WIADOMOŚCI

Oficjalnie: FIA dała zielone światło dodatkowym pit-stopom w GP Monako
Oficjalnie: FIA dała zielone światło dodatkowym pit-stopom w GP Monako
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła wyjątkowy pomysł związany z monakijską rundą. Od 2025 roku obowiązkowe będą w niej co najmniej dwa pit-stopy.
baner_rbr_v3.jpg

Taki pomysł pojawił się na ostatnim posiedzeniu Komisji F1. Był on oczywiście powiązany z od dawna trwającymi dyskusjami nad zwiększeniem atrakcyjności zawodów w Monte Carlo. Władze serii zaproponowały dodatkowe wizyty w boksach, które dzisiaj zostały zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych.

FIA od razu przekazała konkretne szczegóły tej koncepcji. Od tego roku w GP Monako wymagane będą dwa pit-stopy zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach. Oznacza to użycie co najmniej trzech zestawów opon w wyścigu, przy czym na suchej nawierzchni każdy kierowca będzie musiał skorzystać z dwóch różnych kompletów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
giovanni paolo

26.02.2025 17:23

0

To rozpocznie etap bardzo nieczystych strategii zespołowych i wtedy rozpocznie się stękanie, że jednak trzeba z tego pomysłu na dwa wymuszone postoje zrezygnować.


avatar
Supersonic

26.02.2025 18:07

0

Podłączenie pacjenta do aparatury wiedząc, że nie ma najmniejszych szans na wyleczenie.


avatar
xandi_F1

26.02.2025 18:33

0

wyścig w 2024 zabiła czerwona flaga gdzie każdy zmienił opony, mimo że była procedura ponownego startu i klasyfikacji z lini SAFETY CAR LINE 1 gdzie on był jeszcze trzeci.


avatar
antonelli-herta

26.02.2025 19:31

0

@2 dobre podsumowanie. Ten pacjent już dawno powinien wykitować - miał 1 sezon śmierci klinicznej - za czasów C19.


avatar
kawabandos

27.02.2025 14:10

0

za szykaną za tunelem, wzdłuż do toru, idzie alejka. Zlikwidować szykanę, tor poprowadzić prosto. Stary tor wykorzystać do poszerzenia go w tamtym miejscu. Z tabaca, szybkiego zakrętu, zrobić taki na 80km/h. Czyli? v-max z 290 rośnie do powiedzmy 310, w tamtym miejscu tor ma ze 4m więcej szerokości, co daje miejsce na atak, ciaśniejszy tabac pozwala na atak przez opóźnienie hamowania. Dodatkowo, spada czas okrązenia o 5s, co powoduje że można wydłużyć dystans wyścigu z 260km do 280. Same plusy.


avatar
bartekk1

01.03.2025 21:52

0

@5 tak piękne, że chyba nie może być możliwe


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu