WIADOMOŚCI

Silnik V6 Renault będzie testowany w sezonie 2012
Silnik V6 Renault będzie testowany w sezonie 2012
Silnik V6 Renault, który zastąpi dotychczasowe V8 od sezonu 2014 zostanie po raz pierwszy przetestowany w połowie sezonu 2012.
baner_rbr_v3.jpg
Niedawno Mercedes zapowiedział, że jego nowy silnik zostanie wkrótce sprawdzony na hamowani. Według Jeana-Francoisa Caubeta z Renault Sport, tak wczesny etap testowania jest kluczowy dla powodzenia całego przedsięwzięcia.

„Nowy silnik [V6] na sezon 2014 będzie znacznie bardziej złożony pod względem projektu i pracy niż obecne silniki i będzie stanowił olbrzymie wyzwanie” mówił Francuz.

„Nasz pierwszy silnik V6 zostanie przetestowany w połowie sezonu 2012 a potem będziemy prowadzili intensywny program, aby go dopracować i rozwinąć każdą część w możliwym zakresie.”

Aktualnie zespół Renault zaopatruje w silniki ekipy Red Bulla, Lotusa (Renault) i Caterhama (Team Lotus), a od przyszłego sezonu będzie dostarczał jednostki także Williamsowi. Nieoficjalnie wspominana się także o możliwości podpisania przez francuski koncern umowy z HRT, które przechodzi znaczącą restrukturyzację.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

30 KOMENTARZY
avatar
sebekorzel

20.12.2011 12:12

0

Niech sezon 2012 trwa wiecznie !!!


avatar
Grzesio22

20.12.2011 12:14

0

Ciekaw jestem jak ten test wyjdzie


avatar
Skoczek130

20.12.2011 12:55

0

Już tyle było zmian w historii F1, wielu mówiło "TO KONIEC!", a jak widac F1 trwa dalej. ;) Przestańcie już więc marudzic! Mamy kryzys ekonomiczny. Zmiany nie zaszkodzą, a tylko pomogą. F1 nic nie straci, tak jak nie straciła po poprzednich zmianach... ;]


avatar
poncki

20.12.2011 14:05

0

Straciła straciła ale i tak ją kochamy!!!


avatar
fanAlonso=pziom

20.12.2011 14:19

0

3 ale te zmiany kiedyś mogą się źle skończyc ja osobiscie licze że z tą zmianą tak właśnie będzie


avatar
sebekorzel

20.12.2011 15:04

0

nom, zmiany były... ale np zmiana z V12 czy V10 na osómki a zmiana juz V8 na V6 nie są sobie równe


avatar
sebekorzel

20.12.2011 15:06

0

te zmiany wszystkie napewno nic nie zmienią jeśli chodzi o środowisko, to jest bajeczka w którą niestety większość ludzi wierzy


avatar
ELtech

20.12.2011 15:10

0

od 2020 będą 3 cylindrowe biturbo ,od 2025 hybrydy a od 2032 elektryczne. Będą 2 zjazdy na ładowanie po 1,5 godziny.


avatar
bekon

20.12.2011 15:14

0

wkurza mnie to gadanie o tym ze silniki w f1 powinny być ekonomiczne bardzo dużo sie zaoszczedzi paliwa i duzo mniej sie zanieczyści srodowisko. Wieksze kożyści by były jak by latali mniejszymi samolotami które przez godzine lotu trują tyle co wszystkie bolidy przez kilka wyścigów


avatar
Roomster720

20.12.2011 15:42

0

nie wiem czemu wy narzekacie... ;) wam to i tak nic nie zmieni... prawie ;] głos bolidu sie zmieni no i oczywiście moc, ale wam to nie powinno przeszkadzać ;] ja was nie rozumiem... ;]


avatar
ELtech

20.12.2011 15:51

0

no dla mnie F1 to przede wszystkim duże , widlaste, wysoko się kręcące silniki. V6 to jest dobre.. bo ja wiem... do forda Mondeo


avatar
ULTR93

20.12.2011 16:33

0

tylko nie V6. ciul tam z ekologią ale V8 ma to coś ten głos i moment obrotowy.


avatar
Oskar9

20.12.2011 18:37

0

Ja z kolei liczę na to że w końcu odmrożą rozwój silników, zawieszenia i innych elementów, które mogły by trafić do cywilnych pojazdów tak jak np. tarcze hamulcowe. Moim zdaniem ograniczać mogą aerodynamikę bo i tak przy prędkościach osiąganych w normalnej jeździe (autostrad nie liczę w końcu ijak często nimi jeździmy :D) jej wpływ jest bardzo mały. Przykładowo jeden zespół ma silnik v12, który jest cięższy i więcej pali od silnika innego zespołu który zdecydował się na v6.


avatar
grzegorz0812

20.12.2011 19:25

0

witam proszę o info gdzie można pooglądać gp archiwalne kiedyś to robiłem na bułgarskiej stronie ale od jakiegoś czasu nie mogę tam znaleźć archiwum mimo że jestem tam zalogowany.proszę o wskazanie jakiś stronek. z gory dzięki


avatar
Cwirs

20.12.2011 19:26

0

@10 Ty slyszales kiedykolwiek dzwiek silnika od v6 w gore ? pewnie nie, stad nie rozumiesz


avatar
piotrek74

20.12.2011 19:57

0

15. Cwirs --a ty na pewno masz w garażu V12 i w tym roku zdajesz prawko ,bo w nowym roku wykucie testów na nic się nie zda--- HI,HI HI


avatar
Sidor

20.12.2011 20:06

0

@13 pewnie wtedy nikt by nie stosował V12 tylko jak najmniejsze silniki ale za to wykręcone w kosmos. Tak jak było to w latach 90. Co do dżwięku to pewnie będzie OK, bo z tego co pamiętam to mają się kręcić do 15 000 RPM. Więć ciężko na chwile obecną z czymkolwiek je porównywać a już napewno nie z Fordem Mondeo...


avatar
Święty

20.12.2011 20:55

0

F1 nie może stać w miejscu i nigdy nie będzie. Silniki zmieniane są na "mniejsze", bo też są bardziej wydajniejsze - technika idzie na przód. Dźwięk będzie inny, ale widzę, że najwięcej się wypowiadają tutaj ci, którzy nigdy na torze f1 nie byli. Poza tym nowy dźwięk nie oznacza od razu gorszy dźwięk. Być może dożyjemy czasów, że bolidy F1 będą napędzane wyłącznie na prąd i wtedy nie będzie żadnego dźwięku. Podejrzewam, że prędzej czy później tak się stanie, gdy wymyślą tak silne ogniwa czy inne źródła energii. I też jakoś będą z tym żyli.


avatar
Cwirs

20.12.2011 20:57

0

@16 akurat mam i500 2.5 v6 Irmhser chcesz foto ?


avatar
maciejkossak

20.12.2011 21:32

0

dla mnie F1 pozostanie F1 także na elektrycznych silnikach


avatar
Oskar9

20.12.2011 22:45

0

@17 no właśnie było niestety nie pamiętam:/ bo urodziłem sie 1991 a jak byłem mały to nie oglądałem F1:( ale myślę że było ciekawiej


avatar
SakonJaMamMotor

21.12.2011 04:24

0

Oglądałem na francuskiej telewizji jakiś program o motoryzacji, i była tam pokazana jakaś firma która zaprojektowała i zbudowała ten silnik V6 Renault, ale odziwo nie była to firma Renault tylko jakas na litere M, ale nie pamiętam. Zdziwiłem się, no ale to F1 i tu wszystko mozliwe;)


avatar
kempa007

21.12.2011 10:16

0

22. SakonJaMamMotor nic dziwnego Mecachrome...


avatar
sebekorzel

21.12.2011 12:19

0

świety a ty to napewno wiesz kto był na wyścigu a kto nie byl.... david kuperfild normalnie


avatar
sebekorzel

21.12.2011 12:30

0

po za tym mojemu ojcu do dziś śni sę dźwięk A R 1260.... szkoda że mi nie było dane usłyszeć na żywo tych startów w latach 80 czy 70


avatar
R90

21.12.2011 18:42

0

12.Generalnie silniki F1 nie mają wysokich momentów obrotowych , więc Twój post o tym jest lekko bez sensu


avatar
melo

23.12.2011 22:56

0

@26. Tak jest , moment obrotowy obecnych V8 w F1 to 300 Nm, czyli nie wiele. Dla porównania, moja Alfa Romeo ze standardowym silnikiem JTD 115 KM, posiada moment obrotowy 270 Nm. Samochody startujące na 1/5 mili posiadaja niektóre ponad 1000 Nm momentu obrotowego. Ale w F1 nie tylko moment sie liczy , ważna jest charakterystyka pracy w całym zakresie obrotów, a silniki F1 tą charakterystyke maja naprawde imponującą, co czymi je silnikami wyczynowymi, plus nie mała moc około 850 KM. Co do @22 Sakona, to potwierdzam co napisał kempa007, to Mecachrome. Pozdrawiam!


avatar
melo

23.12.2011 23:06

0

Acha i dodam jeszcze jedno, nowe V6 Turbo to jest prawdziwy majstersztyk technologiczny, dużo bardziej zaawansowane technologicznie jednostki w porównaniu do obecnych. Te silniki dają bardzo dużo satysfakcji konstruktorom. Prawdopodobnie to są najbardziej zaawansowanie silniki spalinowe w historii motoryzacji. Prawdziwe dzieło sztuki. Bo nie trudno zrobić potwora z V8, V10, V12, sztuka zrobić to z V6 o pojemności 1,6 , tutaj trzebaj już posiadać technologie z najwyższej półki i głowe na karku! Nie moge sie tych silników doczekać!!!


avatar
melo

23.12.2011 23:14

0

miało byc na 1/4 mili;) Apropos V6 Turbo- jak się dowiedziałem jakie tam są parametry wtrysku układu zasilania, to w lekkim przełknąłem ślinę i pomyslałem czapki z głów!;)


avatar
melo

23.12.2011 23:16

0

w lekkim niespokoju;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu