Red Bull opublikował ciekawe materiały promocyjne GP Holandii, na których można zobaczyć okrążenie przebudowanego obiektu, który zorganizuje wyścig w maju.
W środę Max Verstappen odwiedził swoją ojczyznę i zasiadł za kierownicą RB8, który zdobył dwa mistrzowskie tytuły w 2012 roku, by na własnej skórze przekonać się, jak wypadła modernizacja toru Zandvoort.
Gdy spekulowało się o powrocie Holandii do kalendarza F1, pojawiły się głosy krytyki, sugerujące słabe widowisko. Wąska, kręta nitka toru i brak długiej prostej wydawały się nie sprzyjać obecnym bolidom F1.
Holendrzy postanowili jednak zwiększyć swoje szanse na uradowanie kibiców, choć ci w pomarańczowych koszulkach i bez tego będą świetnie się bawić. Największe zmiany dotknęły trzeciego i ostatniego zakręt, które zostały pochylone. Układ toru pozostał bardzo podobny.
Pochylenie przed prostą startową wynosi aż około 18 stopni. Dzięki zastosowaniu takiego zabiegu, kierowcy będą mogli wcześniej wcisnąć gaz w podłogę i zwiększą swoje szanse na skuteczny atak.
Na Zandvoort zmodernizowano również infrastrukturę, która ułatwi wszystkim pracownikom z F1, zespołów i mediów organizację rundy mistrzostw świata. Wyścig będzie początkiem europejskiej części sezonu i odbędzie się 3 maja.
Max Verstappen był pod wrażeniem zmian, które wprowadzono i spędził kilka przyjemnych chwil w kokpicie.
"Miałem świetną okazję, by zostać pierwszą osobą, która pojedzie autem F1 po nowym Zandvoort. Tor jest naprawdę fajny - szczególnie zakręt nr 3, który ma niesamowite pochylenie. Nie spodziewałem się, że będzie ono tak duże. Świetnie jeździ się po nim autem F1. Podobnie jest z ostatnim zakrętem. On również jest pochylony i nowe samochody, razem z otwartym systemem DRS, dadzą nam niezłe wyzwanie i sporo zabawy."
"Cała nitka jest bardzo wymagająca. Jest wiele szybkich zakrętów i niewiele miejsc, w których można szerzej wyjechać. To stworzy spore wyzwanie, gdy pojedziemy na limicie, ale to dobrze, bo takie coś lubimy. Czy mam przewagę z powodu bycia tu dzisiaj? Może delikatną. Zawsze dobrze sprawdzić tor pierwszy raz i sprawdzić, jak będzie. Naprawdę mi się podobało."
05.03.2020 13:33
0
Tor jak tor, ale brzmienie bolidu przepyszne :)
05.03.2020 22:06
0
I w którym miejscu to "straszne" nachylenie? Z onboard nic przerażającego nie widać.
05.03.2020 23:19
0
Eeee nie no są przechyłki i to prawie na każdym łuku dość spore. Największa oczywiście na końcowym zakręcie, takim trochę nascar-owym stylu. Dość ciekawie rozwiązane są też pułapki piaskowe, które są w dość dużym nachyleniu wytracającym prędkość. Ale tor albo jest jeszcze w trakcie przebudowy albo ma być w takim trochę oldschoolowym stylu w odróżnieniu do pstrokatego Paul Ricard.
06.03.2020 07:14
0
Max tak szalał że się bolid zapalił hy hy
06.03.2020 08:28
0
Mam nadzieję, że nie wyasfaltują wszystkiego dookoła.
06.03.2020 13:03
0
Tor praktycznie nigdzie nie jest prosty, wszędzie są jakieś pochylenia. Wydaje mi się, że musi się po nim super jeździć, wrażenia jak w samolocie
06.03.2020 14:17
0
Nie mogę się doczekać GP Holandii. Tor zapowiada się znakomicie.
06.03.2020 22:04
0
silnik, słychać silnik, muzyka dla uszu
07.03.2020 19:58
0
Mieszkam w Nl i dzisiaj byłem na wyścigu endurence 4-godzinnym na pierwszym wyścigu na tym torze :) nachylenia zakrętów są bardzo duże, na żywo widać to świetnie. Tor jest świetny a pułapki żwirowe czynią go oldschool'owym :) asfaltowe pobocze jest tylko przy 1 zakręcie i to jedynie na wprost lini start meta oraz w 3 sektorze przy jednym z zakrętów. Widoczne dzisiaj było jak duża jest strata po "przestrzeleniu" hamowania i próbie powrotu ze żwiru, a nawet jedno PORSCHE po wyjechaniu dwoma kołami poza tor wylądowało po drugiej stronie barierki w dodatku na dachu. Tor jest mega ciekawy, techniczny i nie jest wcale taki wąski więc wyścig może byc ciekawy. Są miejsca aby wyprzedzać i zakręty które można pokonywać różnymi torami jazdy. Nic tylko czekać aż "karuzela" ruszy, oby był to dobry sezon pełen walki :) pozdrawiam i proszę bez hejtu, jestem tutaj nowy :)
09.03.2020 11:04
0
Jak sądzicie, Red Bull maczał palce w przebudowie nitki toru ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się