WIADOMOŚCI

Kubica będzie musiał poszukać nowego pracodawcy
Kubica będzie musiał poszukać nowego pracodawcy
Silly season w Formule 1 cały czas trwa, a z rynku transferowego jak na razie wypada jeden z głównych graczy- BMW Sauber.
baner_rbr_v3.jpg
Dzisiaj rano koncern BMW oficjalnie poinformował o wycofaniu się z końcem bieżącego sezonu z Formuły 1. Oznacza to, że dwóch kierowców tego zespołu: Robert Kubica i Nick Heidfeld będą musieli poszukać sobie nowego pracodawcy jeżeli będą chcieli dalej ścigać się w F1.

Zaistniała sytuacja jest o tyle korzystna dla zostających na lodzie zawodników, że w przyszłym sezonie debiutować będą trzy nowe, a być może cztery, jeżeli FIA zdecyduje się dopuścić do mistrzostw jeszcze jednego konkurenta w miejsce zwalniane po BMW Sauber, np. Prodrive. Oczywiście debiut nowych zespołów uzależniony jest od tego czy uda im się na czas skonstruować bolidy… ale to już zupełnie inna bajka.

Mimo to sytuacja Roberta Kubicy nie wydaje się aż tak beznadziejna, gdyż w ubiegłym sezonie Polak zrobił na obserwatorach spore wrażenie zdobywając najpierw pole position przed GP Bahrajnu, a w połowie sezonu w Montrealu wywalczył dla BMW Sauber pierwsze zwycięstwo.

Z F1 najprawdopodobniej będą musieli się pożegnać także Rubens Barrichello, który jest najstarszym z aktualnie ścigających się zawodników oraz młody Nelson Piquet, który ostatnio ostro wymienił zdania ze swoim pracodawcą i menadżerem, Flavio Briatore.

Jak na razie tylko dwa zespoły w stawce, Ferrari i Red Bull, mają podpisane kontrakty z obydwoma kierowcami na przyszły sezon, jednak sytuacja w Ferrari jest niepewna.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

121 KOMENTARZY
avatar
rafam

29.07.2009 13:12

0

30. Budda89 a no widzisz ale pewnym osobom nie przetłumaczysz, przecież to przyjaciel Kubicy.


avatar
mkente

29.07.2009 13:13

0

Jest wiele opcji, dopóki nie podpisze jakiegoś kontraktu nic nie jest pewne. Ja oczywiście tak jak wielu chciałbym Kubka w Ferrari, ale sądzę, że na razie to nie realne:( Wg mnie bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby Renault (oczywiście jeśli się też nie wycofają), jednym kierowcą będzie prawdopodobnie jakiś debiutant (np. Grosjean), a jeżeli Ferdek trafi do Ferrari to do drugiego bolidu pasowałby ktoś młody, ale już z doświadczeniem, ktoś taki jak Kubica


avatar
rafam

29.07.2009 13:13

0

32. hot dog może i tak ale żeby się nim tak podniecać. Dajcie spokój.


avatar
Dr Prozac

29.07.2009 13:14

0

Przecież już z nie jednego źródła potwierdzone zostało, że oko Massy na szczęście nie jest uszkodzone. Team BMW zostanie prawie na pewno przejęty przez kogoś - być może właśnie jeden z zespołów, które się nie dostały na listę. Mam nadzieje ze Lolę ;) 6. marchewa20: imho Rosberg nie pokazuje niczego nadzwyczajnego biorąc pod uwagę że dysponuje naprawdę dobrym bolidem.


avatar
Mareko

29.07.2009 13:20

0

Masa na 200% wróci na fotel w Ferrari. Nie mogliby go wyrzucic po wypadku. Chyba ze to oko bedzie uszkodzone to wtedy mu podziekuja bo nie bedzie wyjscia, sam Massa sie wycofa.


avatar
jzb

29.07.2009 13:20

0

Do końca tygodnia miał być podpisany Concorde Agreement. JA na swoim blogu twierdzi, że jeszcze jeden team fabryczny zwleka z jego podpisaniem. Domyślam się, że chodzi właśnie o Renault. Nawet jeśli jednak podpiszą nowy kontrakt i zobowiążą się do uczestnictwa w F1 do 2012, to nie chciałbym, żeby tam Kubica przechodził, chyba że będzie to jedyna opcja dla naszego rodaka.


avatar
valencia

29.07.2009 13:22

0

Głupi jesteście! Jak będzie duet KUB/ALON w RENAULD to będzie powturka duetu HAMILTON/ALONSO tylko że ALONSO beńdzie HAMILTONEM a KUBICE będą mieli w dupie !!!!!!!!!!!!


avatar
Lizak

29.07.2009 13:30

0

Ludzie dajcie spokoj i tak jest dobrze bo na innych serwisach jest ponad 100 komentow pod tym news'em. Ferrari + Alonso = najwczesniej 2011 rok wiec dajcie luz juz oki. Kubica w Ferrari tez was Pan Bog opsuscil widze totalnie. Kubica ma doswiadczenie? Hahaha. Ludzie on przejechal tylko 50GP wyluzujcie. Rafam pisze bardzo dobrze i go popieram. Te wasze "marzenia" tak sie na nic nie zdadza. A najgorszym co moze byc to KUB + ALO. I co z tego ze sa dobrymi kumplami. Juz my wszyscy wiemy jaki Alonso potrafi byc i w rownej walce z Kubica widzac ze nie ma szans zrobi to samo. Na koncu zgoni na zespol tak jak z Maciem bylo. Wiec tak Alonso w Ferrari w 2011 a co do Kubicy sie nie wypowiadam bo jak zauwazyliscie sami BMW sie jeszcze nie wycofalo a Kubica juz swoich menedzerow ma wiec nie odwalajcie roboty za nich


avatar
kaaarol

29.07.2009 13:32

0

Sorry że nie na temat, ale co z TYPOWANIEM? Jest już środa a wyników nadal nie ma. :(


avatar
tabgra

29.07.2009 13:37

0

W BMW w zeszłym sezonie też Kubicę mieli w dupie i co? Jakoś udawało mu się jeździć! Prawda jest taka, że za Kubica oprócz talentu nie stoi nic, a wiadomo, że F1 to nie tylko talent! To koneksje, sponsorzy, kasa... Kubica, jeśli się nie pokaże od jak najlepszej strony (tak jak w BMW rok temu) to zawsze może grać rolę nie tyle drugiego, co "nie pierwszego"! A nawet jeśli sie pokaże to nic nie jest pewne! Szczęście mieli Alonso (trafił na Bratore, który go uwilbia) i Hamilton (w McLarenie jest półbogiem!), ale Kubica to nie oni! W Ferrari, w Brawnie czy w którymś z nowych zespołów miałoby być inaczej? Wcale nie jest powiedziane, że tam też nie byłby tym drugim! Dobrze jak i źle może być wszędzie, a prawda jest taka, że w Renault (o ile się nie wycofa) Robert może mieć dobrze. A jeśli Fernando odejdzie do Ferrari, to Robert nigdzie lepiej nie będzie miał!


avatar
jordan23

29.07.2009 13:39

0

Kubica myśli nappewno o ferrari,niema zamiaru znów wegetować w słabym zespole.


avatar
atoman

29.07.2009 13:44

0

Denerwuje mnie to, że zapominacie o Felipe Massie. On jest nr 1 w Ferrari. Nigdy Domenicali ani Montezemolo nie mówili, że chcą go wyrzucić. To głównie Massa rozwinął ten samochód. On ma kontrakt na 2010 i na pewno pozostanie, bo z jego okiem jest wszystko w porządku. Życzę mu jak najlepiej. Widać, że ich samochód już pozwalał na regularne wysokie miejsca. (Ostatnio 4 i 3 miejsca Massy, a także 2 miejsce Raikkonena) Jeśli Kimi odejdzie do rajdów to wtedy otwiera się droga dla Kubicy w 2010. W tym sezonie jedynie po to, aby zastąpić Felipe. Jeśli by się tak stało to liczę na podobne miejsce do tych jakie zajmował Massa, czyli w granicach podium. A może Kubica wycisnąłby z F60 coś więcej? :) Dobrze byłoby zobaczyć Roberta i Felipe w jednym zespole.


avatar
Lilka

29.07.2009 13:44

0

Eh...ale burza się rozpętała. Ja osobiście cieszę się z tego, że BMW się wycofało. To może otworzyć drzwi Robertowi. Może to być początek jego kariery. Wiadomo, chyba każdy chciałby zobaczyć Roberta w czerwonym bolidzie, ale uważam, że za duzo osób chętnych jest na ta posadkę. W rezultacie Ferrari zrobi nam psikusa i zatrzyma Raikkonena. Massa wróci na 1000%. Przynajmniej ja tak twierdzę i się z tego bardzo cieszę. Piquet jest na wylocie, może Renault ? To chyba jest najbardziej prawdopodobna opcja. Mam nadzieję tylko, że Renault nie pójdzie w ślady BMW. Czuję jednak, że Robert ten sezon przejeździ do końca w Bardzo Marnym Wozie ;(


avatar
skylinedrag

29.07.2009 13:45

0

Lista osób które mają jeździć w Ferrari na czas nieobecności Filippe: Sebastian Bourdais Marc Gene Luca Badoer Takuma Sato Michael Schumacher Jacques Villeneuve Davide Valsecchi Mirko Bortolotti Bruno Senna Giorgio Pantano David Coulthard Luca Filippi


avatar
elloco

29.07.2009 13:47

0

Tylko team z kersem nailepiej FERRARI od biedy Mc mimo ,ze moim zdaniem Mac ma leprzy kers.. Nawet jeśli Ferrari bedzie wlekło się w ogonie to i tak złego słowa niepowiem. FORCA FERRARI


avatar
tabgra

29.07.2009 13:51

0

Ja myslę, że w Ferrari za Massę (póki będzie nadzieja, że wróci!) nie usiądzie nikt prócz kierowcy rezerwowego lub Schumiego, ale na moje to byłoby dla samego Schumachera złe rozwiąznie! Co jeśli nie uda mu się zabłusnąć? Zostawił po sobie wrażenie jak najlepsze, po co je psuć? Sądze, że on się nie odważy... Może się mylę. Ale na moje, póki nie ma pewności, że Massa nie wróci do Ferrari w tym sezonie za sterami czerwonego bolidu nie zasiądzie nikt prócz Badoera!


avatar
jfc

29.07.2009 13:54

0

47. atoman: "Jeśli Kimi odejdzie do rajdów to wtedy otwiera się droga dla Kubicy w 2010" Ty z kolei zapominasz trochę o Alonso, Santanderze i pieniądzach. Alonso ma pierwszeństwo w Ferrari bo: 1) jest bardziej doświadczony 2) jest bardziej utytułowany, 3) ma większą renomę 4) ma sponsorów 5) Santander od przyszłego roku będzie sponsorem Ferrari 6) są wiarygodne plotki że ma już kontrakt. A Kubica? Podobno jest dobry... W zeszłym sezonie nawet lepszy od... Heidfelda (pomijając koniec sezonu). To chyba za mało... Ale na końcówkę tego sezonu jeśli Flavio nie puści Fernando to Kubica będzie swietnym kandydatem na tymczasowego kierowcę. Zwłaszcza że na przyszły sezon Kubica będzie musiał szukać nowego miejsca - czy zostanie w BMW czy przejdzie do Ferrari


avatar
wojtekdziekan1

29.07.2009 14:01

0

Yeah!!! tego pragnołem kubica wolny hehe dobrze szwabom o kubice sie nie martwie moze RENo moze BROWN kto wie


avatar
HUN

29.07.2009 14:03

0

1.Mcclaren za Heiki Kovalainena(Robek się nie boi Hamiltona, będzie dużo przeklinania że nie faworyzują naszego, ale z drugiej strony niezy ubaw jak z Alonso). 2. Renault pewnie będą 2 wolne miejsca, a na 100% jedno po mister Piquet'cie 3.Ferrari, choć mało prawdopodobne tam się każdy pcha i Alonso ma pierwszeństwo, no chyba że rzeczywiście będą 2 wolne miejsca. 4.Brawn za barichello, jako jedna z ostateczności. 5. Jeden z nowych zespołów jako ostateczna ostateczność. Reszta wg. mnie nie będzie brana pod uwagę, chyba że nagle williams się obudzi z wieloletniego letargu, ale nawet rosberg stamtąd ucieka.


avatar
wojtekdziekan1

29.07.2009 14:07

0

kto mówił ze jezeli kubica po kovalainenie przejdzie do MC bedzie drugim kierowca bo moze hamilton lepszy jest od kubka co??


avatar
smk

29.07.2009 14:09

0

pewne jest tylko jedno w najbliższym czasie czeka nas lawina plotek i spekulacji na temat: Kto, gdzie i kiedy? :))) Jak będzie na prawdę nikt nie wie, liczymy na roszady zawodników a może być zupełnie inaczej, oprócz kilku oczywistych zmian(żegnaj Piruet itp. :P ) za wiele może się nie zmienić. Massa wróci do zdrowia i może jeszcze w tym sezonie będzie jeździł, Alonso ma kontrakt do 2010 i raczej przed czasem go nie puszczą, co do Roberta to bym się nie martwiła, na pewno będziemy go oglądać w przyszłym sezonie. Plotki mówią, że już od dawna spodziewał się takiego obrotu sytuacji i ma jakieś konkretne plany na przyszłość:))


avatar
tabgra

29.07.2009 14:10

0

55. wojtekdziekan1 Dobrze wiesz, że nie idzi tylko o to kto jest lepszy, a kto nie1 A poza tym, bądź co bądź tytułu Hamiltonowi nikt nie odbierze i jesli brać pod uwagę sukcesy (bo i co innego? talent? jak go porównać? zmierzyć?) to bardziej utytułowany jest Lewis! Proste!


avatar
force-india

29.07.2009 14:15

0

KUBICA DO RENAULT!!! z Alonso by jezdzil ;DD


avatar
atoman

29.07.2009 14:17

0

52. jfc 2009-07-29 13:54:05 (Host: *.160.92.82) 6) są wiarygodne plotki że ma już kontrakt. No to co Kubica robi w papierach w Ferrari? Ponoć jest już tam zapisany. Alonso ma kontrakt z Renault na sezon 2010. Nikt w Renault nie mówi jeszcze, że zespół ma odejść. Natomiast wiadomo, że Kubica musi szukać nowego zespołu i po 2009 będzie wolnym kierowcą, a co za tym idzie NAJLEPSZYM z tych wolnych. Poza tym plotki zwykle nie są wiarygodne. Musi być jakieś potwierdzenie.


avatar
leonardo1899

29.07.2009 14:18

0

52. jfc przeczysz samemu sobie w zdaniu cytuje: "są wiarygodne plotki że ma już kontrakt" wiarygodne moga byc dowody i podpisana umowa na stole ale nie plotki!!! BTW lepiej cicho przesiedziec i poczekac co bedzie dale, takie gadanie nic nie pomoze.


avatar
Gosu

29.07.2009 14:21

0

No raczej nikt się tego nie spodziewał po Beemce :) Co do Roberta to byłbym spokojny, ma ludzi od załatwienia mu pracodawcy. Spekulować sobie możecie, ale wydaje mi się, ż szkoda na to czasu.


avatar
s_4

29.07.2009 14:22

0

Jeżeli kubik będzie szukał pracodawcy już od GP Europy to najpewniej wybierze Ferrari lub Renault. Natomiast od nowego sezonu, dochodzi jeszcze BGP oraz nowe zespoły... Nie należy zapominać też o obecnym teamie, który prawdopodobnie zostanie sprzedany nowemu nabywcy...


avatar
atoman

29.07.2009 14:26

0

A ciekawe co z Manor GP? Ponoć ma być mocny sponsoring od Virgin. Może zrobią niezły samochód? Fajnie wygląda nawet ich stary bolid, trochę jak Minardi z 2005. Może akurat tam pójdzie :) Niczego nie można już być pewnym. Kto by się spodziewał takich wydarzeń, jakie ostatnio się wydarzyły w świecie F1?


avatar
rafam

29.07.2009 14:28

0

58. force-india następny mądry


avatar
SFR

29.07.2009 14:31

0

58. A jeśli by do tego miało dojść , to który z nich miał by być kierowcą w teamie nr.2 ....??? ŻADEN z nich na to nie pójdzie i będzie młyn , gorzej jak obecnie KUB ma czasem wszystko pod HEI ....


avatar
Bartec

29.07.2009 14:31

0

Spekulacje na temat teamu do którego pójdzie Kubica wg mnie są bezcelowe. W sumie ten rok pokazał, że ciągłe zmiany w przepisach doprowadzają do destabilizacji a ta, paradoksalnie do wyrównania, no może to za dużo powiedziane, do zbliżenia się jakości konstruowanych bolidów. Jasne jest, że Ferrari czy Maclaren zawsze będą trzymać się czołówki, ale inne teamy niewiele im ustępują, nawet Force India ostatno jakoś daje radę. W sytuacji odejścia BMW zostaje 2 niezagospodarowanych kierowców i coś mi się wydaje, że nie tylko o Kubicę będą targi. Jeżeli miałbym stawiać na nowy team Kubicy postawiłbym na Renault, ale powiedzmy max 50 zł bo to bardzo niepewny zakład.


avatar
jfc

29.07.2009 14:34

0

60. Mylisz się kolego. Plotka to niepotwierdzona oficjalnie wiadomość. I z tego powodu może być bardziej lub mniej wiarygodna. Wprowadzenie Santandera jako sponsora do Renault poważnie uwiarygadnia tę plotkę. Na dodatek w plotce padała konkretna data ogłoszenia oficjalnego potwierdzenia kontraktu Alonso z Ferrari i to Alonso uważany jest za najlepszego kierowcę w stawce - jedynego prawdziwego fightera. Ta historia z Kubicą w papierach Ferrari jest z zeszłego roku - jeszcze sprzed podpisania kontraktu z Massą i Kimmim na przyszły rok. Wtedy można było myśleć o tym że to potwierdza Kubicę w Ferrari. Wspominanie o tym teraz to zwykłe głupie podgrzewanie atmosfery lub niepamiętanie faktów - skoro już po tej historii przedłużono kontrakty obu kierowcom.


avatar
resiu

29.07.2009 14:35

0

wg mnie sa 3 opcje; Renault, Williams lub jakis z nowych teamow np. powrot do Epsilon Euskadil


avatar
dziarmol@biss

29.07.2009 14:38

0

Nie wydaje mi się żeby tak wielki zespół przestał nagle istnieć (to nie super aguri) Ktoś pewnie te zwłoki kupi (przejmie) Wcale bym się nie zdziwił gdyby Peter Sauber nie upomniał się o "swoje". Tak więc spoko loko jeszcze się wszystko wyjaśni, ..


avatar
jfc

29.07.2009 14:40

0

66. Ty chyba nie masz zbyt wiele pojęcia o obstawianiu pieniędzy - to nie kwota się liczy tylko kurs. Kwota jest zależna od tego ile cię gniecie w portfelu, a kurs decyduje o tym czy opłaca się obstawiać. A jeśli myślisz że o Heidfielda będą wielkie targi to na F1 też nie bardzo się znasz. No chyba że masz na myśli wielkie targi między Force India, Torro Roso i nowymi zespołami - oni to rzeczywiście będą się bili o dobrego, równego i baaaardzo doświadczonego kierowcę.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu