Sędziowie GP Niemiec po tym jak Jo Bauer, delegat techniczny FIA, zakwestionował zgodność bolidu Red Bulla z przepisami, nie podzielili jego zdania i dopuścili ekipę Christiana Hornera bez żadnych konsekwencji do dzisiejszego wyścigu.
Sędziowie nie do końca zgodzili się z argumentami przedstawionymi przez zespół, jednak doszli do wniosku, że ekipa nie naruszyła swoimi działaniami Artykułu 5.5.3 regulaminu technicznego F1.„Sędziwie otrzymali informację od delegata technicznego FIA, wraz z danymi z ECU [Centralna jednostka sterująca] bolidów Red Bulla oznaczonych numerami 1 i 2” napisano w oświadczeniu FIA. „Sędziwie spotkali się z przedstawicielami zespołu oraz reprezentantami dostawcy silnika, Renault.”
„Podczas gdy sędziwie nie akceptują wszystkich argumentów zespołu, uważają, że zgodnie z tak zapisanym regulaminem, przedstawione mapy silników nie złamały Artykułu 5.5.3 regulaminu technicznego Formuły 1 i z tego powodu nie podjęto żadnych działań przeciwko zespołowi.”
Z wydanego oświadczenia wynika, że FIA nie jest do końca zadowolona ze sposobu w jaki Red Bull obszedł przepisy. Można się więc spodziewać, że mimo braku kary, ekipa Red Bulla zostanie zmuszona do zmian w swoich bolidach w późniejszym etapie mistrzostw poprzez kolejną dyrektywę FIA doprecyzowującą obecne przepisy.
Kierowcy zespołu utrzymają więc swoje pozycje startowe. Vettel będzie ruszał z drugiego pola, podczas gdy Webber po karze przesunięcia o pięć miejsc za wymianę skrzyni biegów ruszy z 8 pola.
22.07.2012 13:33
0
niestety, to było do przewidzenia..
22.07.2012 13:34
0
Skoro uznali za zgodny z przepisami, to krytyka tego jest nie na miejscu. Hieny dziennikarskie zawsze widzą we wszystkim łamanie prawa i takie tam - w końcu za to im płacą, aby o czym pisali. ;] Gdyby uznali, że jest problem, dostaliby DQ i byłoby to słuszne. Tak jednak nie jest. Cóż, nie każda sensacyjna informacja musi kryc całą prawdą, choc wielu by to chciało. ;]
22.07.2012 13:35
0
regulamin jest dziurawy jak sito i kazdy zespol probuje to wykorzystac...
22.07.2012 13:36
0
i dobrze sie stalo.
22.07.2012 13:47
0
Let's VETTEL
22.07.2012 13:49
0
@kempa007 - nigdy wszystkie dziury załatane nie będą. Regulamin jest jak skóra. Pozornie bez dziur, ale jednak posiada mikroskopijne pory. ;]
22.07.2012 13:51
0
po prostu uważam że te wszystkie "wałki" związane są ze złymi regulaminami.Teraz uznali że jest OK, ale jednocześnie "wynika, że FIA nie jest do końca zadowolona ze sposobu w jaki Red Bull obszedł przepisy". Później mogą być "dyrektywy" co do stosowania tego rozwiązana w przyszłości. Rozumiem, że zespoły wiecznie robią coś "na granicy", ale ostatecznie to albo nie to coś będzie legalne, albo nie przez cały sezon - a teraz co rusz jakieś zmiany, dyrektywy..
22.07.2012 13:54
0
Po raz kolejny złamano przepisy i po raz kolejny, nie nałożono kary. To po co te przepisy i kary za nie grożące???? Skoro wskutek ingerencji w mapowanie silnika zespół odniósł korzyści aerodynamiczne, a w konsekwencji dobre miejsca startowe, to dlaczego RBR nie dostał kary? Skoro delegat techniczny FIA kwestionuje zgodność bolidu, a sędziowie nie podzielają tego zdania to o co tu chodzi? Czy ten delegat nie zna przepisów? A może nadal są równi i równiejsi? Czy gdyby dotyczyło to powiedzmy Saubera, też by uniknął kary, bo sędziowie by orzekli, że wszystko ok.?
22.07.2012 13:57
0
Ciekawe czy w następnym GP nadal RedBull będzie mocny, jeżeli im tam pozmieniają i zakażą tego :)
22.07.2012 14:17
0
@belzebub Prokurator oskarża i kieruje wniosek do sądu. Sąd rozstrzyga sprawę i zdarzają się uniewinnienia. Czy to znaczy, że prokuratura nie zna kodeksu? Gdyby miało być jak piszesz, to nie byłyby potrzebne sądy. Prokurator stwierdza winę (w tym przypadku delegat) i koniec sprawy.
22.07.2012 15:37
0
10. Nie rozumiesz tego, że sędziowie bywają stronniczy. A czy wyroki sędziów nie są pozbawione pomyłek????
22.07.2012 16:33
0
Wyciag z przepisow: "5.5.3 The maximum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or greater than the maximum engine torque at the measured engine speed. The minimum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or lower than 0Nm." Nie ma nic o zmianie mappingu silnika, nawet nie jest opisany obszar w ktorym Red-Bull dokonal mappingu. Jak dla mnie sprawa jest jasna. Jesli bylo jakies naruszenie to tylko przeciw "duchowi przepisow" :-)
22.07.2012 21:16
0
Ci to ciągle coś próbują obejśc, jak nie z tej strony to z innej ; )
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się