WIADOMOŚCI

Raikkonen przyznał się do błędu na starcie GP Włoch
Raikkonen przyznał się do błędu na starcie GP Włoch
Kimi Raikkonen w Singapurze posypał głowę popiołem i przyznał, że to on popełnił kosztowny błąd na starcie Grand Prix Włoch.
baner_rbr_v3.jpg
Fin dwa tygodnie temu zakwalifikował się w pierwszym rzędzie tuż obok Lewisa Hamiltona jednak zaraz po zgaśnięciu pięciu czerwonych świateł znalazł się na końcu stawki, gdyż jego auto nie ruszło w porę z pola startowego.

Zaraz po wyścigu Raikkonen przekonywał, że procedurę startową wykonywał jak zawsze i że to mógł być jakiś problem z bolidem. Wiary takiemu tłumaczeniu nie dał jednak Maurizio Arrivabene, szef zespołu, który po wyścigu zasugerował, że Fin prawdopodobnie źle obsługiwał sprzęgło swoim palcem.

W Singapurze kierowca Ferrari potwierdził tę hipotezę: „Nie musimy robić nic inaczej, to był drobny problem, który zakończył się potężną wpadką. Od dłuższego czasu wykonujemy wszystko w ten sam sposób, a teraz przytrafiło mi się zrobić coś nie tak. To nie nowe zasady przyczyniły się do tego. Takie coś mogło się przydarzyć w ubiegłym roku lub wcześniej w tym sezonie.”

„Bolid był w trybie zapobiegającym zgaśnięciu silnika, ja wykonywałem wszystko prawidłowo za wyjątkiem tego, że z jakiegoś powodu mój palec cały czas trzymał drugą łopatkę sprzęgła w złym położeniu.”

„Wynik jaki był wszyscy widzieli, a my musimy z tego wyciągać wnioski. Szkoda, ale po 200 metrach byliśmy na ostatniej pozycji a później nie było źle. Jak na start z drugiego pola nie było idealnie, ale takie rzeczy się zdarzają.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
versus666

17.09.2015 17:57

0

To było wiadomo od początku, koniec spowiedzi. Amen!!! Czas się pokazać z dobrej strony podczas GP Singapuru.


avatar
Iceman_1

17.09.2015 19:15

0

swoją drogą nie rozumiem, dlaczego to wszystko musi być takie skomplikowane, powinno się wrzucić bieg, wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie do oporu, a jak zgasną światła puścić hamulec i po starcie, a tu jakieś położenie sprzęgła, cuda wianki


avatar
michal39533

17.09.2015 20:06

0

@2 a jeździłeś kiedyś autem ?


avatar
magic942

17.09.2015 20:10

0

@2 Gaz i hamulec do oporu i skrzynia biegów wyleci w powietrze.


avatar
Miki42

17.09.2015 21:00

0

Iceman_1 2015-09-17 19:15:51 Ty masz Prawko ????????? niemożliwe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
MarTum

17.09.2015 21:24

0

Iceman - nie powtarzaj tego instruktorowi jak będziesz robił kurs na prawo jazdy :P


avatar
tomre1

17.09.2015 21:30

0

@3@4@5 a wy macie chociaż kartę rowerowa? Wpiszcie sobie w google LOUNCH CONTROL to może sobie uświadomićie ze jednoczesne wciśnięcie gazu i hamulca to typowa procedura startowa w obecnych samochodach osobowych i sportowych a wczesniej stosowana w Formule 1


avatar
tomre1

17.09.2015 21:36

0

MarTum a Ty jak dostaniesz rower na komunie to się nie przyznawaj, że musisz mieć dodatkowe kółka do utrzymania równowagi...


avatar
Root

17.09.2015 21:40

0

@2 Aby było jeszcze ciekawiej w bolidzie są dwa sprzęgła. Jedno przed startem ustawia się w takim położeniu, w którym maksymalna moc z silnika jest (będzie) przekazywana na koła, a drugie wciska się do oporu (a dokładniej maksymalnie ciągnie manetkę) i całkowicie puszcza w momencie startu.


avatar
MarTum

17.09.2015 22:16

0

8. Wow aleś pojechał. Ok teraz moja kolej: Komunię to ja miałem więcej lat temu, niż Ty masz teraz wiosen.


avatar
michal39533

17.09.2015 22:18

0

@7 tomre widać Ty jeszcze nie masz karty rowerowej skoro się o nią dopytujesz. karta mi nie potrzebna bo mam prawko ;) poza tym kto staruje z gazem wciśniętym do oporu ? xd


avatar
EryQ

17.09.2015 23:02

0

Kimi to czasy PSX teraz mamy czasy PS4. No coż ostatnio na wiosne widziałem się ze znajomkiem z podstawówki, którego nie widziałem naście lat. Zaprosil mnie i żoncie do domu na kolację. Oczywiście przyszliśmy. Po części oficjalnej wieczoru wyczarował pięknie zapakowanego PSX z naszych mlodych lat. Bawiliśmy się jak dzieci na starym PSie. Nasze dzieciaki w sąsiednim pokoju na PS4. Zamieniliśmy się z dzieciakami na pokoje a one szybko opanowaly nasze stare pady. Myśmy mieli wielkie problemy z opanowaniem ichsiejszych. Do czego dąże. Kimi nie daje już rady. Gubi się. Sam stwierdził w niedawnym wywiadzie, w wywiadzie rownież w zeszłym sezonie i jeszcze w poprzedniejszym, że to jest zbyt skomplikowana F1. Nie dziwie mu się. Jezdził jednym z najlepszych bolidów XXI wieku, mniej skomplikowanym ale agresywniejszym i szybszym. DEXTER mimo, że czytam Twoje posty z zaciekawieniem i je lubię daruj sobie komentowanie tego jeśli nie wiesz co mam na myśli dosłownie. Kimiego od lat szanuję i będe ale powinien dać sobie spokój już. Jeszcze początkiem tego sezonu miał motywacje widać bylo. Teraz tylko strzela parawki pod kolejnymi umowami reklamowymi. Dla niego to już czysty biznes a nie chęć do rywalizacji. Nie będę hipokrytą i nie powiem, że nie robił bym tak samo na jego miejscu ale z drugiej strony chciało by się zobaczyć któregoś młodego na jego miejscu jako teammate Seby. A tak 2016 będzie to samo.


avatar
St Devote

18.09.2015 00:13

0

@7 tomre, Lunch Control to niedawno PO wprowadziło w kazdej polskiej gimbo-szkole ;-) Jakiś czas temu pisałem, że te wszystkie zabawy na starcie rozwiązuje LAUNCH Control, ale wtedy znowu automaty zabijają kolejny element konkurencji między kierowcami. Co do Raikkonena, to nie miał grandpa wyjścia. Po wyścigu nagranie jego startu było już w sieci, więc nie dało się ściemniać za bardzo...


avatar
przesio

18.09.2015 02:34

0

@12 A ja bym chciał zobaczyć inna parę w mercedesie a nie tylko Rosberg Hamilton...


avatar
tomre1

18.09.2015 08:32

0

@michal39533 na tym polega system LC dajesz pedał gazu do oporu, zapobiega to m.in buksowaniu kół.. wiem ,ze w twoim Polonezie działa to na odwrót ale najpierw poczytaj o tym systemie zanim się wypowiesz. @MarTum jak już za kilka lat będziesz miał tą komunie, to proponuję zacząć odkładać do świnki na dzwonek do rowerka , a na głowę czapkę ze śmigiełkiem... na pewno będziesz dobrze wyglądał. Przyczepiliście się na raz do @2 nie mając wiedzy o technice i zgrywacie mądrali...


avatar
Borowczyk 007

18.09.2015 10:22

0

Łaaaaaaaałłłłł!!! ilu tu fachowców od budowy bolidów F1? Co jeden to mądrzejszy. Panowie ja myślę że marnujecie swoją wiedzę i doświadczenie. Zwłaszcza Ci co to wiedzą jak jest zbudowane sprzęgło bolidu F1 i jak należy się nim posługiwać, kiedy wcisnąć hamulec, a kiedy gaz. Współczuję mechanikom w boksach F1 gdyż niebawem mogą stracić pracę. Naprawdę wspaniała przyszłość przed Wami!


avatar
michal39533

18.09.2015 12:16

0

Tomre czytajac twoje komentarze to widac ze nawet poloneza nie masz tylko co najwyzej konika z wozem. Widziales kiedys start bolidu f1 z wcisnietym gazem do oporu bo zawsze jak pokazuja procedure przed startem to kierowcy gazu nie daja na 100% . sam nic nie wiesz a zgrywasz tu fachowca od startow. I w dodatku doczepiles sie do LC i piszesz jedno i to samo. Naucz sie czegos dzieciaczku dopiero wchodz w dyskusje ;)


avatar
tomre1

18.09.2015 13:09

0

Tak , widziałem start bolidu F1 z wcisnietym gazem do oporu, jak sobie wpiszesz na YouTube " F1 - Launch Control " to nawet ty możesz zobaczyć jak Schumacher startuje z wciśniętym gazem... poglądaj więcej bo są tam filmy jak Pablo Montoya czy Ngel Mansell tłumaczą ,jak starowali z pełnym gazem... ale Ty jesteś odporny na wiedzę więc myśle,że oni też Ciebie nie przekonają, Teraz widać ,że znacie F1 tylko z ostatnich lat... Pozdrawiam i żegnam wszystkich Januszy F1 tego wątku...


avatar
michal39533

18.09.2015 15:25

0

A czy kimi startuje bolidem z przed 20 lat. Przestan zyc sredniowieczem i robic z siebie technicznego goru;)


avatar
EryQ

18.09.2015 16:24

0

@14 daj teammate w AMG ale prawdopodobny a nie ,że Ty tak chcesz, godny uwagi... Nie ma Lewisa i Nico>>> kto? Czekam na propozycje.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu