Nowy bolid Ferrari, który zostanie pokazany światu w tym tygodniu, według hiszpańskich mediów także będzie miał wygładzony nos.
Jedną ze zmian na sezon 2013 przygotowaną przez FIA jest możliwość zainstalowania specjalnego panelu maskującego „brzydki” uskok na nosie auta.FIA w minionym roku wprowadzając zmiany w regulaminie technicznym F1 chciała poprawić bezpieczeństwo kierowców poprzez obniżenie nos bolidu. W efekcie uzyskano bardzo dziwnie wyglądający uskok, który nie spodobał się kibicom.
Montaż panelu maskującego nie jest obowiązkowy. Wcześniej Valtteri Bottas zdradził, że nowy Williams także będzie miał zamaskowany uskok z przodu auta.
„Wizualnie, nie będzie widać uskoku, ale nos nadal będzie wysoki, aby pozwolić na przepływ powietrza pod bolidem” pisał Marco Canseco dla hiszpańskiej Marca.
Podczas prezentacji nowego modelu Ferrari przednie i tylne skrzydła mają nie zawierać szczegółów, co jest zrozumiałe na tego typu imprezach. To co wstępnie wiadomo, to że nowe Ferrari będzie miało mniejsze boczne wloty powietrza, przednie zmodyfikowane zawieszenie typu pull-rod oraz wydech wykorzystujący efekt Coandy w stylu Red Bulla.
28.01.2013 09:11
0
E tam ..... bolid to nie dziewczyna :D Może być brzydki ..... , najważniejsze aby był szybki :)
28.01.2013 11:00
0
@Grzesiek 12 zależy od punktu widzenia:) Dla mnie lepiej jak jest piękny i szybki niż tylko szybki.
28.01.2013 11:07
0
2. pjc To się wie .... :)) Trudno się z Tobą nie zgodzić !
28.01.2013 11:25
0
Ja tam się przyzwyczaiłem do tych nosów... i mi się nawet spodobały! :)
28.01.2013 11:53
0
1. Grzesiek 12. 2. pjc Dwie opinie - to nieco za mało... chociaz trzecia - @Skoczek130 - pozwala dojrzeć zalety garbatej urody:) W sumie to tylko kosmetyka, która nie wpłynie na szybkość dziewcząt, a jedynie na urodę. Dobre i to, chociaż zniknie mały element docisku w postaci tego uskoku. Ci, co go pozostawią będą mieli niewielką przewagę he he he)))
28.01.2013 13:43
0
Ja tam zgadzam się z @skoczek130. Wcale te uskoki tak źle nie wyglądają. Najgorsza w F1 to była płetwa rekina. Brzydota po prostu.
28.01.2013 15:39
0
Albo legendarne kły morsa Williamsa.
28.01.2013 15:47
0
@6. Jahar Co Ty gadasz - płetwa ładnie wyglądała z systemem wygaszania tylnego skrzydła. Ferrari F10 na 800 GP miało tak ładny bolid, że serce mi się otwierało :D
28.01.2013 16:09
0
@GTR. No to mamy różne gusta:-) według mnie nic nigdy brzydszego nie było od płetwy:-) porównać Ferrari np. z 2007 a z 2010 to wolę starą finezje.
28.01.2013 16:10
0
.5 6q47 Ja tam wszystko wolę .... bez garbów :)
28.01.2013 17:39
0
Mam niejasne przeczucie ,że RBR także skorzysta z pull roda, w tym sezonie. Oni zwykle siedzą cicho, a pracownicy pod groźbą chłosty milczą jak zaklęci.
28.01.2013 17:42
0
cdpp ... Jednak pomimo problemów z setupem , pull rod daję sporo korzyści, a jak wiadomo RBR ma treningowe aktywne zawieszenie z przodu do szukania balansu podczas FP, więc problemy z ustawieniami nie męczyły by ich zbyt mocno.
28.01.2013 18:37
0
@Jahar - wiesz, ja w sumie do płetwy rekina także się przyzwyczaiłem. Całkiem ładnie wyglądały, zwłaszcza R30, RB6 oraz właśnie F10. Sezony 2007-2008 - tamte bolidy były dla mnie sztuczne. Niefajnie się je oglądało, a wyścigi wyglądały z nimi tak jakby schematycznie. A Ferrari wyglądało daremnie w pełno czerwonych barwach. Ale jak powiedziałeś - gusta. :)
28.01.2013 19:21
0
Najladniejsze bolidy to byly te z sezonu 2005, generalnie schotkowane nosy nie wygladaly tak zle ale dobrze ze znikna.
29.01.2013 22:05
0
luca motorsport nr 14 W 2004 tez pięknie wyglądały.
29.01.2013 22:53
0
Mnie podoba się model Ferrari z 2000r. - miło wygląda. :))
30.01.2013 22:00
0
2004 - Wygląd, dźwięk, kierowcy... Wtedy dla mnie F1 było kompletne, po 2006 zawsze czegoś brakuje
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się