Szef działu sportu Mercedes-Benz Norbert Haug jest przekonany, że w sezonie 2014 będzie wystarczająco dużo silników dla wszystkich zainteresowanych, nawet jeśli do stawki nie dołączy żaden nowy producent.
Jak niedawno informowaliśmy, niezależny producent PURE zawiesił prace rozwojowe nad silnikiem na sezon 2014, a wraz z możliwym wycofaniem się Coswortha wraz z końcem ery jednostek V8, w stawce może zostać zaledwie trzech producentów: Mercedes, Renault i Ferrari.Pomimo, że ani Mercedes, ani Ferrari nie wyrażały zainteresowania dostarczaniem silników kolejnym ekipom, Haug pozostaje optymistą i twierdzi, że nikt nie zostanie bez jednostki napędowej po wprowadzeniu V6 turbo.
"Jestem całkiem pewny, że będziemy mieli trzech dostawców" - wyjaśnił. "Nie wiem o tym, czy jest ktoś ponad tą trójkę, ale nawet z trzema możemy zdziałać wiele."
Szef Mercedes-Benz Motorsport nie chciał potwierdzić, czy jego firma zechce rozszerzyć działalność i dostarczać silniki więcej niż trzem ekipom jednocześnie. W tej chwili poza fabrycznym Mercedes GP, z silników niemieckiego producenta korzystają także Force India i McLaren.
"Nie dyskutujmy jeszcze na ten temat. Będziemy musieli jednak oszacować sytuację ekip. Rozmawiamy wspólnie w trójkę (z Ferrari i Renault) - na temat kosztów, ciągle starając się je obniżyć. Poruszymy także temat tego, kto zajmie się dostarczaniem kolejnych silników."
03.08.2012 14:15
0
Wymontują kilka z komarków i junaków i będzie git. Co to za formuła gdzie będą jeździć z taką prędkością, że kolesie na widłakach z Łomżą bedą ich brali? :D Dobrze, że mi sie abonament na TV kończy przed 2014 rokiem :P
03.08.2012 14:26
0
Osiągi pewnie będą podobne do tych obecnych tylko awaryjność przez pierwszy sezon pewnie będzie ogromna :D
03.08.2012 14:55
0
A gdzie VW? Taki zaawansowany miał być ....
03.08.2012 17:12
0
Oby się udławili tymi swoimi ''silnikami''. Koncern to koncern, zdradzili F1 tak samo jak Renault, za co powinni zostać ukarani.
03.08.2012 21:52
0
Amerykanie w Indy już od tego roku używają V6 2,2 litra turbo i wcale nie jest tak źle, więc nie popadajmy w przesadę (oglądam często wyścigi na SportKlubie). Jakoś im nie przeszkadzają takie ograniczenia, a podobno to oni zawsze mieli największe silniki i najmniej zakazów.
04.08.2012 00:00
0
Co to za F1 z silnikami V6 ?
04.08.2012 07:17
0
Marudzita jak stare baby
04.08.2012 15:01
0
Jest to zenujace ze jesli ktos ze zlosci przeklnie dostanie BANA a za pisanie pierdol NIC Wedlug mnie posty 1- 4 zasluguja na to.
04.08.2012 15:02
0
@Rudolf50 - normalna! Tyle zmian było w F1, ale najwyraźniej ty ją oglądasz od tego sezonu. Weźcie ludzie się ogarnijcie - macie problem, bo zostaną wprowadzone V6-stki. Będzie dobrze - F1 nie zginie. ;)
04.08.2012 15:03
0
P.S. Formuła 1 zginie, jak nie będzie się ciąc kosztów i wprowadzac pewnych ograniczeń. To biznes - tu kasa ma największe znaczenie niestety. Zrozumcie to wreszcie co niektórzy - tu kasa leci w milionach. ;]
04.08.2012 22:34
0
Mam pewne watpliwosci co do mozliwosci mechanicznych silnika v6 1,6 turbo. Wolnossace osemki jeszcze do niedawna padaly co drugi wyscig i chlaly jak smoki. Byly emocje i totolotek. Pierwsze testy pokaza co te nowosci sa warte. A do tego bedzie mniejszy wybor.
05.08.2012 19:59
0
dzieki tym silnikom bedziemy mieli pomieszanie w stawce poczatek sezonu 2014 moze byc ciekawy
06.08.2012 11:53
0
Wszyscy tak psioczycie na te zmiany.... W 2009, też gadka jak te bolidy będą wyglądać? "Kosiarki!". Zmiany są dobre, nie ma monotonii.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się