Firma Pirelli po pierwszych treningach przed GP Australii jest zadowolona z osiągów i wytrzymałości swoich produktów. Wszyscy kierowcy mają w Melbourne do dyspozycji miękkie i twarde ogumienie.
Najlepszy czas dnia ustanowił w drugim treningu, jadąc na miękkiej mieszance opon, Jenson Button, uzyskując wynik 1:25,854. W porannym treningu najszybszy okazał się Mark Webber (1:26,831).W pierwszym dniu zmagań przed GP Australii kierowcy pokonali łącznie 1072 okrążenia, potwierdzając spostrzeżenia Pirelli dotyczące wytrzymałości opon.
„Jesteśmy zadowoleni z naszego pierwszego wyjazdu w konkurencyjnych warunkach weekendu grand prix” mówił Paul Hembery, dyrektor Pirelli Motorsport. „Nasze opony pokazały, że mają dobre osiągi i wytrzymałość.”
„Podczas gdy wydaje się, że pogoda w Melbourne jest chłodna, dla nas są to najcieplejsze warunki w jakich ostatnio jeździliśmy i już możemy stwierdzić, że nasze opony lepiej spisują się w tych temperaturach. Jesteśmy tu, aby zapewnić bardzo ekscytujący weekend: nawet mając do dyspozycji wszystkie nasze dane, ciężko jest przewidzieć jak dokładnie rozwinie się akcja na torze.”
25.03.2011 12:23
0
Byle za wytrzymałe nie były. Bo nie uśmiecha mi się oglądać znów 1 pitstop. Opony maja dobrze trzymać ale ulegać degradacji w 20 okrążeń MAX
25.03.2011 13:03
0
Denerwuje mnie Maurycy. Stwierdził, że mieszanka biała i srebrna będzie nie do odróżnienia tymczasem niemożliwym jest by były one używane podczas jednego GP. Uważam, że obecne oznaczenia są świetne! Widać żółty kolor z daleka z wielu perspektyw, jeżeli nawet słabiej widać biały to wiadomo, że nie jest to żółty, więc logicznym że biały. W skrócie: kolorowe koło - bardziej miękka mieszanka, odcienie szarości - twardsza. Dla mnie dużo lepsze rozwiązanie od ledwie widocznego zielonego paska. Pzdr
25.03.2011 13:47
0
2 akurat na onboardach dzis nie bylo zbyt widac jaka opone kto ma i pasek byl 1000000000000000 razy lepszy a dla Pirelli moze teraz takie motto: eksplodująca guma nie jest zła !
25.03.2011 14:32
0
Najlepsze oznaczenia były w 2008 kiedy opony były rowkowane a pomiędzy rowkami były kolorowe paski fajnie to wyglądało . Teraz faktycznie z onboard nic nie widać .
25.03.2011 16:25
0
Ten napis mogÄ teĹź umieĹciÄ po wewnÄtrznej stronie opony i zmieniÄ ten srebny na jakiĹ inny kolor
25.03.2011 16:26
0
3. fanAlonso=pziom jak nie widziałeś z onboard żółtego to do okulisty
25.03.2011 17:20
0
4. jaceks653: Masz całkowitą rację. Wtedy według mnie były to najfajniejsze opony do F1. Były ciekawe i dobrze oznaczone. A tak to mam pytanie: Typował już ktoś wyścig, czy czekacie do kwalifikacji?
25.03.2011 17:37
0
6 żółty jakos się jeszcze da zauwazyc ale to powinno byc przejrzyste co im szkodzi ( jak juz chca byc tacy oryginalni i niewzorowac się na bridgestone w sprawach trwałosci i oznaczeniu opon ) pomalowac nateich kolorki calą wewnetrzna strone opony wtedy widac jak na dłoni chyba ze pirelli wzoruje się na poziomie hrt
25.03.2011 18:20
0
3. fanAlonso=pziom -oświeć Mnie gdzie ten pasek ma być na gładkich oponach ??
25.03.2011 18:22
0
poczekajcie, poczekajcie jak poczujaąsie pewniej ,bo gumy będą sensowniejsze od trampków mojego syna, to jak to Włosi i szum wokół nich....wymyślą jakies nieprezwidywalne esy-floresy w stylu spirali albo loga (kto zapłaci) widocznego tylko w czasie postoju (nieruchome koła)
25.03.2011 18:25
0
9 proszę bardzo : chyba pamietasz ze slicki wrociły do F1 w 2009 roku i wtedy bridgestone dawało zielone paseczki po bokach opony jak nie wierzysz przejrzyj galerię
25.03.2011 18:50
0
To myślisz że nie zrobią tego od wewnątrz ? To jest reklama a paski nić nie wnoszą ale wygląd i napis w czasie startu postoju nieocenione i trudno przeoczyć napis
25.03.2011 19:24
0
nie u kazdego kierowcy pokazują start lub pit stop a od wewnatrz napis jest tylko to jak na F1 nie wyglada zbyt przejrzyscie
25.03.2011 19:37
0
Ale nie mogą tak samo jak konkurencja ,chyba że Berni tak zarządzi . Pozdrawiam i życzę oglądania na stojąco
25.03.2011 20:53
0
Ten sezon zapowiada się o wiele ciekawiej z uwagi na zwiększoną ilość pit stopów i dobrze bo BĘDZIE SIĘ DZIAŁO:)
25.03.2011 22:06
0
14 a skąd wiesz że nie moga gdzie jest tak napisane ?
25.03.2011 23:50
0
przy zielonym pasku bylo juz z przodu bolidu widac na jakich oponach jedzie a teraz to tylko z boku wiec dla widza jest to gorsze wg mnie
26.03.2011 03:58
0
Pamiętacie, jak po testach, pod ciężarem zarzutów o zbyt wielką degradację Pirelli tłumaczyło się "zamierzonym działaniem"? Byłem wtedy święcie przekonany, że po prostu coś spieprzyli i tak się tłumaczą. No i wygląda na to, że rzeczywiście przedobrzyli, skoro coraz więcej teamów mówi o zwiększeniu trwałości, mimo wyższej temperatury, niż np w lutym w Hiszpanii. Zgadzam się, że zbytnia trwałość ogumienia obniża widowiskowość, ale z drugiej strony 4-5 pitstopów na wyścig generowałoby niezły burdel na torze. Może Berniego to rajcuje, ja wolę ściganie. W ogóle sytuacja, w której jest jeden dostawca opon o narzuconej "prośbami" specyfikacji wydaje się być co najmniej chora. Przepisy przepisami, ale co to za rywalizacja, kiedy narzuca się elementy bolidu, rozwiązania techniczne, parametry auta itd. Pozostają kombinacje typu f-duct, podwójne dyfuzory, które już w następnym sezonie nie dostają błogosławieństwa Ecclestona. Przykłady można mnożyć. Od lat jestem fanem F1, ale od jakiegoś czasu wszystko idzie w złym kierunku. Kiedy dziad Bernie w końcu da sobie spokój?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się