WIADOMOŚCI

McLaren zainteresowany przednim zawieszeniem pull-rod
McLaren zainteresowany przednim zawieszeniem pull-rod
Zespół McLaren uważnie przygląda się zawieszeniu zespołu Ferrari, rozważając wykorzystanie rozwiązania typu pull-rod w przednim zawieszeniu w swoim przyszłorocznym modelu MP4-28.
baner_rbr_v3.jpg
Doniesienia takie pojawiły się najpierw we Włoszech, a później w Hiszpanii. Zespól Ferrari zadziwił świat podczas prezentacji swojego F2012, stosując rozwiązanie typu pull-rod nie tylko w tylnym zawieszeniu ale także w przednim.

Po słabym początku mistrzostw mogło się wydawać, że Ferrari zaniecha takiego rozwiązania, jednak idea ta najwyraźniej przykuła uwagę McLarena i jego dyrektora technicznego, Paddy Lowe’a.

Hiszpańska Marca podała, że Lowe „przygląda się przedniej części Ferrari w swoich wstępnych pracach przy projekcie MP4-28.”

„Uważa, że to mogłoby być dobre rozwiązanie pozwalające na przepływ większej ilości powietrza do dyfuzora.”

Zespół Ferrari wraz z Markiem Gene w tym tygodniu testował aerodynamikę F2012 na prostych odcinkach w hiszpańskiej Idiadzie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
rokosowski

29.06.2012 11:42

0

„Uważa, że to mogłoby być dobre rozwiązanie pozwalające na przepływ większej ilości powietrza do dyfuzora.” Ludzie litości......


avatar
Kalor666

29.06.2012 12:33

0

Co w tym zdaniu jest nie tak?


avatar
fotoman

29.06.2012 13:07

0

rokosowski może myśli, że nie ma w tym roku dyfuzora?


avatar
luca motorsport

29.06.2012 14:31

0

Dobre, ha ha! Bolid musi miec dyfuzor, inaczej nie utrzymal by sie na torze, po ubieglym sezonie zabroniono uzywania podwojnego dyfuzora.


avatar
rokosowski

29.06.2012 15:20

0

Idea dyfuzora opiera się na wytworzeniu podciśnienia pod podłogą samochodu, nie chodzi więc o "przepływ większej ilości powietrza do dyfuzora" tak jak to jest napisane w artykule, chodzi o to by go tam (pod podłogą) było jak najmniej, w takich wypowiedział zespołom chodzi o polepszenie przepływu powietrza wokół sekcji bocznych i dalej w rejonie tylnego zawieszenia, ale ciągle NAD górną płaszczyzną podłogi, nie w dyfuzorze. Żeby to dostrzec nie potrzeba zresztą jakiejś szczególnej wiedzy, wystarczy popatrzeć jak wygląda samochód F1, zobaczyć jak nisko nad ziemią znajduje się przednia krawędź podłogi i wyobrazić sobie jak płynie powietrze pod nosem (za rozdzielaczem), jak opływa sekcje boczne


avatar
rokosowski

29.06.2012 15:22

0

4@ wprowadzasz ludzi w błąd, po ubiegłym sezonie zabroniono DMUCHANEGO dyfuzora (zasilanego spalinami), nie podwójnego, to są całkowicie różne rozwiązania


avatar
mazur81

29.06.2012 15:39

0

4@ Podwójnego dyfuzora zabroniono po sezonie 2010. A nie po ubiegłym sezonie. Czemu tak ciężko ludziom ogarnąć różnicę pomiędzy dmuchanym a podwójnym dyfuzorem. To nie jest aż takie trudne :/


avatar
kempa007

29.06.2012 16:31

0

5. rokosowski dyfuzor ma za zadanie jak najszybciej wyssac powietrze spod auta przy okazji generując spadek cisnienia i dociskanie auta do nawierzchni, im wiecej tego powietrza wyssa tym wieksze bedzie podcisnienie, dyrektorzy techniczni ekip nie mowili by glupot raczej...


avatar
luca motorsport

29.06.2012 17:25

0

Sorry, moj blad, faktycznie pomylilem podwojny dyfuzor z dmuchanym, troche zmylil mnie @fotoman, jeszcze raz przepraszam


avatar
Skoczek130

29.06.2012 17:35

0

@kempa007 - @rokosowski wie lepiej... ;)


avatar
głodny

29.06.2012 17:55

0

Eh ten dyfuzor , otóż im więcej czystego powietrza trafi pod bolid tym więcej go dyfuzor odessa , co da lepszy efekt przyssania .powietrze wpadając pod bolid na początku wytwarza nadciśnienie ale gdy już trafia na dyfuzor zaczyna się rozprezac wytwarzając podciśnienie (właściwie to wraca ono do panującego ciśnienia w otoczeniu ) , bez tego powietrza wpadającego pod samochód dyfuzor nie miał by nic do odprowadzania .jest taki filmik na YouTube gdzie chłopak za pomocą kartonowego podwozia bolidu z dyfuzorem dmucha powietrzem z suszarki i im więcej dmucha tym te podwozie bardziej przysysa się do stołu. A co do pullroda Ferrari to pisałem już na początku sezonu że w połowie sezonu będą piąć się w górę, po prostu potrzebowali czasu aby zgrać to wszystko że sobą. Sorki za błędy ale piszę z telefonu.


avatar
sebsaa

29.06.2012 21:41

0

Idea dyfuzora a właściwie zwężki Venturiego polega na szybkim i niezaburzonym przepływie powietrza pod bolidem. Co ważne! powietrze to MUSI przepływać szybciej pod bolidem niż nad nim. Im szybciej powietrze przepływa pod nim tym większe wytwarza się podciśnienie. Sam "dyfuzor" to zakończenie tejże zwężki na końcu bolidu "dyfuzor tylni"- powodujący rozprężenie powietrza wypływającego z pod bolidu, samochodu a także jej początek "dyfuzor przedni" - mający za zadanie złapać jak najwięcej powietrza i wtłoczyć je pod bolid, samochód


avatar
pz0

30.06.2012 02:45

0

Każdy krąży koło tematu, niektórym coś nawet w dyni dzwoni, niektórzy kompletnie w cel nie trafiają. Bernoulli się kłania i podstawy hydrodynamiki (przynajmniej przy niskich prędkościach, jakie są w F1). 12. sebsaa - wreszcie ktoś w miarę sensownie wyłożył sprawę, tylko ten ''dyfuzor przedni, tylni''... Może kiedyś komuś obiło się o uszy określenie konfuzor? Tylko gdzie go w bolidzie znaleźć? Szkoda miejsca i czasu na wykład, zresztą swego czasu sporo na ten temat było tu stukane (chyba przeze mnie i głównie dareckiego). Jak kogoś fizyka interesuje to bez problemu potrzebne informacje znajdzie (choćby w podręcznikach do fizyki), jak ma ze ścisłymi problemy to tylko pogorszę sprawę i potem będę czytał podobne bzdury jak tutaj dzisiaj.


avatar
rokosowski

30.06.2012 10:51

0

hahaha jest coraz lepiej, jeszcze raz radzę przyjrzeć się jak wygląda samochód F1


avatar
Skoczek130

30.06.2012 11:24

0

Wiadomo jednak o co chodzi - o przyczepnośc tyłu. ;]


avatar
głodny

30.06.2012 13:17

0

Ha ha rokosowski , bolid działa jak odwrócone skrzydło samolotu. Więc. Powietrze pod bolidem musi się poruszać szybciej jak nad nim , proste prawda .. Po przeczytaniu kilku artykułów widzę to tak ,Konfuzor jest przeciwieństwem. Dyfuzora . Zmniejsza ciśnienie zwiększając prędkość przepływu cieczy . Dyfuzor odwrotnie zwiększa ciśnienie zmniejszając prędkość cieczy . a zwęźką Venturiego jest w tym przypadku przestrzeń po między bolidem a powierzchnią toru .


avatar
pz0

01.07.2012 20:10

0

15. Skoczek130 - BRAWO!!! Chylę czoła, W połowie zdania zawarłeś wszystko co w kilka osób przez kilka dni staraliśmy się przekazać innym.


avatar
Skoczek130

02.07.2012 00:22

0

@pz0 - bo trzeba krótko, a konkretnie. Pozdro :)


avatar
sebsaa

02.07.2012 15:28

0

Szanowny Panie pz0. Konfuzor z zasady jed przekrojem MALEJĄCYM - by miał zastosowanie w bolidzie, samochodzie pojazdy te musiałyby poruszać się tyłem - wszak przekrój pod bolidem, samochodem (patrząc oczywiście z punktu kierunku przepływu powietrza) jest przekrojem ROSNĄCYM. Proszę jeszcze wpisać w google hasło "dyfuzor zderzaka przedniego" to ten mój nieszczęsny dyfuzor przedni - oczywiście w bolidzie go nie ma ale już w konstrukcjach pojazdów ze zderzakami występuje.


avatar
Reaglag

05.07.2012 08:02

0

czyli będzie dmuchany dyfuzor


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu