WIADOMOŚCI

Vettel wyjaśnia dlaczego nie opuszczał RB7
Vettel wyjaśnia dlaczego nie opuszczał RB7
Sebastian Vettel po zdobyciu dzisiejszego pole position, po zjechaniu do alei serwisowej przez dość długi czas pozostawał w swoim aucie.
baner_rbr_v3.jpg
Przyczyna, dla której tak długo go nie opuszczał była związana z procedurą FIA dotyczącą sprawdzania bolidów.

„To proste” mówił Vettel zapytany o zaistniałą sytuację. „Nowe zasady sprawiają, że FIA ma możliwość sprawdzenia w dozwolonym momencie nowego rozkładu masy [z góry ustalony 46 do 54 procent przód/tył] i dopóki nie otrzymam przyzwolenia od ich przedstawiciela muszę pozostać w bolidzie.”

„W przeciwnym wypadku mógłbym mieć problemy. Być może nie zauważyłem pierwszego znaku stewarda, więc czekałem i czekałem aż ustaliliśmy to i ktoś powiedział: dobra pora wysiadać.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

63 KOMENTARZY
avatar

16.04.2011 18:48

0

buahaha!!! , już wcześniej mieli obcykane, jak wyjaśnić taką ich zagrywkę, a o co naprawdę chodziło?! , dowiemy się kiedyś? , konkurencja nie mogła zajrzeć do środka?, co skrywają?- 'Być może nie zauważyłem pierwszego znaku stewarda' - buahaha!!!, może nie powinien być kierowcą F1, skoro ma kłopoty z spostrzegawczością.


avatar
D-O-G

16.04.2011 19:39

0

relaks 31. w dawnych czasach maszyny miały po troche ponad 1400 kucy plus zmianę biegów nie na manetkach a za pomoca dzwigni(prawa strona), bez wiekszej elektroniki wpływającej na jazdę. Taak to był sport dla motoryzacyjnych gladiatorów, kiedy uderzyłeś w scianę byłeś martwy nie tak jak dzisiaj. Dlatego mam tak wielki szacunek dla Senny, Prosta(my favorite) czy Mansella. Każdy bład na torze drogo kosztował... a co dopiero na mokrym... Dzisiaj to już nie to samo... chodż nadal kręci:)


avatar
Skoczek130

16.04.2011 19:51

0

A już pewnie większość zażartych antyfanów wróżyło Sebie problemy i karę, hehe... ;) Nie ma, hehe... Powodzenia Seba!!! Życzę hatricka!!! :))


avatar
koziu

16.04.2011 20:00

0

Na F1.com jest prognoza na sucho. Trzeba zazaczyc ze prognozy sa tam bardzo (szcegolnie podkreslam bardzo) pesymistyczne. Powinien byc suchy wyscig.


avatar
athelas

16.04.2011 20:01

0

31. Sam jestem za Vettelem, ale nie masz racji. Czas Vettela to 1:33,706 a rekord toru wynosi 1:32.238 i został ustanowiony przez Michaela Schumachera w 2004 roku... A poza tym to pojechał wyśmienicie. Świetne okrążenie i tu nie ma wątpliwości. Miał najlepsze auto, ale świetnie je wykorzystał. Co do wysiadania... Jest wiele scenariuszy. Vettel raczej tu nie kłamał - zostali skontrolowani. Dlaczego? Być może FIA losowo wybiera bolid, który waży i sprawdza, dzisiaj padło na Red Bulla. Ewentualnie, Mark Webber przekazał informacje jakoby bolid miał rozkład masy niezgodny z regulaminem, i FIA postanowiła to sprawdzić. Po coś w końcu ten Webber z gościem z FIA gadał. Nie ma tu nic dziwnego, sekret RBR do dzisiaj nie jest rozwikłany. Ja wiem tylko, że ten chłopak jeździ świetnie i nie popełnia głupich błędów. Świetny bolid to nie wszystko (patrz Kovalainen 2008...)


avatar
Mountdegrejt

16.04.2011 20:16

0

Hmmm 39. Faktycznie rekord shumiego. Ogladalem dzis qwale na bbc i zarowno david coulthard jak martin brundle stwierdzili o dziwo ze to najszybsze okrazenie jakie kiedykolwiek zostalo wykrecone na tym torze. Az obejrzalem powtorke tego jeszcze raz i tak wlasnie powiedzieli . Coz nie przeszlo mi przez mysl kwestionowania zdania tak doswiadczonych kierowcow... dziwne ze obaj sie tak pomylili


avatar
arassF1

16.04.2011 20:52

0

wszyscy powysiadali a temu biedaczkowi nie pozwolili, dobrze ze nie musiał nocować.


avatar
devious

16.04.2011 21:16

0

@40 zapewne komentatorom chodziło o najlepszy czas w kwalifikacjach (czas Vettela to faktycznie rekord) - albo nie dosłyszałeś albo oni nie dopowiedzili używając jakiegoś skrótu myślowego, nie wiem... a moze faktycznie nie wiedzieli, zdarza się każdemu :) rekord toru faktycznie należy do Schumachera ale to czas wykręcony podczas wyścigu wiec rekord kwalifikacji faktycznie ma Vettel :)


avatar
arnold1992

16.04.2011 21:18

0

A nie zastanawial sie ktos nad wyladowaniem kersu na bolid. Z tego co pamietam przy wypadkach jest procedura w ktorej zabrania sie dotykania bolidu bez uprzedniego sprawdzenia, moze dlatego zabroniono wentylowi wysiadania.


avatar
forest1

16.04.2011 21:40

0

Czy ktoś z zainteresowanych wie jak działa KERS? Polecam zgłębienie zagadnienia. Podobna sytuacja do tej dzisiejszej z Vettelem w F1 już była . Po awarii KERS w Ferrari kierowcy zabroniono wychodzić z samochodu. Sezon 2009. Reakcje Vettela były bardzo enigmatyczne. Zauważyliście, że w PIT stopach pod nadjeżdżającym samochodem są takie dziwne blaszki? One były po to aby odprowadzić ładunek elektryczny z samochodu nawet wtedy gdy samochody nie były wyposażone w KERS. Ale za to było tankowanie i ładunki musiały być odprowadzane aby uniknąć przeskoku iskry podczas tankowania. Teraz przy uszkodzeniu KERS nie wiemy gdzie może pojawić się ładunek elektryczny. A jedynym elementem , który go może odprowadzić jest w tym momencie ……kierowca wychodzący z samochodu. Na miejscu Vetella bez pozwolenia przy takiej awarii nawet bym nie myślał o wysiadaniu z samochodu :)


avatar
HeLLYeaH

16.04.2011 21:53

0

@44 wystarczylo by zeby zeskoczyl i po sprawie -- elektryk xD


avatar
D-O-G

16.04.2011 22:12

0

mi wystarczy ze sprawnie webbera wydymali...(patrząc na sezon poprzedni, gdzie rzędem wygrywał GP, nagle problemy ze startem, problemy techniczne, a paluch smiga jak gdyby nigdy nic, trzeba być idiotą żeby wierzyć w cuda i kolosalne błedy zespołu... tak wbija się na szczyt piona- kto gra w szachy ten zrozumie) wykończyli... jeśli ktos wątpi w tezę wystarczy czasówki sprawdzic. Poza tym jeśli gloryfikuje się jednego kierowcę to... wogóle to szkoda słów, myślałem że tylko w skokach narciarskich lub w piłce są niedorzeczności, niestety trzeba zrezygnować z kolejnej dziedziny gdzie kibicowało się od 1992 roku ehhh szkoda.... za niedługo juz nic nie bedzie takie samo, a o danych dyscyplinach poczytamy w nowym wydaniu encyklopedii PWN:( Bo w realiach sama pieprzona manipulacja. To widać gołym okiem niestety, Aż rzygać się chce...


avatar
dnb

16.04.2011 22:13

0

45. HeLLYeaH Dokładnie tak jak to zrobił Raikonen i wtedy mu nie zabroniono wychodzić, tylko musiał "wyskoczyć" z bolidu.


avatar
forest1

16.04.2011 23:11

0

HeLLYeaH ty się chyba czegoś nażarłeś ! Nie przyznawaj się , że jesteś elektrykiem bo obora! A słyszałeś kiedyś o napięciu krokowym? Nie myl z napięciem w kroku!!!


avatar
forest1

16.04.2011 23:12

0

D-O-G masz rację.


avatar
michalv8

16.04.2011 23:37

0

Wg mnie to ściema - niby jak steward miał sprawdzić balans auta w alei serwisowej? Takie rzeczy robi się w garazu. Widać było że Vettel czekał na swoich mechaników. Może niechciał pokazać jakiegoś uszkodzenia w bolidzie albo musiał wciskać jakiś przycisk żeby jakiś podzespół się nie uszkodził. Jeśli to była jakaś awaria to okaże się jutro na starcie czy rzeczywiście tak było. @D-O-G: W zeszłym sezonie wszyscy narzekali ze RB nie postawił na jednego kierowcę, w tym już zaczyna się gadka że Webbera odstawiają... Akurat dzisiaj to tak wyglądało(i wg mnie tak było) ale nie wyolbrzymiaj tego tak bardzo. Jakoś Button i Ham razem sobie radzą. Button się nie daje mimo tego że Ham jest ulubieńcem zespołu. Webber może już się wypalił i nie ma siły żeby walczyć o swoje. W zeszłym sezonie jakoś mu się to udawało, teraz już nie bardzo.


avatar
dziarmol@biss

17.04.2011 00:01

0

Wszyscy narzekali?? Bez jaj, przecież od połowy ba już od Bahrainu RBR postawiło na Vettela (sezon 2010) Więc o jakim narzekaniu piszesz?? chyba że jesteś z "zaprzyjaźnionego" portalu gdzie właśnie tak było(narzekanie na ograniczanie Vettela) ;-)) U nas niestety panuje większy pluralizm ;-)) Zdania są podzielone ;-))


avatar
dziarmol@biss

17.04.2011 00:11

0

Choć z drugiej strony to chyba są jakieś jaja ;-)) Żeby fabryka (rozlewnia) jakiegoś śmierdzącego wątpliwej jakości napoju kopała po d..ach takich potentatów jak Mcl. czy też Ferrari, Mercedesa etc. no no, jakoś nie mogę tego ogarnąć ;-)) Ciekawe ile legalności jest w tym bolidzie który deklasuje najlepszych a ile ludzkiej pomysłowości(ojro) w obejściu obowiązujących przepisów ;-)) Ale jakby co to jednak "reklama" jest dźwignią handlu ;-))


avatar
dziarmol@biss

17.04.2011 00:14

0

A teraz spać ;-)) szybko spać, wszak jutro szopka "noworoczna" zwana gp ;-)) Robert wracaj ;-)) Czekamy, ;-))


avatar
Ilona

17.04.2011 00:48

0

'fabryka (rozlewnia) jakiegoś śmierdzącego wątpliwej jakości napoju' - pohamuj może troche te osobiste animozje, bo troche żałosne sie to robi..


avatar
D-O-G

17.04.2011 00:53

0

51-53. dziarmol - Ostatnio dla rozrywki, przed aktualnymi GP oglądałem sezon poprzedni(tak się składa że mam kolekcje), masz racje RBR od poczatku stawiał na Vettela choć Mark przypadkiem (uzasadnionym) pokrzyżował im szyki. Kolejna (połowa) reszta sezonu to juz szopka na częśc Vettela i koszta się nie liczyły(kojarzysz wspólna "stłuczkę"), gloryfikowanie jednego zawodnika chociaż ten "drugi" miał wieksze szanse na mistrzostwo... to woła o pomstę do nieba. Nie wierzę ( bo za stary jestem i za dużo widziałem) zeby Mark roztroił sie psychicznie tak bardzo że aktualnie daje d..py w w nowym sezonie. U vettela KERS działa, fakt że tylko przez połowę GP ale u Marka nic a nic. Panowie z RBR wyłozyli karty, Vettel ma obronić tytuł, Mark już nie wejdzie mu w drogę(osobiście nie dziwię się jego flustracji) j możecie mówić co chcecie, podobne akcje "widziałem" w 1995 roku akurat w cyklu WRC kiedy Colin musiał się zatrzymać i oddać zwycięstwo w danej eliminacji, podobnie jak Makkinen, choc Mcrae nie dał za wygrana i zrobił bubla zespołowi zdobywając mistrzostwo plus mistrzostwo konstruktorów (Subaru przodowało), Tutaj historia sie powtarza niestety Webber ma o wiele gorsze pole manewru w tym aspekcie!


avatar
D-O-G

17.04.2011 01:07

0

Ilono:) szacunek za wiarę:) ale relaia niestety kładą cień na ten "niespodziewany(a moze spodziewany) sukces Vettela:) taki ze mnie dzentelmen:) Może dlatego że szanuję ludzi z własnymi przekonaniami:) ale teraz powoli spać czas sie położyc, o 09 00 zacznie sie fiesta( Vettela szanuję tylko za popis w barwach ToroRosso na mokrym asfalcie, pokazał wtedy klasę słabszym bolidem) a reszta w piekną kształtna dupcię:)))(oczywiście to nie seksiwstowska uwaga Ilono)


avatar
D-O-G

17.04.2011 01:35

0

Osobiście mi wystarcza GP Monako, tam trzeba mieć jaja by "slizgać" się pomiędzy betonowymi bandami, Mark i Robi pokazali klasę w 2010 choc to Webber miał przewagę technologii, ale jeśli ktoś ma obiekcje wystarczy ogladnać OnBoardy, Gdyby Robi miał lepszy sprzęt wystrzelił by konkurencję w kosmos... na długie lata świetlne i najlepszy konstruktor nie pomoże. Po prostu trzeba mieć to "coś" a Robi udowadniał to w bolidach o wiele słabszych vide F2000(Renault czy GP2) tak jak Senna i Gilvenuee


avatar
asuser

17.04.2011 05:59

0

"Gdyby Robi miał lepszy sprzęt wystrzelił by konkurencję w kosmos... na długie lata świetlne i najlepszy konstruktor nie pomoże" Póki co to najlepszy konstruktor wygrywa z Kubicą na każdym torze :)


avatar
Enpasant

17.04.2011 08:33

0

Vettel w tej chwili nie ma przeciwnika. Jedynym może być on sam, albo jego zespół. Na dziś nie wygląda na to by zbyt wiele popełniał błędów (na 100 możliwości... 1 - malutki), a zespół też nie za wiele błądzi... Nie jestem fanem Vettela (delikatnie mówiąc, ostatni Niemiec w F1, którego lubiłem to H.H. Frenzen, ale to było kilka epok temu...), ale przyznaję, że ma zadatki na legendę.


avatar
zenonF1

17.04.2011 08:47

0

Kto wie kiedy wygasa kontrakt Marka w RedBull'u??? Jeśli tak dalej będzie to chyba tylko jakaś MAGA płaca może sprawić, że pozostanie tam na kolejne sezony. Niestety Mark nie jest już młody i raczej nie liczę na to by dostał miejsce na rozwój bolidu w innym zespole - wyjątkiem jest Barrichello a w Williamsie.


avatar
zenonF1

17.04.2011 08:57

0

Barrichello w Williamsie ;-)


avatar
krzysiek000

18.04.2011 18:07

0

54. Ilona Jakie animozje? Ten napój jest naprawdę wstrętny.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu