WIADOMOŚCI

Grosjean poprawia wczorajszy czas Buttona
Grosjean poprawia wczorajszy czas Buttona
W Jerez dobiegł końca drugi dzień zimowych testów F1. Tym razem najszybszym okrążeniem popisał się Romain Grosjean zasiadający za sterami nowego Lotusa E21.
baner_rbr_v3.jpg
Francuz po południu wykręcił czas 1:18,218 o przeszło pół sekundy poprawiając wczorajszy wynik Jensona Buttona. Należy jednak wziąć pod uwagę, że Francuz swój wynik osiągnął na miękkiej oponie Pirelli, podczas gdy Brytyjczyk wczoraj jeździł na twardej mieszance opon.

Dzisiejsze przygotowania do nowego sezonu F1 były przerywane czterokrotnie czerwonymi flagami. Najpierw na torze zatrzymał się Daniel Ricciardo, a później Luiz Razia, który został potwierdzony jako drugi kierowca zespołu Marussia. Na sam koniec sesji na torze zatrzymał się Romain Grosjean a także Nico Hulkenberg. Nie wykluczone, że zespoły te sprawdzały jak skalibrowane są czujnik ilości paliwa w nowych konstrukcjach.

Największego pecha miał jednak Lewis Hamilton, który dzisiaj zadebiutował za kierownicą Mercedesa W04. Brytyjczyk na kilka minut przed godziną 11:00 przed nawrotem Dry Sack miał problemy z układem hamulcowym w swoim W04. W efekcie jego auto pojechało wprost na bandę z opon, uszkadzając nos i przednie zawieszenie.

Ross Brawn potwierdził przyczynę problemu w postaci awarii tylnego układu hamulcowego, jednak podobnie jak wczoraj w przypadku pożaru bolidu Nico Rosberga, także i dzisiaj zespół był zmuszony do odwołania swoich przygotowań. Do czasu wypadku Hamilton zdołał pokonać 15 okrążeń nowym W04, na najlepszym uzyskując trzeci czas.

Ostatecznie, pod koniec sesji Hamilton spadł na szóste miejsce w tabeli wyników. Przed nowym kierowcą Mercedesa znaleźli się Paul di Resta (Force India) oraz dwaj Australijczycy w stawce F1, Daniel Ricciardo (Toro Rosso) i Mark Webber (Red Bull) aa także Nico Hulkenberg, który od sezonu 2013 reprezentuje barwy Saubera.

Zajmujący zwolnione przez Hamiltona miejsce w McLarenie, Sergio Perez, dzisiaj dzień zakończył z siódmym czasem.

Ponownie w drugiej części tabeli wyników znalazł się Felipe Massa, który po wczorajszych jazdach twierdził, że Ferrari F138 jest na dużo lepszej drodze rozwoju niż w ubiegłym roku było F2012 na tym etapie mistrzostw.

Pastor Maldonado, który jako jedyny jeździł dzisiaj starą wersją bolidu, Williamsem FW34, dzień zakończył z 9 czasem, wyprzedzając Jamesa Rossitera. Brytyjczyk po południu przejął obowiązki testowe w zespole Force India od Paula di Resty.

Stawkę zamykali Giedo van der Garde (Caterham) oraz Luiz Razia (Marussia).

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

54 KOMENTARZY
avatar
CxT94

06.02.2013 17:05

0

lotus na dobrej drodze:) go roman go


avatar
JafunF1

06.02.2013 17:07

0

Myślę że gdyby nie problem Luiza był by przed Rossiterem a także Giedo gdyby założył miekkie opony też by był przed nim


avatar
siwy1920

06.02.2013 17:12

0

to są tylko pierwsze dni testów narazie są tylko testy czekamy na pierwszy wyścig wtedy się wszystko okaże


avatar
ivaneh

06.02.2013 17:21

0

Szkoda by było gdyby Caterham wreszcie zbudował bolid zdolny do walki o punkty, ale ten potencjał zaprzepaścili niedoświadczeni kierowcy.


avatar
elin

06.02.2013 17:23

0

Może mi Ktoś przypomnieć, bo nie pamiętam ... Na testach obaj kierowcy zespołu jeżdżą jednym bolidem, czy każdy swoim, np. czy jutro Kimi przejmie bolid po Romainie, czy pojedzie swoim ?


avatar
shodan

06.02.2013 17:27

0

raczej jest to jeden bolid


avatar
siwy1920

06.02.2013 17:27

0

chyba jeden bolid mają tak mi się wydaje


avatar
hubert1

06.02.2013 17:27

0

Dla mnie te testy to ściema, już widzę to Toro Rosso na czele


avatar
shodan

06.02.2013 17:29

0

Toro Rosso celuje w 6 miejsce wiec gdy beda szybsi odpuszcza :)


avatar
RoyalFlesh F1

06.02.2013 17:30

0

Lotus dzisiaj jeździł z pakietem zawierającym DDRS. Rozumiem ze to nie był wlot do jakiegoś chłodzonego elementu bolidu, bo byłyby zaślepione. Ale nie wiem własnie dlaczego. Przynajmniej w tym sezonie nie czytam debilnych komenarzy, jak rok temu na temat Lotusa. Bo po zeszłorocznych testach wiekszość stwierdziła ze po pierwszych wyścigach Lotus zblednie ,,tak jak zawsze" Mam nadzieje że Alonso nie bedzie miał racji co do tego że nie bedzie powtórki z początku 2012 roku. A mi sie ydaje że jakby F1 potrzymać jeszcze z 3 lata w tych samych ramach przepisowych to szanse by sie wyrównały miedzy takim RBR który wydał najwiecej w 2012 i Marussią.


avatar
szoko

06.02.2013 17:31

0

Coś mi się wydaje że Mercedes podzieli losy BMW.


avatar
RoyalFlesh F1

06.02.2013 17:31

0

edit były zaślepione


avatar
siwy1920

06.02.2013 17:32

0

może jak by to były kwalifikacje do wyścigu to czołówka by na pewno inaczej wyglądała a to są tylko testy sprawdzają opony i inne cześci które mogą się przydać przecież w trakcie sezonu sie mogą sobie pozwolić na testowanie gdy walka jest o mistrzostwo :):)


avatar
siwy1920

06.02.2013 17:33

0

nie mogą sobie


avatar
h23

06.02.2013 17:46

0

wygrywać sezon to tym razem wasz sezon nie redbull


avatar
elin

06.02.2013 17:52

0

6. shodan & 7. siwy1920 - dzięki :-) Przy okazji - pierwszym bolidem, który w tym sezonie wzbudził kontrowersje i podejrzenie o nielegalne rozwiązanie jest ... Caterham - i jego nietypowe rozwiąznie układu wydechowego.


avatar
silvestre1

06.02.2013 17:56

0

elin. To dobre pytanie, a odpowiedż wcale nie jest oczywista. Podejrzewam, że Lotus testy traktuje indywidualnie pod względem kierowców, a zatem pojazdy mogą być dwa. Mając dwóch kierowców o odmiennych oczekiwaniach wydaje się naturalne prowadzić ich równolegle do jednego celu. Dla tego napis Kimi nie musi być przemalowanym Romain.


avatar
viggen

06.02.2013 18:01

0

@elin Spytaj się w innym źródle (wiesz jakie mam na myśli :)) Odnośnie kontrowersji Caterhama......Sam Caterham jest zaszczycony, że Allison podgląda ich bolid :D A na poważnie, to jest nielegalne, ponieważ wydech nie może się kończy w szczelinie nadwozia. bo nadwozie nie jest wydechem. Już się cyrk zaczyna i znowu akcja, zakazać czy nie zakazać? A może to zostawić i zobaczymy co z tego wyniknie a potem zlikwidujemy? Itd itp


avatar
andi.

06.02.2013 18:18

0

Massa zadziwiająco zadowolony jak na czasy które wykręca ...no ale testy to testy. Ciekawe co Alonso powie,jego zadowolić trudniej :)


avatar
andi.

06.02.2013 18:55

0

18Viggen. A jaki byłby raban gdyby to im dało efekty Brown GP ?:)Mało realne ,a szkoda.


avatar
elin

06.02.2013 19:19

0

17. silvestre1 - uważam podobnie ... Dlatego ciekawi mnie, jak to rozwiąże Lotus i ogólnie - zespoły testujące ... 18. viggen - ok, jeśli nie uda mi się rozwikłać tej zagadki, udam się jeszcze do " innego źródła " ;-). Nielegalne jest ( chyba ) również umieszczenie w kanale znajdującym się w poszyciu bolidu dodatkowego elementu, dzielącego kanał na pół. Ale, Caterham pewnie zaryzykuje i niczego narazie nie zmieni. Nie jest to zespół z czołówki, który ma dużo do stracenia ... W ich przypadku można tylko zyskać. I racja, coroczny cyrk się zaczyna ... Niby przepisy coraz bardziej szczelne, a i tak ktoś wpadnie na pomysł, który wzbudza kontrowersje ... I dłuuggga debata legalne, czy nie ... Aż strach pomyśleć, co będzie w 2014, kiedy wiele się zmieni ( i pewnie się okaże, że zostawiono wiele " dziur " w regulaminie ). Swoją drogą, Allison mógłby podglądać ( i kopiować ) nieco lepsze zespoły ;-)


avatar
logel999

06.02.2013 19:34

0

2@ Mi się zdaje , że gdyby nie awaria Lewis pierwsza 2 ;p


avatar
madeo123

06.02.2013 19:56

0

Ale ładny bolid lotusa:)


avatar
silvestre1

06.02.2013 20:02

0

Lotus, kochany Lotus... Rozkręcili Grosjeana na maksa czy 1:18 to pułap od ktorego zaczynamy zabawę? Widać, że konkurencja jest równo mocna jak dotąd i taka podpucha może niezadziałać. Jedynie "wejście smoka" w wydaniu Mercedesa jakoś nie poszło ale oni prędzej zejdą ze sceny niż komuś przyznają rację - taka ich natura. Jutro pokazy Vettela i Raikonnena - mogą być interesujące...


avatar
silvestre1

06.02.2013 20:20

0

elin. Bieda skłania ludzi do myślenia, nie bogactwo. Allison patrzy tam gdzie trzeba choć wie, że chwały mu to nie przyniesie.


avatar
6q47

06.02.2013 20:40

0

witam. Co do pytania o bolid. Nie wydaje mi się, aby mieli ten sam bolid do dyspozycji. Za dużo "przewałek" typu fotel, zawieszenie, ustawianie progresu hamulca czy tez pedału gazu. Dochodzi balans i sposób wchodzenia bolidu w zakręty - podsterowny/nadsterowny. Pozdr.


avatar
Kalor666

06.02.2013 20:40

0

Massa sie cieszy wiec całkiem mozliwe, ze Ferrari jest naprawdę szybkie. Red bull też na pewno bedzie mocny. Wątpię aby było inaczej. Trzecia sila tego sezonu to wg mnie Mclaren. Wydaje mi sie ze tuż za nimi beda Lotus i Sauber. Za nimi pozostali ;-) Mam też dziwne przeczucie ze Caterham wywalczy w końcu jakis punkt. I tu przydałby sie Heikki K. ktory niestety wypadł z gry póki co. Wysokie miejsca STR i FI w testach to raczej przypadek choc życzę im wyrównanej walki z najlepszymi. Zagadką jest dla mnie forma Mercedesa i Williamsa. Zobaczymy. Już niedlugo ;-)


avatar
viggen

06.02.2013 20:59

0

@26 Eh.....musiałem odpowiadać :P? Chciałem aby @elin trochę pogłówkowała a Ty wszystko zepsułeś :P @27 Massa się cieszy bo co ma zrobić :D? Dalej jest królikiem doświadczalnym ;] Alonso sobie ćwiczy a Massa znowu dostarcza dane..... Ferrari nie ma zamiaru osiągać kosmicznych czasów na Jerez, ponieważ tor służy im na razie do oceny przepływu powietrza. To się zmieni dopiero w Barcelonie. Przywiozą wtedy nowe skrzydła, sidepody i dyfuzor. Samochód ma się diametralnie zmienić. Więc tym co Massa jeździ, to sobie niech jeździ :D Nikt nie jest w stanie określić która ekipa jest najsilniejsza. Przepisy się nie zmieniły. Jeden drugiego ma skopiowane. Wg mnie Lotus w tym sezonie namiesza i to mocno. Kasę mają więc rozwój będzie przez cały sezon. A dwa....Allison, gdy nie dostanie pola manewru w rozwijaniu bolidu (czytaj kasę na rozwój) po tym sezonie odchodzi do McL. Takie postawił warunki. @24 Grosjean zawsze lubi się wychylać na treningach i testach. W zeszłym roku to samo robił. @21 Nie ważne jaki bolid. Na tym etapie wszyscy wszystkich szpiegują. A kto kiedyś przypuszczał, że Brawn GP który rzutem na taśmę dostał pozwolenia na starty będzie ekipą, i do tego ekipą. którą wszyscy będą ścigać ?


avatar
Siffredi

06.02.2013 21:45

0

28. viggen ot i jak to dobrze "mądrego" posłuchać znaczy poczytać. wyłożyłeś całą tajemnicę tego sezonu w jednym poście. czy to już wszystko co masz do powiedzenia mistrzu?


avatar
Grzesiek 12.

06.02.2013 21:52

0

Myślałem że wszystko jasne .... ale widzę że 6q47 i viggen wprowadzają w błąd :P Dlatego też odpowiadając na pytanie @ elin odsyłam do "dziadka google" w którym należy wpisać > Ferrari F2010 (F61) - czego się spodziewać ? < pod czerwonym bolidem , w wątku >zmiany w 2010< , są też opisane ograniczenia odnośnie testów ... nie sądzę też , że w dobie oszczędności ..... coś się od tamtej pory zmieniło :P


avatar
elin

06.02.2013 21:56

0

25. silvestre1 - z mojej strony, to zdanie było trochę w formie żartu ;-). A tak poważnie, całkowicie się zgadzam i popieram - Bardzo, Bardzo, Bardzo ... mądre stwierdzenie. Chociaż bogatsze zespoły ( np. Ferrari ) jednak bardziej zerkają na rozwiązania Neweya, niż małych teamów ... 28. viggen - Ty się Kolego o moje " główkowanie " nie martw ..., bo zapewniam, że jest ono na właściwym miejscu ;-)). 26. 6q47 & 28. viggen - no dobrze, w Lotusie każdy testuje swoim bolidem. Ale w takim razie, jak to jest w FI gdzie testują trzema kierowcami - z których tylko jeden jest ich podstawowym. Lub w Ferrari, gdzie Pedro de la Rossa dostanie bolid tylko w piątek ... ? Co do Brawn GP - racja. Ale ten mistrzowski bolid, był budowany głównie za grube pieniądze Hondy ( dużo wcześniej niż przed początkiem 2009r. ). A druga sprawa, Ross już w 2008 mówił o luce w regulaminie. Niestety nikt go nie słuchał i tylko jego zespół ją wykorzystał. Kiedy pozostali zaczęli kopiować ich rozwiązanie, przewaga zespołu malała z wyścigu na wyścig ... Ale było już za późno na zmianę lidera mistrzostw. Pozdro. Wam Panowie :-)


avatar
elin

06.02.2013 22:06

0

30. Grzesiek 12. - znaczy ..., odpowiadając na moje pytanie, odsyłasz do szukania w google ;-)). A serio - OK, wielkie dzięki - sprawdzę. I Tobie Kolego również Pozdro :-)


avatar
Grzesiek 12.

06.02.2013 22:12

0

32. elin A co ? Chcesz wiedzieć , to sama musisz trochę się postarać ... :))) Również Pozdro :)


avatar
ygor

06.02.2013 22:33

0

32. elin Ross Brawn nie tylko o luce mówił ale nawet oficjalnie się zwrócił do FIA z zapytaniem czy wykorzystanie podwójnego dyfuzora nie jest sprzeczne z przepisami ;-) FIA już drugi raz nie popełni takiego błędu.


avatar
viggen

06.02.2013 22:33

0

@elin a podroczyć się z Tobą nie można :P? Dawno nie gadaliśmy :D Grzesiek12 - wszyscy mają po trochu rację. Po zmianach przepisów z 2010r mają tylko jeden bolid, to prawda. Zanim Raikkonen siądzie za sterami już będzie miał swój fotel. Zacznie od ustawień standardowych (tak jak rozpoczął testy Grosjean). A później ma prawo wszystko zmienić. Nie pasuje mu układ kierowniczy - wjazd do garaży i wymiana na taki jaki chce. Nie odpowiada mu balans - to samo. Itd itp. 6q47 - ma też rację Bolidy wyjściowo są takie same bo zespół zna kierowców i tak ustawi bolid aby dla każdego był neutralny. A potem ma prawo wszystko zmieniać pod kierowcę. Więc bolidy w sumie będą takie same, tak jak jest podczas całego sezonu, z tym że z preferencjami pod kierowcę - tak jak w całym sezonie :) @29 Informację o Ferrari podałem z bloga Ferrari - po włosku Odnośnie Allisona i Lotusa - ten temat w komentarzach był tutaj wałkowany ze mną, @elin i @Grzeskiem12. Trzeba tylko to poczytać. I ja tylko to zawarłem w kilku zdaniach. Nie ma co się oburzać, nie uważam się za speca. Po prostu napisałem jak jest. Sam myślałem, że Alonso faktycznie wg zapowiedzi ćwiczy formę fizycznie i psychicznie. Ale dzisiaj już jest wiadome. że to ściema. Massa tylko jeździ jako królik. Ferrari dopiero swój bolid pokaże w całej okazałości na testach w Barcelonie.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu