WIADOMOŚCI

Renault zapewnia, że do jutra rozwiąże problemy z silnikami
Renault zapewnia, że do jutra rozwiąże problemy z silnikami
Firma Renault, która w dużej mierze wzięła na siebie problematyczny początek testów Red Bulla i Toro Rosso zapewnia, że już jutro wszystko powinno wrócić do normy, a wszystkie trzy ekipy, korzystające w Jerez z jej produktów powrócą do zajęć na torze.
baner_rbr_v3.jpg
Red Bull wczoraj zaliczył skromne trzy okrążenia pod koniec sesji, Toro Rosso wypadło nieco lepiej, jednak po południu pojawiły się problemy z akumulatorami, które stanowią magazyn energii dla systemów jej odzyskiwania. Dzisiaj Toro Rosso w ogóle nie wyjechało na tor, a Sebastian Vettel pokonał tylko 8 okrążeń.

W ciągu dwóch dni testów w Jerez ekipy korzystające z jednostek Renault pokonały w sumie dystans tylko 38 okrążeń. Zespoły napędzane jednostkami Ferrari dla porównania przejechały 138 okrążeń. Najlepiej na tym punkcie wypadają klienci Mercedesa, którzy pokonali w sumie 248 okrążeń toru w Jerez.

Remi Taffin odpowiedzialny na torze za jednostki napędowe Renault potwierdził, że jego ludzie zdiagnozowali już przyczyny problemu w bolidach Red Bulla i Toro Rosso. Zdaniem Francuza Caterham nie ma podobnych problemów, gdyż w jego przypadku integracja pakietu akumulatorów wygląda zupełnie inaczej.

Nie zmienia to jednak faktu, że ekipy korzystające z jednostek Renault miały dzisiaj kolejny stracony dzień w Jerez w oczekiwaniu na części zapasowe, które muszą zostać jeszcze dostarczone na tor.

„Wiemy, że problem leży po naszej stronie, zidentyfikowaliśmy go i chcemy go naprawić” mówił Taffin. „Nie mogliśmy go naprawić rano, więc zdecydowaliśmy się zrobić możliwe najwięcej, aby upewnić się, że jutro bolidy, zwłaszcza Toro Rosso i Red Bulla będą mogły wyjechać na tor o godzinie 9:00.”

„Jesteśmy pewni, że jutro rano będziemy mieli wszystkie trzy bolidy na torze.”

Taffin nie chciał wdawać się w szczegóły problemu technicznego, ale potwierdził, że chodzi o magazyn energii i jego interakcję z pozostałymi częściami złożonego układu napędowego.

„Trzeba mieć na uwadze, że jednostka napędowa jest złożona z wielu podzespołów i nie jest to kwestia, że któryś z nich nie działa” tłumaczył. „Jasne jest, że problem dotyczy integracji wszystkich tych systemów.”

W ubiegłym roku system KERS dostarczał 60 kW mocy przez przeszło 6 sekund. Nowy system ERS podwaja tę moc i daje możliwość korzystania z niej przez przeszło 33 sekundy na okrążeniu. Łatwo więc wyobrazić sobie jak bardzo w tym sezonie znaczenia nabierze poprawne funkcjonowanie magazynu energii. O ile brak systemu KERS w sezonie 2013 oznaczał stratę kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu o tyle, brak systemu ERS w sezonie 2014 w zasadzie przekreśli szanse na dojechanie do mety w strefie punktowej, gdyż jego awaria sprawi, że kierowcy będą tracić po kilka sekund na okrążeniu.

Trzeba jednak pamiętać, że zmieni się także sposób ładowania akumulatorów systemu ERS i nie jest powiedziane, że kierowcy na każdym okrążeniu wyścigu będą mieli do swojej dyspozycji pełną moc przez przeszło 30 sekund.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
kruszon

29.01.2014 21:17

0

Przepraszam wszystkich fanów Red Bulla, ale to super wiadomość jak dla mnie;-))


avatar
radzix

29.01.2014 21:19

0

ale Lotus miał nosa, żeby nie zjawiać się w Jerez


avatar
R.U

29.01.2014 21:23

0

@2.radzix To chyba bardziej chodzi o to czego Lotus nie ma. 1.Bolidu 2.Kasy 3.Kontraktu z dostawca silnikow.


avatar
R.U

29.01.2014 21:25

0

@2.radzix 4.Szefa zespolu.


avatar
Nietoperz3

29.01.2014 21:26

0

dla fanów Williamsa: trafny wybór dla Williamsa przechodząc z Renault do Mercedesa. @1 ja również przepraszam fanów Red Bulla ale narazie wygląda dobrze ale Renault zapewnił że jutro rozwiążą problem.


avatar
fanAlonso=pziom

29.01.2014 21:29

0

ja tam puszek bym nie lekceważył i boję się że jak renault wykona swoją robotę to może stać się najgorsze


avatar
asd123

29.01.2014 21:32

0

jutro już będzie wszystko ok, i zacznie sie płacz bo RBR znowu będzie na 1 miejscu xd @3 ma bolid ma kasę ma kontrakt z dostawcą


avatar
spiro81

29.01.2014 21:54

0

ma pecha


avatar
Jahar

29.01.2014 21:55

0

Myślę, że wiadomość o tym który dostawca silników zrobił najwięcej kółek jest napisana w sposób mylący i powinno się uzupełnić, że Ferrari przejechało 138 okrążeń w 2 zespołach, Mercedes 248 kółek miał w 4 autach a Renault 38 w 3. Lepiej było zrobić porównanie na najbardziej reprezentacyjnych zespołach czyli Mercedes, Red Bull i Ferrari. Byłoby czytelniej.


avatar
radzix

29.01.2014 22:20

0

4@ spokojnie, napisałem to troszkę ironicznie, mówiąc całkiem poważnie i tak mają dużo szczęścia przynajmniej względem konkurencji z jednostkami renault, reszta wydaje się być już przynajmniej 1 duży krok z przodu. Imponujące prawie 100 okrążeń mercedesa dzisiaj


avatar
R.U

29.01.2014 22:23

0

@7.asd123 Dowody?


avatar
RyżyWuj

29.01.2014 22:47

0

Hehe To może oznaczać tylko jedno: Hamilton zdobędzie majstra w drugim sezonie z Mercedesem. Vorsprung durch Schwarze Power!


avatar
KowalAMG

30.01.2014 00:06

0

Men's easy , jest jeszcze McLaren , a reszta jest pod znakiem zapytania , chociaz zespoły sa z przodu oby tak zostało i Historia zespołów wróciła na 1 plan ;willi , mc , monza , amg , sauber .


avatar
Artuur

30.01.2014 08:35

0

Ja liczne na powrud Williamsa do czołówki


avatar
giorg

30.01.2014 11:53

0

Ciekawe czy i w tym roku ci z red bulla tez beda mowic ze ferrari i mercedes mialy szczescie . Bo zrobily dobre bolidy a im sie nie udalo do konca i ze chca powrotu do zeszlorocznych bolidow. Tak jak to bylo z oponami.


avatar
Adek_82

30.01.2014 13:05

0

@7 asd123 : jutro już będzie wszystko ok, i zacznie sie płacz bo RBR znowu będzie na 1 miejscu xd @3 ma bolid ma kasę ma kontrakt z dostawcą Ok ma kasę i bolid - ma też szefa zespołu (jakiego ma to ma ale ma). Ale kontrakt z dostawcą? Czegoś nie wiem? Z tego co mi wiadomo to Lotus nie potwierdził jeszcze oficjalnie jakiej jednostki będą używać chociaż były swojego czasu plotki mówiące, że Renault chce wykupić Lotus i znowu zostać fabrycznym teamem w 2014 roku ale na chwilę obecną chyba jeszcze nie wiadomo oficjalnie nic... Chyba, że się myle to prosze mnie oświecić.


avatar
pirelli

30.01.2014 18:30

0

To są tylko testy a Red Bull nie odpuści sezon zapowiada się bardzo ciekawy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu