WIADOMOŚCI

Tydzień testów zakończony
Tydzień testów zakończony
Ostatni w tym tygodniu dzień testów w Jerez był dla obecnych w Hiszpanii zespołów dobrą okazją do sprawdzenia swoich postępów. Czas więc na małe podsumowanie minionego tygodnia testowego.
baner_rbr_v3.jpg
Od 10 do 13 lutego kierowcy dziesięciu zespołów testowali swoje bolidy. Poniżej znajduje się tabela prezentująca ilość pokonanych przez każdego z nich okrążeń oraz najlepsze czasy.

Zespół         Kierowca           Czas       Okr.

Ferrari        Felipe Massa       1:21.486   232
               Fernando Alonso    1:21.424   217

Williams       Rubens Barrichello 1:20.341   210
               Nico Hulkenberg    1:20.629   185

Toro Rosso     Sebastien Buemi    1:20.026   205
               Jaime Alguersuari  1:19.919   174

McLaren        Jenson Button      1:20.618   151
	       Lewis Hamilton     1:19.583   181

Mercedes GP    Michael Schumacher 1:20.613   208
               Nico Rosberg       1:20.927   110

BMW Sauber     Pedro de la Rosa   1:20.736   163
               Kamui Kobayashi    1:19.950   158

Red Bull       Sebastian Vettel   1:21.203   149
               Mark Webber        1:22.043   149

Renault        Robert Kubica      1:20.358   189
               Witalij Pietrow    1:22.000    95

Force India    Adrian Sutil       1:20.180   132
               Vitantonio Liuzzi  1:20.754   151

Virgin Racing  Timo Glock         1:29.964    16
               Luca di Grassi     1:22.912    71

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

59 KOMENTARZY
avatar
RoninRonin

14.02.2010 14:48

0

Naprawde z tym mclarenem, ferrari, mercedesem i red bulem to odkrycie na miare ameryki Niech ktos zaryzykuje i postawi na to ktory z tych zespołów okaże się słaby !


avatar
honada

14.02.2010 15:00

0

@32. Siffredi- to nie był atak agresji;) po prostu dużo było już powiedziane w tym temacie. Nie przejmuj sie. Bardziej wkurzają mnie teksty "onetowskie" które żywcem są przenoszone na ten serwis! ludzie, po co się tak nakręcać, ten lepszy ten gorszym, ten nie pokazuje co potrafi, tamty jedzie pełnym ogniem na łeb, na szyję!!! przecież pierwsze kwaliikacje rozwieją watpliwości, po 4 wyścigach będzie w normie, potem znowu ekipy się zaczną udoskonalać w tempie geometrycznym. cierpliwości, sezon będzie zajebisty, dużo emocji, Byle tylko wypieprzyli Hermana Tilke i nadali mu już nigdy więcej dotknąć się do jakiegokolwiek projektu. Niech FOTA wniesie poprawkinp. w Abu Dhabi, może ten tor jeszcze nie jest stracony.


avatar
sk0k

14.02.2010 15:10

0

mi sie wydaje ze sprawa wyglada nastepujaco: obaj kierowcy torro rosso wykonali kółka na pustym baku i stad ich niezle czasy, taka sama sytuacja w przypadku kobayashiego i hamiltona. reszta stawki nie wykonała przejazdów na pustym baku bo to nie ma najmniejszego sensu w tym sezonie,bo w poprzednich sezonach kierowca mial okazje w wyscigu na pustym baku jechac conajmniej 3 razy, a od tego sezonu taka okazje beda mieli tylko raz na ostatnie 5 kółek wyscigu. kluczowe w tym sezonie bedzie jak auto zachowuje sie z duzym obciazeniem. wiem ze nie odkrylem ameryki ale chcialem sie podzielic moja opinia. wydaje mi sie ze renault moze byc nawet wyzej niz w polowie stawki


avatar
feels3

14.02.2010 15:13

0

Ja poczekam z wnioskami jeszcze kilka dni do nastepnych testów Jerez. Zobaczymy kto jaki progres będzie miał. To pomoże może nie tyle co wskazać kolejność, ale może pokazać kto jest bliżej początku a kto końca stawki. A przynajmniej ja sobie taką przymiarkę zrobię :)


avatar
kuba1808

14.02.2010 15:45

0

Jeśli zmiana setupu nie zajmuje więcej niż 15 minut, to na oparach z setupem "na lekko' powinni jeździć również w dwóch pierwszych czasówkach.


avatar
feels3

14.02.2010 15:51

0

Jeśli to będzie do zmiany tak szybko, to w Q3 możemy zobaczyć kto jaką strategię obrał. Czy stawiał na mocną pozycję startową czy na przebijanie się w trakcie wyścigu do przodu.


avatar
lechu55

14.02.2010 17:23

0

Ferrari przedostatnie. Ciekawe czy rzeczywiscie bolid mają taki slaby czy cos jeszcze ukrywają.Z wszelkimi prognozami kto będzei w czolówce trzeba poczekac do marca. W Barcelonie moze dopiero poznamy czesc prawdy o bolidach, bo wtedy to będą juz ostatnie testy przed sezonem i tam niektore zespoly moze beda testowac ostateczne ustawienia przed Bahrajnem. SZykuje sie pasjonujący sezon, nie ma co.


avatar
cyk

14.02.2010 18:25

0

feels3 a ja Twoje a jak będzie zobaczymy czy miałe troche racji...


avatar
Kornik

14.02.2010 18:45

0

33.feels3 Ty lepiej nie pij tylko wracaj do szkoły. Pisze sie " po wyglądzie"


avatar
sk0k

14.02.2010 18:47

0

brawa dla kornika za wyczucie...


avatar
feels3

14.02.2010 19:02

0

Chyba słowo ironia widzę jest Wam obce ;(


avatar
dziarmol@biss

14.02.2010 19:46

0

Schumacher w jednym z wywiadów wyprorokował już kto jest najmocniejszy, he he . Mianowicie- Mclaren, Ferrari RedBull no i oczywiście Mercedes ;-)). Skąd to wie?? pewnie prorok ;-))


avatar
leo_

14.02.2010 20:43

0

Może nie jest to zestawienie do końca wiarygodne, co do przewidywań o kolejności w stawce, ale Kubica 7-my na 20 kierowców w klasyfikacji czasów z całych 4 dni testów. Wydaje sie, że to obecnie całkiem realna pozycja Renault i Roberta, oczywiście, z pewnym przybliżeniem. Nie jest więc źle, a myślę, że będzie jeszcze lepiej. Z drugiej strony - Ferrari jest pod koniec tej klasyfikacji , co jednak moim zdaniem nie pokazuje trafnie ich pozycji, podobnie jak Saubera (jest z kolei na początku klasyfikacji) pracującego na zdobycie sponsorów i jeżdżącego non stop, jak mniemam, na pustym baku. Ale więcej będzie można powiedzieć po następnych testach.


avatar
feels3

14.02.2010 20:49

0

48leo - bez urazy ale to zabawne jak aktualne pozycja Renault (7) jest dla Ciebie całkiem prawdopodobna a Saubera i Ferrari nie adekwatna do czasów :) Jak już oceniamy to sprawiedliwe a Ty masz widzę dla każdej ekipy inne współczynniki. Niech zgadnę... -współczynnik Renault bierze się ze tego że nasz rodak tam jeździ i mimo wszystko to 7 miejsce było by niezłe -współczynnik Ferrari to pewnie bierze się z kultowości marki i jej bądź co bądź świetnej przeszłości (patrząc na wszystkie osięgniącia) -współczynnik Saubera to pewnie na podstawie słabej postawy w ostatnich sezonach i osobistego zawodu nad byłym zespołem prowadzonym do niedawna przez doktorka Theisena Zgadłem? :) Powiem tak, może mieć rację tak samo jak możesz jej kompletnie nie mieć :)


avatar
Mcartur

14.02.2010 21:55

0

@49.feels3 Masz rację. Wszystko sie może zdarzyć.... ;)


avatar
cyk

14.02.2010 21:59

0

feels3 a może jednak ma troche racji?? może swoje spostrzeżenia opiera na tym że Ferrari juz od dłuższego czasu pracuje nad tym bolidem i ma Alonso w składzie (możecie mówić co chcecie ale to chyba najlepszy kierowca w stawce) Co do pozycji renault to ja mam pod0bne zdanie jak leo. Są gdzieś w wysokim środku a Sauber jest szybki ale tak bedzie walczył o miejsca max 6 a zwykle bedzie dojeżdzał 10, zobaczymy co przyniesie sezon


avatar
cyk

14.02.2010 22:01

0

* oczywiście są to moje domysły ale powiem szczerze że przez ostatnie lata dośc duża ich częsc się sprawdza :)


avatar
melo

15.02.2010 02:20

0

a według mnie testy w tym roku bardzo wyrażnie pokazują jaki jest układ w stawce, Mc Laren przody Virgin zamyka stawkę, Renault pierwsza połówka stawki około 5 lub może 4 miejsca, ferrari- była juz mowa o tym, cos im nie jedzie bolid, merc w formie podobnej do renault, w red bulu Nuwey przedobrzył. Wszystko na dłoni widać. Zresztą sami zobaczycie,


avatar
feels3

15.02.2010 08:59

0

@51 cyk - a wiesz, mam nadzieje że nawet ma rację, bo ja przyznam że na początek sezonu 7 pozycje Roberta chyba bym wziął w ciemno biorąc pod uwagę jego drogę przez mękę rok temu :)


avatar
jaroadam

15.02.2010 09:56

0

Bez dywagacji i zbędnego gdybania: Generalnie nie jest źle - nie odstają za bardzo od najszybszych. Jeśli utrzymają obecne tempo rozwoju bryki to będą konkurencjyjni. Według mnie na początku sezonu pokażą się tak jak na testach czyli 4-5 konstrukcja. Przy talencie Roberta daje to miejsca punktowane (to już sukces) i nadzieje na pudło jak się komuś z czuba "noga podwinie" :))


avatar
leo_

15.02.2010 20:44

0

feels3. Niezupełnie. Moja ocena jest oczywiście obarczona pewnym subiektywizmem, ale ja biorę pod uwagę również informacje płynące od zespołów, np : z Saubera sami się wypowiadali, że mocno odstają od reszty (mimo b dobrych czasow na testach), choć oczywiście można im wierzyć, można też i nie wierzyć (bo ściemniają)- ja im wierzę; Renault: bardzo dobre odczucia samego Roberta- temu również wierzę; Ferrari: może nie jest jeszcze świetne, bo muszą popracować nad obciążonym bolidem (w tym duchu wypowiadał się Kubica, poza tyn tonowane wypowiedzi członków ekipy Ferrari po dobrych czasach we wcześniejszych testach). Tak więc do własnej oceny biorę informację z padoku, od komentatorów, no i testów. Bo, w przeciwieństwie do niektórych, uważam, że z testów też można dużo wyczytać, tyle że trzeba wziąć pod uwagę więcej niż jeden . Tego tu nie pisałem, ale jakiś czas temu stwierdziłem ( więc powtórzę): po jednym teście nie wiemy prawie nic, po kilku - wiemy troche , a po całym miesiącu - wiemy całkiem sporo (+ oczywiście info płynące spoza toru). To by było na tyle.


avatar
feels3

15.02.2010 21:14

0

@56 Jeśli tak do tego podszedłeś, to trochę inaczej stawia sprawę. Zgadzam się tutaj. Napisałem tak, bo tam wydawałeś się bardzo stronniczy. Co do opinii z padoku to ja również do nich przywiązuję uwagę, chyba nawet większą niż do czasów które aktualnie kręcą na torze.


avatar
leo_

15.02.2010 21:32

0

57. I jest OK. Pozdrawiam.


avatar
czapek

15.02.2010 23:41

0

Chciałbym odnieść się do tematu często poruzsanego, mianowicie które zespoły będą lepsze, a któe gorsze. Wiele osób sugeruje się poprzednim sezonem, który był dziwny poprzez duże zmiany w regulaminie. Wśród zeszłorocznych zespołów, można oddzielić takie trzy grupy: 1. Zespoły które od początku miały podwójny dyfuzor: -Brawn GP -Toyota -Wiliams 2. Zespoły które pracowały nad KERS: -McLaren -Ferrari -BMW Sauber -Renault 3. Zespoły które budowały samochody bez KERS i podwójnego dyfuzora: -Red Bull -Fprce India -Toro Roso Ad.1. Brawn GP miało przewagę nad "swoją" konkurencją w postaci Rosa Brawna i tego, że ten samochód budowali już od długiego czasu. Zbudowali dobry samochód, a w połączeniu z podwójnym dyfuzorem okazał się najszybszy. Ad.2. Tutaj wiadomo, McLaren miał dobry rozwój w trakcie sezonu. Wypadek Massy tez nie był bez znaczenia, w Ferrari punkty zdobywał tylko Raikkonen. Ad.3. W "swojej klasie" Red Bull nie miał zbyt silnej konkurencji, a w połaczeniu z Adrianem Neway wyszedł szybki samochód. W z wiązku z powyższym można zauważyć, że najgorzej wyszli ci co pracowali nad KERS, a najlepiej ci z podwójnym dyfuzorem od początku. W tym sezonie każdy bedzie pracował nad bolidem już z podwójnym dyfuzorem. Niektóre zespoły robią ewolucję zeszłorocznego samochodu, inni budują go od nowa. Jednak wydaje mi się że szanse są bardziej wyrówane i wcale nie musi oznaczać przewagi to, że ktoś w zeszłym sezonie był dobry. Jeśli do tej pierwszej grupy dołączą zespoły z tej drugiej grupy, a wiadomo, że są to zespoły, które umieją wygrywać, to różnie to może być. Oczywiście liczę na Renault z wiadomych względów, że będzie chociaż w pierwszej ósemce. A jak to na prawde wyjdzie i kto będzie najlepszy tak na prawde dowiemy się na koncu sezonu. To oczywiście takie moje przemyślenia, które ogólnie niewiele wnoszą o czegokolwiek, ale chciałem się nimi podzielić z innymi:) Mam nadzieję, że będzie to sezon pełny emocji, czego wszystkim życzę;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu