Pat Symonds z zespołu Renault przyznał, że zespoły Formuły 1 starają się rozwiązać problem trzeciej części kwalifikacji, w której wszyscy kierowcy, aby osiągnąć jak najlepszą dla siebie strategię, wypalają nadaremnie benzynę.
Taki rozwój sytuacji nie jest dobry, gdyż zdaniem Symondsa uderza w dobry wizerunek F1, która za sprawą FIA ma zmierzać w kierunku ochrony środowiska.„Myślę, ze musimy rozwiązać problem wypalania benzyny, który jest zupełnym przeciwieństwem do stworzenia serii wyścigowej przyjaznej środowisku.”
Pat Symonds przyznał także, że już w najbliższy czwartek przedstawiciele zespołów spotkają się na torze Monza, aby przedyskutować możliwe zmiany formatu kwalifikacji na przyszły sezon.
”Tak zwane wypalanie paliwa nie jest dobre, a o tym jak się tego zjawiska pozbyć w sezonie 2008 porozmawiamy jutro.”
06.09.2007 16:11
0
powinni zrobić kwalifikacje takie jak przed dwoma laty były dwie części czasy sumowane, żadnego zajeżdzania itp. i tak zawsze to ostatnie okrązenie jest decdujące wię cpo co jeżdzą tyle
06.09.2007 16:28
0
dobre jan 5.też jestem twojego zdania.to wypalanie paliwa na początku 3 sesji sie robi nudne
06.09.2007 16:33
0
lub powinni wyzejdzac na oparach paliwa jak w 2Q
06.09.2007 16:53
0
niech paliwa tyle ile na wyścig i niech każdy tylko po dwa kółka pojedzie i tyle - po co tyle minut Q3?
06.09.2007 17:36
0
Zgadzam się! I powinni jeździć na biopaliwie! :)
06.09.2007 17:39
0
kilka lat temu było ok, jeden przejazd miał kazdy i nie było mowy marnowaniu paliwa
06.09.2007 18:01
0
Sprawa jest prosta. Skoro na torze podczas wyścigu nic się nie dzieje - nikt nikogo nie wyprzedzi bo nie ma warunków i udaje się to tylko w pit-stopach - to trzeba rozszerzyć widowisko na sobotę gdzie dzieje sie więcej. Czysty marketing. Jak się uda to wymyślą małe punkty zdobywane w piątek podczas treningów;). Skoro więc kwalifikacje są już transmitowane to żadnego powrotu do wcześniejszych pomysłów nie będzie. Najwyżej Q3 skrócą do 5 minut.
06.09.2007 18:09
0
Moim zdaniem kwalifikacje sprzed kilku lat nie były sprawiedliwe gdyż podczas jednego okrążenia łatwo o błąd i wypada się z zabawy a tak to przynajmniej teoretycznie jest jest większa szansa na dobry czas, poza tym ci co wyjeżdżali na końcu mieli najłatwiej gdyż wyjeżdżali na rozgrzanym torze. Najlepiej byłoby zostawić ten system lecz albo dać mniej czasu (np 5 min ) tak jak mówi walerus i gall albo niech biorą paliwa tyle ile chcą na kwalifikacje i na wyścig też niech dolewają tyle ile im się podoba
06.09.2007 19:40
0
Jeszcze wcześniej każdy miał 1godz. czasu (tyle trwała sesja).Jeżdziło się z dowolną ilością paliwa i nie miało to potem nic wspólnego ze strategią na wyścig.Chyba najbardziej sprawiedliwie.Problemy zaczynały się tylko wtedy gdy w trakcie sesji zaczął padać deszcz a niektórzy nie zdążyli jeszcze zrobić "szybkiego kółka".
06.09.2007 20:13
0
wg. mnie powinno zostać tak jak jest z mała różnicą że w 3 sesji nie trzeba lać tyle paliwa ile na starcie, taktyka zawsze powinna być ukrywana do ostatniego momentu ia nie było by tego wypalania paliwa na początku napewno było by ciekawiej
06.09.2007 20:23
0
No Reniu,gdyby dane byłoby mi głosować to byłbym za oczywiście.
06.09.2007 21:38
0
no... ja tez ja tez:P
06.09.2007 23:08
0
Nic dodac nic ując. Knock-out system jest emocjonuący, ale rzeczywiście lepiej będzie jeśli w Q3 bolidy pojadą na dowolnej ilości paliwa a w park ferme będzie można dotankowac wedlug uznania. Co prawda przez to Q3 niewiele różnic sie będzie od Q1 i Q2 ale odmiennośc Q3 czyli głównie kolejka na pit lane i kilka nudnych kółek nie należą do pozytywów
07.09.2007 09:43
0
a ja myślę że ciekawie by się przedstawiało jakby do całych kwalifikacji począwszy od Q1 bolidy startowały z taką ilością paliwa jak do wyścigu tylko żeby nie można było dotankowywać pomiedzy Q1,Q2 i Q3...
07.09.2007 10:27
0
wymyślił lolek 29 - to dopiero byłoby wypalanie paliwa - cysterny na starcie przed q1 i kolejni na pitlane - no Reniu dała dobry pomysl na kwalifikacje - popieram....;-)
07.09.2007 11:21
0
walerus - nie koniecznie... pomyśl, że jeśli całe kwalifikacje na jednym tankowaniu to też różnie to można rozplanować... jedni zatankują tylko tyle żeby zrobić 3 szybkie kółka i wygrać całe Q a inni będą wiecej lać patrząc na srategie całego wyścigu... pozattym emocje w Q1 były by dużo większe bo wiadomo że teoretycznie słabsze zespoły tankując opary mogły by sie zbliżyć do czołówki i na odwrót...
15.06.2008 02:03
0
Tez mam takie.... ;-p
15.06.2008 15:21
0
zajebista fura , M kolory
15.06.2008 22:46
0
Póki co to mercedes zajmuje tą pozycję, ale zobaczymy...
15.06.2008 23:24
0
zalezy gdzie ;-)
16.06.2008 10:19
0
Na SC :)
16.06.2008 10:53
0
Zajefajne autko :-)
18.06.2008 14:15
0
Miejmy nadzieję że już nie długo do akcji wkroczy to BMW :-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się