Flavio Briatore, szef zespołu Renault, w wywiadzie udzielonym magazynowi Auto Motor und Sport stwierdził iż Formuła 1 potrzebuje zrewolucjonizowania formatu weekendu wyścigowego.
Zdaniem Włocha najlepszym sposobem na osiągnięcie celu jakim jest poprawa widowiska F1 byłoby podzielenie głównego wyścigu na dwie, krótsze części.„Potrzebujemy dwóch wyścigów; 45- minutowy sprint rano i godzinny wyścig główny po południu” powiedział Briatore.
Dalsze plany szefa zespołu Renault zapowiadałyby zakaz tankowania oraz ustalanie kolejności startowej do wyścigu głównego na podstawie wyników sprintu, tak aby pierwszych ośmiu zawodników porannego wyścigu startowało w odwróconej kolejności po południu.
Punkty miałby być przyznawane za każdy wyścig. Przy okazji wywiadu 57-letni Włoch nie oszczędził słów krytyki pod adresem FIA, która zamiast starać się o poprawę spektaklu, stara się stworzyć serię przyjazną środowisku:
„Rozwój technologii będzie nas kosztował miliony dolarów, a nie wniesie nic do widowiska.”
25.04.2007 14:47
0
tak czasem nie ma w WSbR?
25.04.2007 15:08
0
jak Flavio chce to niech sobie zrobi swój własny tor i tam urządza takie wyścigi
25.04.2007 15:08
0
Jak zespołowi nie idzie, to ma się takie porąbane pomysły, w F1 od zawsze był jeden wyścig, po co to zmieniać, spinty są w A1 też od początku, to tam właśnie to pasuje, ale nie w F1...
25.04.2007 16:15
0
No cóż Flavio popuścił wodze fantazji. Pomysł ze sprintem raczej do bani. Ten z jednym tankowanie całkiem spoko lecz wtedy bolidy wyglądały by jak Bieługa. Niech mnie ktoś poprawi (nie wiem ile bolid potrzebuje paliwa na cały wyścig + kwalifikacje) ale z baniakiem 300l to by jakoś dziwnie jeździło, wyglądało, whatever. Pozdro;)
25.04.2007 16:24
0
Jak w WTCC
25.04.2007 16:25
0
Renault szukaj przyczyn gdzie indziej i nie odwracaj uwagi od swego cieniarstwa.... 2 razy dziennie wygenerować czas na oglądanie wyścigu - to nie byłoby łatwe. Już lepiej tak jak Małysz skacze - czyli przed zawodami krótkie kwalifikacje - a potem wyścig w sobotę i w niedzielę to samo. Najlepiej jednego dnia w jednym kierunku na torze a drugiego w przeciwnym. Co Wy na to? ;-)
25.04.2007 16:25
0
300 moze nie, ale pewnie kolo 100 moze zatankować ( 70 litrow na 100 km)
25.04.2007 16:27
0
co do kierunkow wyscigu, świetne pomysł, sprawdzi wytrzymalasc kierowcow, ale watpie czy przejechali by dwa wyscigi dzien po dniu
25.04.2007 17:28
0
Tak jest w GP2, ale flawiusz mówił juz o takim rozwiązaniu w wywiadzie z F1Racing (pażdziernik 2006)
25.04.2007 17:49
0
70 litrów na 100 km ? kubica w wywiadzie mówił ze bolidy spalaja do 2 kg paliwa na 100 km no nie wiem czy to wychodzi 70 lit.
25.04.2007 18:06
0
tomku, nie jestem pewien tej inf ale tak słyszałem
25.04.2007 19:32
0
Połowa kierowców niech jeździ w prawo, a druga połowa w lewo - pod prąd. To dopiero będą emocje!!! Potem pierwszych 5 z każdej grupy będą jeździć parami na 1/4 mili aż wyłonią zwycięsce. Widzicie, że można mieć bardziej absurdalne pomysły od Szalonego Flavio? ;)
25.04.2007 19:53
0
F1 jest inna do wszystkich wyscigow, wiec po co ma sie upodabniac do np. nizszej serii-GP2!!! jest dobrze tak jak jest!! Fravio szuka oderwania od sytuacji ktora ma teraz!! teraz brak mu Fernando co!!
25.04.2007 20:19
0
Moze tam cos dodam do spalania. Bak F1 pomiesci chyba ze 150l paliwa a spalanie to 70l/100km a te 2kg to na jedno okrazenie srednio. Zalezy od toru.
25.04.2007 20:48
0
jaki bezsens, niech już nie kombinują za dużo bo formuła 1 straci sens.
25.04.2007 21:43
0
Co do paliwa, skoro leje sie 10 l, na 1 sek, bolidy tankują, ok70-80 litrów, co starcza im na ok 20 okr( w zaleznosci od toru), np tor ma 5 km , to starcza na 100 km.
25.04.2007 23:15
0
powinni przestać nakładać ograniczenia na silniki i areodynamike. Ciekawe jak będzie napedzany bolid kiedy wejdzie pszymusowe odzyskiwanie kilku procent energii i wykozystywanie jej jeszcze raz. Co to ma być - hybryda????
26.04.2007 08:01
0
A mi sie podoba pomysł Flavio :) Chętnie bym widział taki sposób rozgrywania GP w przyszłym sezonie.
26.04.2007 08:32
0
Pomysł z 2 wyścigami jest do bani. A co do tankowania to ok może go nie być ale też zmian opon zakazać powinni. DOŚĆ WYPRZEDZANIA W BOKSACH WIĘCEJ NA TORZE
26.04.2007 09:35
0
A może pomysł z ruchomym torem - długi tor co kilka okrążeń zmieniałby się na ruchomych platformach - to dopiero odlot!!! albo szeroki start - wszyscy startują abok siebie - jak biegacze na 100 metrów... albo nbiech każdy ma te same problemy z bolidem co Kubica - zobaczymy kto wtedy wygra.... albo dać wszytkim opony Dębica Frigo. Albo co wyścig się niech ścigają wszyscy inną marką samochodu. Iniech będzie 30 wyścigów a nie okolo 20 jak jest teraz . Pozdro
26.04.2007 10:04
0
jestem pewien ze nie ma szans zeby to zmienili za duze przywiazanei do tradycji
26.04.2007 13:44
0
złej baletnicy to przeszkadza i rąbek u spódnicy.... Flavio weź się lepiej do roboty zamiast opowiadać bajki na dobranoc. całkowicie popieram pomysł kirio. Więce j wyprzedzania na torze. Z mojego punktu widzenia wymarzona by była taka sytuacja że bolid jadący w cieniu ereodynamicznym zyskiwał by tyle żeby spokojnie wyprzedzić jadącego przed nim, a na następnym okrążeniu/po następnej prostej znowu mogliby się zamienić miejscami. Powinni jakoś pomyśleć żeby jeszcze zwiększyć opór czołowy
26.04.2007 16:52
0
Żałosny pomysł, Flavio zajmij sie lepiej kierowaniem teamu, bo ostatnio słabo Ci to idzie i nic nie wskazuje na poprawe, a takie fantazje sobie daruj. Dwa wyścigi, pffff śmiech na sali, F1 to F1, a nie sprinty, wystarczą kwalifikacje. Dobrze jest tak jak teraz...
26.04.2007 19:14
0
zgadza sie teelis 2kg na 1 km pomyliłem sie
29.04.2007 13:49
0
Według mie to trochę dziwne pomysł :/ ale z tym paliwem jest dobry pomysł. powini zmienić z tymi ograniczeniami w silniku
14.01.2008 14:37
0
zajefajny i muskularny, oby skuteczny.
14.01.2008 15:57
0
Spox
14.01.2008 16:11
0
Miejmy nadzieje że ta część bolidu będzie najczęściej oglądana przez innych kierowców chodzi oczywiście o bolid z nr.4
14.01.2008 18:32
0
mam nadzieje że będzie tak szybki jak ładnie wygląda
14.01.2008 18:55
0
zajebisty!
15.01.2008 11:16
0
Damian czy myślisz że będą go cały czas dublować(nr4 bez kropki sie pisze)
15.01.2008 17:15
0
Myśle stary,że kiedy kierowca F1 dubluje to nie patrzy na tyłek bolidu którego zaraz wyprzedzi.
25.01.2008 18:52
0
To WSZYSTKO co będą widzieli na wyścigu !
27.01.2008 19:43
0
fajny miejmy nadzieje ze skuteczny
05.02.2008 15:37
0
zajebiaszczy :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się