ma bardzo dużo danych
3. konradosf1
każdy zespół ma dużo danych
4. Kojag
Mam nadzieją, że Renault wykonało zakladany program, bo coś mało jeździli...
5. marcin_114
te opony mogłyby być trochę mniej wytrzymałe
6. Pietrek721
fajne podsumowanie ;d pozdr.
7. lukaszk99
Może to nie na temat, ale tak sobie pomyślałem, że nawet gdyby w tym sezonie Kubica sam jeździła w Renault, to team nic by nie stracił, nadal zajmowałby piąte miejsce posiadając dwa razy więcej punktów od szóstego Williamsa. :D
8. Wiater
@7 - no i nie straciłby kasy na worzenie bolidu nr 12 inżynierów Pietrova itd. ;) Nie licząc kosztów napraw po wielu incydentach związanych z tym panem ;)
9. maniek_88
i nie zyskaliby tyle kasy od Rosyjskich sponsorów :P
Jednak musiało im się to opłacać :P
10. zabrzan13
A teraz jak Petrov tak blokowal Alonso to juz calkiem rosyjscy sponsorzy beda wykładac kase:D
11. athelas
7. Nie ośmieszaj kierowców Williamsa... To tak jak porównać bolid McLaerena z Renault... A co do Pietrova to rzeczywiście szkoda że kasa tyle teraz znaczy.
12. Lis-Witalis
Usunięty
13. leo_
Opłaciło się przede wszystkim ze względu na interesy Renaultt i Lopeza w Rosji.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz