WIADOMOŚCI

Rolex ustąpi w F1 miejsca silniejszej marce
Rolex ustąpi w F1 miejsca silniejszej marce
Firma Rolex po 11 latach sponsorowania Formuły 1 ustąpi miejsca silniejszej marce. Szwajcarski producent przez ponad dekadę pełnił rolę Globalnego Partnera i Oficjalnego Czasomierza dla królowej sportów motorowych, a źródła z Genewy wskazują, że jego rolę przejmie wkrótce koncern LVMH.
baner_rbr_v3.jpg

W 2013 roku Rolex powrócił do Formuły 1 podpisując kontrakt wart 30 - 50 milionów dolarów rocznie.

Szwajcarskie media donoszą, że teraz jego rolę przejmie jedna z marek należących do luksusowego giganta LVMH. Nowa umowa miałby obowiązać od 1 stycznia 2025 roku, a jej wartość spekulowana jest na kwotę wielokrotnie wyższą niż obecna i może dochodzić nawet do 150 milionów dolarów.

Rolex nie podał przyczyny, dla której opuszcza dobrze prosperujący sport, który w ostatnich latach podwoił swoją widownię do blisko 1,5 miliarda widzów w 2023 roku i stanowi czwarty najchętniej oglądany sport na świecie.

Można się jednak domyślać, że swoje zrobiły pieniądze jakie zaoferowali rywale. LVMH to największy gracz na rynku dóbr luksusowych na świecie. Niestraszne mu były pandemia i spowolnienia gospodarcza, a jego roczny przychód sięga 86 miliardów euro.

Portfolio marek należących do LVMH składa się z 75 podmiotów w tym dobrze znanych już w F1 - TAG Heuer oraz Hublot, które idealnie wpisują się w świat wielkiego ścigania.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
Vendeur

05.07.2024 17:32

0

"Rolex ustąpi w F1 miejsca silniejszej marce" Ale która to niby marka jest silniejsza? LVMH to nie jest żadna marka, jest nią np. Hublot. I na pewno nie silniejszą od Rolexa. I nie sądzę, aby istniała silniejsza marka zegarków od Rolexa.


avatar
CAMARO35

05.07.2024 18:14

0

@1 Chodzilo o marke silniejsza finansowo a nie wizerunkowo.


avatar
Vendeur

05.07.2024 19:29

0

@2. CAMARO35 A czy ja piszę i wizerunku albo finansach? Nie ma na świecie marki zegarków silniejszej od Rolexa, niezależnie od przyjętych kryteriów... Chodzi mi o fakt, że LVMH to nie jest żadna marka, tylko wielkie konsorcjum, które ma różne marki pod sobą i żadna z tych marek nie dorównuje Rolexowi. Po prostu źle sformułowany tytuł i artykuł. Cały czas zastanawiałem się, cóż to za marka wypycha Rolexa.


avatar
Zaps

06.07.2024 03:07

0

@1 Jest jedna i nazywa się Patek Philippe


avatar
Zaps

06.07.2024 03:08

0

ale mam na myśli że bardziej luksusowa


avatar
Frytek

06.07.2024 08:26

0

@Vendeur Serio a co to za marka Rolex? Czy oni mają zegarek z kalkulatorem, z dwudziestoma melodyjkami, albo zegarek w długopisie? Daj Pan spokój


avatar
yaiba83

06.07.2024 08:59

0

@3 Księgowi twierdzą inaczej, ale co tam oni się znają...


avatar
G1ART

07.07.2024 09:37

0

Ale tu niektórzy pi3rd0lą w komentarzach. Król i lider jest tylko jeden. Wyniki za poprzedni 2023 rok: 1. Rolex 10,1 miliardów CHF 2. Cartier 3,1 miliarda CHF. 3. Omega, 2,6 miliarda CHF 4. Audemars 2,3 mld 5. Patek Philippe 2,05 mld 6. Richard Mille 1,54 7. Longines 1,11 8. Vacheron Constantin 1,09 9. Breitling 0,870 10. Tissot 0,825


avatar
Vendeur

07.07.2024 10:22

0

@4. Zaps Bzdura. @6. Frytek Że co?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu