WIADOMOŚCI

Alonso najszybszy na koniec testów
Alonso najszybszy na koniec testów
Pod nieobecność Mercedesa, Fernando Alonso wykręcił najlepszy czas podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii.
baner_rbr_v3.jpg
Kierowca Ferrari zostawił za sobą Jeana-Erica Vergne w Toro Rosso i Sebastiena Vettela w Red Bullu.

Najbardziej pracowici byli dziś Bruno Senna z Williamsa, który zrobił aż 125 okrążeń, oraz Jarno Trulli, który w swoim Caterhamie CT01 przejechał 117 kółek.

Wydaje się, że znakomity czas Fernando Alonso może być wynikiem przejazdów z małą ilością paliwa, a nie przełomem w skarżącym się na problemy Ferrari. Hiszpan pokonał dziś zresztą zaledwie 39 okrążeń, trapiony problemami z hydrauliką.

Sebastian Vettel z powodu awarii elektryki w swoim Red Bullu RB8 pomiarowe okrązenia zaliczył dopiero po południu. Nie mniej jednak Niemiec pokonał 50 okrążeń i ustanowił trzeci czas dnia.

Przed Vettelem znalazł się Jean-Eric Vergne, ale trzeba mieć na uwadze, że Vettel swój najlepszy rezultat osiągnął dopiero na godzinę przed końcem testów, podczas 8-okrążeniowego przejazdu.

Dzisiejsze testy były kilkukrotnie przerywane, jednak okresy neutralizacji były bardzo krótkie i spowodowane zatrzymaniami samochodów na torze. Powodowali je m.in Vettel i Kamui Kobayashi, w którego Sauberze doszło do drobnych problemów z hydrauliką.

Na uwagę zasługuje olbrzymia ilość kilometrów pokonana przez Bruno Sennę, który zaliczył m.in. przejazdy po 25 i 37 okrążeń, choć i on w końcu zatrzymał się na torze.

Jarno Trulli pierwszy raz prowadził nowego Caterhama i jednocześnie pierwszy raz w historii swoich startów korzystał z systemu KERS. W 2009, gdy ścigał się w Toyocie, zespół zdecydował się nie korzystać z systemu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
xeoteam

10.02.2012 17:31

0

Ilona gdzie jesteś ? :D


avatar
fan massy

10.02.2012 17:49

0

małe różnice w srodku stawki. Alonso very good


avatar
fan redbull

10.02.2012 17:50

0

Testy jak testy. ;) Nie powinniśmy brać ich bardzo pod uwagę. Jednak gratulacje dla Alonso. ;p 1xeoteam - Każdemu czasami coś nie wypali. :)


avatar
Święty

10.02.2012 17:50

0

a gdzie HRT?


avatar
narya

10.02.2012 17:50

0

Alonso musiał wykręcić najlepszy czas, choćby miał jechać na oparach. Według dziennikarzy z padoku w Jerez, Montezemolo dobitnie poinformował zespół, że w Maranello nie chcą słyszeć złych wiadomości ...


avatar
piotrek74

10.02.2012 17:53

0

Red bull czai się .... Ilona też.. Ale wróci


avatar
narya

10.02.2012 17:53

0

@ 1. chyba już czas wyrosnąć z piaskownicy ;) Prowokacja bardzo marna i jak widać koleżanka ma takie " zaloty " gdzieś ;DD


avatar
Mac1602

10.02.2012 18:00

0

@4 - HRT testowało tylko przez pierwsze dwa dni


avatar
jenks

10.02.2012 18:14

0

alonso mało okrążeń coś robi.


avatar
ktom

10.02.2012 18:18

0

dobrze


avatar
rokosowski

10.02.2012 18:23

0

Senna robił dziś symulację wyścigu, przy pełnym obciążeniu kręcił 1.25-1.26


avatar
RoyalFlesh F1

10.02.2012 18:29

0

9. jenks Nic dziwnego skoro pisze jak byk w artykule, że miał problemy techniczne. Nie wiem co o tym myśleć. Większość kierowców mówi że Lotus wyglada na szybki bolid. Może i wiedzą co mówią, Lotus jak sie wygadał V.P. połowe sezonu budował ten bolid, może coś im wyszło. Jedynemu czmu można wierzyć to tylko plotką z padoku od osób które uczestniczą w testach. Plotki głoszą że jak narazie Lotus ma szybki bolid, RBR też ale za nimi, Maclaren ponoć przeoczył trik budowy dziobaka ( tak poprawdzie). A Ferrari wygląda słabo.


avatar
skidmarks

10.02.2012 18:47

0

Avanti Scuderia :)


avatar
adamus0015

10.02.2012 19:31

0

BEST FERRARI


avatar
ktom

10.02.2012 19:32

0

lotus jest trochę zmienił, mają zdaje się nowego sponsora Raikonen całkiem dobrze sobie radził w testach Vetel niech sobie wygrywa te mistrzostwa, buton może być wysoko - ich słaba forma to ściema . Alonso wygra może jeden wyścig Weber będzie walczył o trzecie pudło.


avatar
Kazik

10.02.2012 19:33

0

5. narya co do dzisiejszej zwyżki formy Ferrari się zgodzę z Tobą skoro sami mówią,że czeka ich baaardzo dużo pracy.Bardziej obiektywnie będzie po nast.turze testów.W sumie każdy na Jerez zaczynał od sprawdzania tego na czym faktycznie stoi przed sezonem 2012 i jest trochę za wcześnie aby przewidywać już układ sił.


avatar
ArekPL87

10.02.2012 19:50

0

hmmm nie za ciekawie kolejny dzien caterhama :/


avatar
maladzonaga

10.02.2012 21:33

0

jak każdego roku za Jensona Buttona trzymam kciuki


avatar
xeoteam

10.02.2012 21:34

0

@7. ta koleżanka ma skrzywienie psychiczne z uwagi na rozdwojenie płciowe co sezon :) lubiłem czytać jej/jego PRowo poukładane gadki o wyższości Ventyla nad resztą stawki. czyt. bzdety :)


avatar
robertunio

10.02.2012 21:40

0

Podsumowujac statystycznie pierwsza ture testow - oto 4 najlepsze czasy NOWYCH bolidow: 1. Lotus / Grosjean 1:18.419 (3 dzien) 2. Ferrari / Alonso 1:18.887 (4 dzien) 3. RedBull / Webber 1:19.184 (2 dzien) 4. RedBull / Vettel 1:19.297 (3 dzien) Oczywiscie stopien nagumowania toru ma BARDZO istotne znaczenie i z kazdym kolejnym dniem uzyskiwanie lepszych czasow jest coraz latwiejsze, ale wynik Lotusa daje do myslenia. Malkontenci moga byc sceptyczni ale w 2009 kiedy Brawn GP uzyskiwal dobre czasy na testach to "eksperci" pisali ze jezdza szybko na oparach aby pozyskac sponsorow - mysle ze do marca uklad stawki moze sie jeszcze zmienic, ale gdyby sezon zaczynal sie TERAZ to IMHO: Lotus (1.) vs RedBull (2.) a za nimi Ferrari (3.) - Alonso, choc za nim nie przepadam, to wiem ze potrafi wycisnac z bolidu maksimum, wiec wiadomo, ze na pewno by z lekka delikatnie zamieszal.


avatar
robertunio

10.02.2012 21:55

0

@ up edit: 2. Ferrari / Alonso 1:18.877 (4 dzien)


avatar
Kii

10.02.2012 22:12

0

ale zryty bolid ferrari :(ąbany


avatar
Roomster720

10.02.2012 22:43

0

sam kształt ma taki sam jak... red bull ;] tylko te kolorki tak strasznie to podkreślają, poza tym mi nie przeszkadza :P co do tej hydrauliki nieszczęsnej... to tak ;/ ferrari musi nad tym popracować przed melbeourne


avatar
ktom

11.02.2012 08:08

0

tak


avatar
luca motorsport

11.02.2012 09:48

0

12. RoyalFlesh F1 Nie zgadzam sie z toba, watpie zeby Lotus mial lepszy bolid niz Red Bull, wiecej sie dowiemy na testach w Barcelonie kiedy pojawi sie nowy Mercedes Smieszne jest to ze niektorzy podaja nawet uklad stawki


avatar
Oskar9

11.02.2012 11:36

0

@25. luca motorsport myślę że @12. RoyalFlesh F1 kierował sie między innymi opinią Vettela który mówił o Lotusie tak: "Na chwilę obecną są szybsi i bardziej stali w osiągach. Więcej znaków zapytania dotyczy nas, Ferrari i McLarena" "Lotus wygląda dość imponująco" - powiedział Hamilton. "Lotus to rakieta z nieprawdopodobną przyczepnością"-Nico Hulkenberg


avatar
RoyalFlesh F1

11.02.2012 11:44

0

25. luca motorsport Ja nie twierdze jaka jest stawka na tą chwile. Ale jak paru kierowców przychylnie wypowiada sie na temat Lotusa( M.W, N.H, L.H) to chyba coś to znaczy. Co do RBR to nigdy sie nie dowiemy dlaczego tak dominowali prze 2,5 sezonu. Może piersze wyscigi 2012 roku coś pokażą. Zespół swoich tajemni nie zdradzi, bo mogą sie przydać za ppare sezonów. Ale jeśli RBR bedzie musiał walczyc jak równy z równym w 2012 a mistrz świata bedzie sie błąkał pomiędzy miejscami od 1-8 To bedzie znaczyć że FIA nowymi przepisami podcieła skrzydła RBR. W 2012 roku RBR był na początku sezonu blisko BGP pomimo braku wtedy podwujnego dyfuzora. Być może juz wtedy mieli dmuchany dyfuzor, dzieki czemu rozwineli ten system do perfekcji. Prawdopodobnie nikt ich nie mógł dogonić. W tym roku jak juz nie bedą odjeżdzać to bedzi to na to wskazywało. Jesli znowu beda dominować to pewnie ich zagadka nie została odkryta.


avatar
luca motorsport

11.02.2012 12:50

0

27. RoyalFlesh F1 Masz racje, jednak wole nie wyciagacz z byt pochopnych wnioskow, Bmw w 2009 tez sobie niezle radzilo na testach, sam Robert mowil ze jest niezle, a co sie stalo w trakcje sezonu to juz wiemy, narazie mamy za soba tylko 4 dni testow, na pewno wiecej odpowiedzi przyniesie nam Barcelona


avatar
dafxf

11.02.2012 16:22

0

Tak sobie czytam Wasze rozwazania i pewnie sie powtorze ale jakie to "szczescie" ze w Lotusie nie ma Roberta bo juz co po niektorzy widzieli by go caly czas na podium. A prawda moze byc z gola calkiem inna wrecz blacha, mianowicie Kimi wraca po 2 latach pauzy i chce sie "wykazac" zeby sponsor WIDZIAL Grosjean takze chce "zablysnac" zeby sponsor to zauwazyl i nie UCIEKL. A cala prawda o bolidzie wylezie na jaw w AUSTRALI i wowczas dopiero zobaczymy czy polowe poprzedniego sezonu zespol nie pogonil inzynierow w tzw. " pietke". A co do RBR to zgadzam sie z wiekszoscia ze terazniejsze przepisy wrecz cofnely rozwoj Ich bolidu albo..................maja ASA w rekawie.


avatar
ktom

11.02.2012 17:20

0

Luca Motosport , testy w Barcelonie będą barometrem na pierwszą połowę sezonu. Osobiście liczę no dobrą formę Kimiego i Grosjen w Chinach i Kanadzie. Ciekawe jak spiszą się nowi kierowcy Toro Rosso.


avatar
Blaz

12.02.2012 11:53

0

A mnie ciekawi czy wygra koncepcja podwozia RedBulla ,którą stosują wszyscy czy co było by dużo ciekawsze koncepcja McLarena (z tego powodu McLaren ma inny nos) Liczę na to ,że McL będzie tym zespołem ,który zobaczymy na pozycji lidera po pierwszym wyścigu Co do formy RBR i zmiany przepisów to wynika z tego ,że wcale tak dużo nie stracili jak sami to określają. BO fachowi obserwatorzy dobitnie stwierdzili po testach ,że bolid Redbula jest dużo stabilniejszy niż reszta stawki. Także Ja uważam ,że trochę tu ściemniają. Ferrari będzie szybkie...... ale w drugiej części sezonu. Chyba,że przez ten miesiąc dopracują swój projekt. Pojawiają się informacje ,że tych zmian w stosunku do poprzedniego roku(bolidu z sezonu 2010) po prostu jest za dużo. I aby to zgrać wszystko potrzeba czasu. Lotus jest zagadką bo wyniki bardzo dobre ,ale czy jest to prawda czy tylko pod publiczkę(sponsorów) dają z siebie wszystko. Trudno to wszystko tak jednoznacznie stwierdzić. Wiadomo ,że byłby to bardzo wskazane aby stawka się nie dość ,że ścieśniła to jeszcze troszkę przemieszała. Jak na razie to Ja widzę więcej niewiadomych niż jakichkolwiek daleko idących wniosków proszę Państwa. I jak to rozsądek podpowiada trzeba czekać na Australię. Fajnie podyskutować i poczytać jakie sa wasze wnioski i jak to widzicie. Zawsze ktoś napisze coś takiego co zmienia mój punkt widzenia mimo tego ,że żadne z nas nie jest w tej kwestii fachowcem ale po to istnieją stosunki miedzy ludzkie aby dyskutować i mieć jakieś tam zdanie. Pozdrawiam


avatar
ktom

12.02.2012 18:10

0

Ciągle liczę na dobrą postawę Force India w tym sezonie, mają dobry skład na ten sezon :). Hulkenberg ma coś do udowodnienia.


avatar
Skoczek130

12.02.2012 21:00

0

@RoyalFlesh F1 - kurcze, fajnie byłoby zobaczyc Lotusa na największą ilością punktów. To jednak jest mało prawdopodobne. Sezon 2012 będzie lepszy, ale tu raczej w grę wchodzi 4-5 miejsce na koniec, z kilkoma podiami. Osobiście mam nadzieje, że do 2017 roku zdobędą chocby jednego majstra! :))


avatar
Skoczek130

12.02.2012 21:01

0

Z tym przeoczeniem przez McL możesz miec racje. Moim zdaniem mogą miec kłopoty przez brak tego "garba". Zobaczymy... ;)


avatar
ktom

13.02.2012 19:59

0

Liczę przede wszystkim na wyrównaną rywalizację, na 3-4 zespoły wymieniające się składami na podium i rywalizacji do ostatniego wyścigu. Ciekawy jestem jak wypadnie rywalizacja w USA, czy ten tor będzie ciekawy i zapewni dobrą rywalizację. ale nie zapominajmy o Belgii, może zobaczymy tam Roberta.....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu