Powróci zamykanie alei serwisowej?
Jak podał Auto Motor und Sport, zespoły F1 za dwa tygodnie w Korei podejmą próbę dyskusji nad zmianą przepisów dotyczących zamykania alei serwisowej na okres neutralizacji toru.W sezonie 2010 w Formule 1 zakazano tankowania podczas wyścigów i reguła mogłaby ponownie pojawić się w przepisach, zmniejszając losowość przebiegu wyścigu.
Aby nowa zasada została dołączona do przyszłorocznych przepisów musi zostać ratyfikowana przez wszystkie ekipy. Słabsze zespoły mogą więc nie chcieć jej wdrożenia, gdyż tym samym odbierałyby sobie ewentualną szansę na dobry, aczkolwiek przypadkowy, wynik.
Jeżeli zasada miałby być ratyfikowana przez Światową Radę Sportów Motorowych w sezonie 2012, potrzebne jest jedynie większościowe przegłosowanie reguły przez zespoły.
komentarze
1. Gosu
Wreszcie ! Kiedy nie już tankowania od razu powinni przywrócić ten przepis. Wszystko jest wtedy jasne i klarowne, a nie zadyma w PL jak tylko SC wyjedzie na tor.
2. Jacko
Choć nie da się ukryć, że każde pojawienie się SC wprowadza jakąś tam przypadkowość. Uprzywilejowani są chociażby kierowcy, którzy wymienili opony chwilę wcześniej, a pokrzywdzeni Ci, którzy tracą całą wypracowaną przewagę i spadają po wymianie opon na koniec stawki. Podobnie może być z liderem wyścigu, który wypracował sobie dużą przewagę, a w drugiej części wyścigu nie jest już tak bardzo szybki. No ale takie są uroki wyścigów ;)
3. Ravfaaaaa
Ten przepis powinien wrócić, obecnie po wyjechaniu SC w pitlane jest jedno wielkie zamieszanie.
4. strong1
Po co w ogóle go znoszono skoro cała negatywna strona tego przepisu zdążyła zniknąć w tak zwanym "między czasie"?
5. Robert.Kubica
no a jak ktoś mimo wszytko bedzie musiał zjecha do pit lane bo ma awarie (np. awarię skrzydła lub opony po wypadku który jest powodem wyjazdu safety cara), to po zamknięciu alei serwisowej musiałby czekać z wyjazdem na zielone światło
6. szerter
5. Robert.Kubica - teraz też musi czekać, jeśli przez prostą startową przejeżdża 'pociąg'.
7. Taiyou
Jak chcą powrócić do poprzednich zasad to też niech wróci reguła dotycząca ustawiania się za SC, że ci z końca stawki mogą go minąć i zająć miejsce na końcu stawki, a nie tak jak jest teraz, że mamy po SC restart, a tu jeszcze takie Virgyny czy Lotusy przeszkadzają w ściganiu samochodom z pierwszych miejsc..
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz