WIADOMOŚCI

Alonso najszybszy w trzecim dniu testów
Alonso najszybszy w trzecim dniu testów
Trzeci dzień intensywnych testów przygotowujących przed europejską częścią sezonu oraz zmianami przepisów na sezon 2009 ponownie przebiegł przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych. Najszybszym zawodnikiem na torze okazał się tym razem, lokalny bohater- Fernando Alonso, który jako trzeci kierowca w tej sesji testowej zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 19 sekund.
baner_rbr_v3.jpg
Zespoły ponownie skorzystały z okazji testowania gładkich opon. Pierwszych pięć czasów uzyskanych dzisiaj na torze pod Barceloną zostało ustanowionych właśnie na slikach.

Z drugim czasem dzień zakończył, dorywczo pracujący jako tester Ferrari, Michael Schumacher. Zadaniem Niemca była dzisiaj głównie praca nad ogumieniem pozbawionym rowków. Po raz kolejny w testach wysoko znalazł się kierowca zespołu Force India. Tym razem Adrian Sutil wykręcił czas pozwalający zająć 3 miejsce. Niemiec przejechał swoje najszybsze okrążenie na slikach i z dociskiem aerodynamicznym obowiązującym w sezonie 2008.

Czwarty czas dnia uzyskał Robert Kubica, który dzisiaj przejął obowiązki testowe od Nicka Heidfelda. Polak przyczynił się także do przerwania sesji testowej. Na pół godziny przed zamknięciem toru bolid F1.08 wypadł z toru z powodu awarii technicznej, uderzył w barierę ochronną składającą się z opon. Spowodowało to nieznaczne uszkodzenia przedniego skrzydła i zawieszenia bolidu.

Przez cały dzień sesja byłą przerywana trzykrotnie. Pozostałe dwa incydenty miały miejsce również po południu. Jako pierwszy na torze zatrzymał się Fernando Alonso, a kilka minut po godzinie 16 z toru wypadł Sebastien Bourdais. Francuz na 9 zakręcie roztrzaskał dopiero co zaprezentowany nowy bolid Toro Rosso- STR3. Na szczęście kieorwca był w stanie opuścić bolid o własnych siłach. Uszkodzenia bolidu są jednak na tyle poważne, że jutro Sebastian Vettel najprawdopodobniej nie będzie mógł wypróbować nowego bolidu tak jak to planowano. Nowa konstrukcja STR3 ma zadebiutować w wyścigu o GP Turcji i łudząco przypomina projekt Adriana Neweya z siostrzanego teamu Red Bull. To już trzeci zespół, który używa zaprezentowanej przed Red Bulla na krótko przed startem sezonu innowacyjnej pokrywy silnika w kształcie „płetwy rekina”.

Lewis Hamilton z zespołu McLaren dzisiaj nie jeździł na gładkich oponach i z czasem 1:20,591 dzień zakończył na 7 pozycji, wyprzedzając Bourdais i Webbera. Na ostatnim miejscu w tabeli wyników znalazł się dzisiaj Jarno Trulli z Toyoty.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
::::MORF::::

16.04.2008 18:23

0

To tylko tesy wiec kazdy moze byc najlepszy. Nawet super aguri. To praca nad bolidem a nie prawdziwa rywalizacja o czas. Wielu jednak ni widzi roznicy pomiedzy tesami i wyscigiem, piszac glupoty.


avatar
alonsof1

16.04.2008 18:27

0

dokładnie zgadzam sie z tobą


avatar
krystian1292

16.04.2008 18:28

0

jutro kolejne testy


avatar
alonsof1

16.04.2008 18:28

0

aczkolwiek nie które timy natestach próbują jezdzic na maksa ale to raczej ci z konca stawki


avatar
michcio64

16.04.2008 18:43

0

mimo ze to tylko testy robert zaprezentowal sie dobrze ale pewnie testowal z normalna iloscia paliwa a nie jak niektorzy z konc stawki jezdza na oparach paliwa


avatar
Rk3

16.04.2008 18:44

0

ciekawe co bylo powodem wypadku Kubicy


avatar
alonsof1

16.04.2008 18:46

0

ciekawy jestem czy bmw da pojezdzic jutro markowi asmerowi ?jeszcze go nie było widac na zadnym tescie


avatar
SiwySzeryf

16.04.2008 19:01

0

hehe ja juz sie ciesze , rozpiera mnie energia , na mysl o nasteonym GP , Kubica zrobi tam porządek o to sie niemartwcie :)


avatar
Leeloo

16.04.2008 19:05

0

ze zdjęć wygląda jakby Kubica jeździł F1.07 nie wiem co o tym myśleć


avatar
TerrorVision

16.04.2008 19:08

0

Choć rzadko biorę pod uwagę testy, to mam przeczucie że Alonso zaskoczy pozytywnie w wyścigu. P.S. Leeloo, Kubica jeździł F1.08, tylko bez "rogów byka".


avatar
Mattii

16.04.2008 19:09

0

"Polak przyczynił się także do przerwania sesji testowej. Na pół godziny przed zamknięciem toru bolid F1.08 zatrzymał się na piątym zakręcie." zamiast napisać, że po prostu rozbił bolid to takie pierdoły piszą żeby wszyscy myśleli, że Kubica błędów nie popełnia. Oni zawsze ukrywają winę Polaka, podobnie jak komentatorzy.


avatar
Leeloo

16.04.2008 19:10

0

ale zwróć uwagę że przedni nos jest dużo szerszy od F1.08 którym jeździł wczoraj Nick. I widać że musieli testować inne aero bo tylny spoiler leżał a u Nicka był postawiony, to samo z przednim spoilerem


avatar
Leeloo

16.04.2008 19:11

0

@Matti - With one hour to go Kubica went off in turn 5 due to a technical problem. The minor impact into a tyre barrier caused some damage to the front suspension and front wing of the car. The reason for the technical problem will be further analyzed by the team’s engineers. w cytacie wyraźnie jest napisane iż był to problem techniczny !!


avatar
rogas144

16.04.2008 19:17

0

wcale nie rozwalił Kubica bolidu i nie gadaj pierdół.. był to tylko problem techniczny z przeniesieniem napędu..Kubica zatrzymał bolid i juz.. nie doszło do żadnego wypadku.. ja również zauważyłem ze nie ma tych skrzydełek na przednim spojlerze i ze jest mniejszy spojler.. wydaje mi sie ze BMW szykuje duzo zmian i myśle ze teraz w Europie użyją tych kołpaków na koła.. Pzdr.


avatar
Mattii

16.04.2008 19:18

0

heheh jeszcze nie słyszałem, żeby na coś nie złożyli :D ale tak poważnie to wiem jak było, ale mi chodziło o to źródło informacji a nie jakieś inne!! i to, że to był "podobno problem" nie zmienia faktu że rozbił bolid :)


avatar
karolVTEC

16.04.2008 19:19

0

Pamiętam testy przed sezonem gdzie Kubica był nawet poza pierwszą 10. Więc czasówek na testach lepiej nie brać pod uwagę ;D


avatar
Mattii

16.04.2008 19:21

0

jak nie rozwalił jak rozwalił kurde w takim jednym źródle informacji przeczytałem że rozbił. Nie będę reklamował tutaj tego


avatar
Qbus81

16.04.2008 19:22

0

cały przód - nos łącznie z przednim skrzydłem jest z F1.07 ewidentnie :)


avatar
tsubasa

16.04.2008 19:26

0

Leeloo -> TO jest F1.08, popatrz na podpis na formula2.com. Ma chyba aero na przyszły rok.


avatar
tewumoto

16.04.2008 19:30

0

@Qbus81: mam wrażenie, że nowe aero BMW zobaczymy dopiero na treningach przed samymi kwalifikacjami do GP.. :) BMW chce najwyraźniej potrzymać konkurencję w niepewności.. to jest po prostu styl dr Theissena.. :)


avatar
VAXER

16.04.2008 19:36

0

heh coś myślę że w tym roku walkę o mistrzostwo konstruktorów bądą walczyć 4 zespoły: Ferrari, Maki, BMW i Renault ..... co do teg ostatniego to musiałby Piquet db jeździć .....


avatar
Booster

16.04.2008 19:41

0

Ludzie,dzisiaj Robert jeździł z aero na przyszły sezon(docisk generowany przez spojlery mniejszy o połowę),więc oczywiście też wygląd bolidu musiał się sporo zmienić,a pozatym testy są do testowania a nie do ścigania i BMW testuje poszcególne elementy i jazdę z duża ilościa paliwa,a nie skupia się na kręceniu czasów.


avatar
Leeloo

16.04.2008 19:42

0

@ tsubasa ja wiem że podpis jest jako F1.08 ale porównywałem zdjęcia F1.08 z tymi z dzisiejszych testów i różnią się znaczoco na korzyść wyglądu bolidu z 2007 roku dlatego napisałem że nie wiem co mam o tym myśleć !!


avatar
quick B

16.04.2008 19:54

0

Hehe i sie nowy STR3 nie nabył długo.


avatar
Dagmara_W

16.04.2008 20:18

0

Myślmy pozytywnie i już, wszystko się okaże w piątek za tydzień więc nie ma co spekulować. oni wiedzą co robić i tyle.


avatar
Leeloo

16.04.2008 20:28

0

@ Dagmara_W to jasne że za tydzień wszystko się okaża ale nasza ciekawość i dociekliwość to zupełnie co innego !!


avatar
batic

16.04.2008 21:16

0

Wszystkie teamy testują nowe rozwiązania a Hamilton uczy się jeździc na rowkowanych gumach. Nadal zbyt nerwowa jazda tego pana, Robert może dać mu lekcję stabilności i konsekwencji. Kiedy usłyszymy nasz hymn narodowy? Myslę, że spokojnie w tym sezonie


avatar
conrad30

16.04.2008 21:28

0

alonsof1-podziele sie z toba moja tajemna wiedza;) zespoly na testach jada na maxa ale nie pelne kolko.Czasem jeden sektor potem drugi a czasami tylko sekcje ktore sami sobie wyznaczaja. Poza tym zaspoly moga wyjezdzac dotakowane pod korek a potem na oparach zrobic jeden sektor i juz wiedza jaki bedzie czas calego kolka. To stare nr. sa i nic nowego tu nie pisze ,ale niektorzy nie wiedza.POZDRAWIAM


avatar
Marti

16.04.2008 22:01

0

@ Mattii - przcież wyraźnie jest napisane w tekście, że Kubica uderzył w barierę ochronną co spowodowało uszkodzenia bolidu. Logiczne, że rozwalił w tym momencie bolid :-)


avatar
MarcinRacer

16.04.2008 22:04

0

patrzylem na zdjecia na GPupdate i Bolid kubicy zostal sporo zmieniony 1. Troche szerszy od wczesniejszego z przodu. 2. tylnie skrzydlo bardziej proste od tego w Bahrajnie 3. Przednie skrzydlo tez bardzie wyprostowane niz w Bahrajnie podobnie do tylnego (pewnie chodzi o 'rownowage' samochodu 4. niejestem pewien ale tyl chyba tez zostal zmieniony. Niewiem czy tylko testuja te czesci czy to sa juz te wlasciwe ale BMW nie powinno stracic na testach :)


avatar
hot dog

16.04.2008 22:31

0

MarcinRacer to moze swiadczyc o tym ze BMW testuje pakiet szybkosciowy a nie dociskowy:-)zreszta nad tym mieli pracowac;)


avatar
kszyh21

16.04.2008 23:25

0

zestaw aero to prawdopodobnie 'symulacja/przyblizenie' na sezon 2009 gdzie bedzie znacznie mniej docisku - testowali to przeciez na slickach. Nick jeździł tegorocznym bolidem a Robert 'hybrydą z przyszłości'


avatar
tomspoon

16.04.2008 23:43

0

co by nie bylo ja ptrzebuje roberta przed chamiltonem mieszkajac w angli po prostu nie mam wyjscia


avatar
tomspoon

16.04.2008 23:46

0

ferrari czuje oddech BMW POWER na plecach i musza byc niezle przycisnieci zatrudniajac do testuf szumachera


avatar
czes

17.04.2008 02:03

0

heh, Toro Rosso dopiero zrobilo nowy bolid to juz musza kolejny skladac :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu