WIADOMOŚCI

FIA pracuje nad załataniem luki w ECU
FIA pracuje nad załataniem luki w ECU
FIA zamierza poprawić lukę w procedurach standardowego ECU [Centralnej Jednostki Sterującej], która mogła zostać wykorzystana do obejścia wdrożonego od tego sezonu zakazu stosowania nadmuchu z układu wydechowego do poprawy właściwości aerodynamicznych bolidów.
baner_rbr_v3.jpg
W minionym sezonie FIA poszła na krucjatę z ekipami w kwestii stosowania nadmuchu na dyfuzor. W połowie minionego sezonu przepisy zmieniono raz w jedną, raz w drugą stronę, doprowadzając do sporego zamieszania. Ostatecznie całkowity nadmuch na dyfuzor został zakazany z końcem sezonu 2011.

W sezonie 2012 ekipy musiały poprowadzić końcówki wydechu do góry. Wkrótce po tych zmianach okazało się jednak, że to nie wystarczy, aby całkowicie uniemożliwić ekipom korzystanie z technologii nadmuchu i FIA poinformowała o wdrożeniu specjalnych procedur do standardowego ECU, dostarczanego przez zespół McLarena, mających na celu kontrolę mapowania silnika.

Niedawno jednak jeden z producentów silników zgłosił do FIA potencjalną lukę w procedurach i przepisach, która pozwala na obejście zakazu.

Według nieoficjalnych doniesień może chodzić o fakt, że ekipy mogą spróbować wykorzystać większe otwarcie przepustnicy, w celu przyspieszenia gazów wydechowych.

Według doniesień FIA pracuje już nad rozwiązaniem tego problemu, a poprawione oprogramowanie standardowego ECU zostanie dostarczone ekipom jeszcze przed pierwszym wyścigiem sezonu w Australii.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
AlMastar

24.02.2012 09:08

0

chore ...


avatar
Termik

24.02.2012 10:10

0

Panowie - jeszcze troszkę a więcej atrakcji będzie w kolarstwie... Piękne widoki, cisza, ekologia i zero bzdurnych przepisów FIA


avatar
Gosu

24.02.2012 10:14

0

Zatrudnili tam Kononowicza i ......... nie będzie niczego ;)


avatar
głodny

24.02.2012 10:15

0

Wczoraj o tym właśnie pisałem , przede wszystkim chodzi tu o jednostki napędowe Renault i Mercedes. Tak wykombinowali że nawet gdy kierowca zdejmuję nogę z gazu to spaliny są nadal mocno dmuchane . Czyżby w ten sposób wytwarzali silę dociskową przy wejściu w zakręt ???


avatar
szoko

24.02.2012 10:49

0

FIA pracuje a całą zimę co robli,do rozpoczęcia 3 tygodnie a oni będą przepisy zmieniać w żadnej dyscyplinie sportu przed rozpoczęciem mistrzostw nikt nie zmenia reguł a FIA to robi kiedy im się to podoba .Brawn dobrze zaznaczył że rozpad FOTA to była pomyłka.


avatar
milion

24.02.2012 11:01

0

F1 to wyścigi, też technologiczne! niech inne ekipy się wezmą do roboty i nadgonią zaległości w programowaniu EKU i poprawy aero, a nie powstrzymują rozwój innych i żeby "wyrównać szanse"? absurd


avatar
kempa007

24.02.2012 11:10

0

6. milion ecu jest standardowe i dla wszystkich takie same.


avatar
kojack

24.02.2012 11:58

0

Hmmmm ciekawe który to producent silników współpracuje ? Obstawiam Ferrari ;)


avatar
be_rcik

24.02.2012 12:11

0

Ferrari podkablowało !!!!!


avatar
sebsaa

24.02.2012 12:56

0

Wygląda to na zwykłe odwrócenie uwagi od prawdziwej dziury w przepisach ;)


avatar
Skoczek130

24.02.2012 14:17

0

Przecież wiadomo, że McLaren ma najlepsze ECU. ;]


avatar
6q47

24.02.2012 16:03

0

11. Skoczek130 musieliby napluć do swojej zupy:) Są takie same.- nie wierzę, że mają "wojskową" wersję, specjalnie składaną dla swojego zespołu. Dawne podejrzenia/zastrzeżenia przyschły i nie będą wilgotne. 6. milion poczytaj sobie nieco w necie - złapiesz trop - bedziesz fanem F1... inaczej musisz sie spodziewać różnych reakcji, nie bedzie delikatności jaką posłużył się @kempa :) Pozdr.


avatar
ULTR93

24.02.2012 20:04

0

@ 11. Skoczek130 zgadzam się z Tobą w 100%.


avatar
kojack

29.02.2012 11:48

0

A jednak Mercedes podkablował ....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu