WIADOMOŚCI

  • 27.12.2010
  • 7835
Pirelli po testach w Bahrajnie
Pirelli po testach w Bahrajnie
Pięć dni spędziła ekipa Pirelli wraz z Pedro de la Rosą oraz Romainem Grosjeanem na testach swojego nowego ogumienia na torze Sakhir, w Manamie. Były to ostatnie testy włoskiego producenta w tym roku.
baner_rbr_v3.jpg
Do testów Pirelli posłużyło się bolidem TF109, którym Toyota ścigała się w sezonie 2009, łącznie przejeżdżając nim niemal 3 tys. kilometrów. Przebieg planowanych zajęć zakłóciła burza piaskowa, często spotykana w tych rejonach Królestwa Bahrajnu. Kilka słów na temat wykonanych prac zdradził Paul Hembrey - dyrektor sportowy Pirelli.

„Testy te pokazały, że gdziekolwiek jesteś na świecie, nieprzewidziana pogoda może pojawić się się w zupełnie różnych formach. Jednak w Formule 1 chodzi przede wszystkim o przewidywanie nieprzewidywalnego, a my byliśmy w stanie szybko zareagować na te okoliczności, rozszerzając program naszych testów.”

„Dzięki temu, że dostaliśmy dodatkowy czas na testowanie, zdołaliśmy wykonać więcej zadań, niż pierwotnie było w planach, więc wszystko ułożyło się dla nas całkiem dobrze. Poddaliśmy testom wszystkie typy opon na suchą nawierzchnię i praca, jaką wykonaliśmy przez te pięć miesięcy, od pierwszych testów na Mugello w sierpniu, jest niesamowitym świadectwem na poświęcenie i możliwości każdego członka naszego zespołu.”

„Chcieliśmy wykorzystać dwóch kierowców, by uzyskać dwie różne opinie. Obaj dostrzegli te same pozytywy, co wyraźnie ukazuje nasz postęp. Nadal jest sporo pracy do wykonania, lecz wkraczamy w 2011 bardzo pewni siebie.”

Powrót do Bahrajnu nastąpi 9 stycznia, tam Pirelli pozostanie na dwa dni, następnie od 15 do 18 stycznia testować będą na torze w Abu Zabi.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
Wiater

27.12.2010 12:54

0

A pierwsze testy już za 35dni ;)


avatar
Zjarany

27.12.2010 13:03

0

Szkoda że niema już Michelin i Bridge odejdzie bo konkurencja wymusiłaby na każdej ekipie do jak najlepszej pracy nad ogumieniem.


avatar
RentonB

27.12.2010 13:32

0

Przeciez perfekcja w tym sezonie zostala juz osiagnieta, Webber na miekkiej caly dystans przejechal, wiec co jest jeszcze do poprawienia?


avatar
TomPo

27.12.2010 14:06

0

Durny przepis że trzeba wykorzystać obydwie mieszanki :/ tylko po to by urozmaicić za wszelką cenę "ściganie", a skoro na torze "się nie da" to dodajmy zamieszanie przy zmianie opon. Sorry ale dla mnie bzdura, narzucać komuś na jakich oponach ma jechać - niech każdy jedzie tyle ile "chce", na oponach jakich "chce" i mu wygodnie. Nawet niech to będzie jeden producent i mów: proszę oto wszystkie dostępne mieszanki, jeździjcie na jakich chcecie i ile okrążeń chcecie - your choice.


avatar
lukasz1

27.12.2010 15:00

0

3. RentonB A co mają opony z tego sezonu marki Bridgestone, z oponami Pirelli wspólnego?


avatar
krystianxp

27.12.2010 15:45

0

aby do marca i startuje nowy sezon:) Pozdrowienia dla wszystkich i szczesliwego nowego roku pelnego wrazen


avatar
rusek f1

27.12.2010 15:53

0

Ciekawe o ile ostatecznie okażą się wolniejsze te opony od poprzednich? Początkowo mówiło się o 1,5 sekundy. Tak to wyglądało po pierwszych testach. Myśle że teraz powinno to wyglądać trochę lepiej a na początku sezonu jeszcze bardziej.


avatar
rusek f1

27.12.2010 15:56

0

Szczęśliwego nowego roku wszystkim fanom F1. No i dobrego bolidu Kubicy!


avatar
poncki

27.12.2010 20:14

0

Dobrze, ze wzieli dwoch kierowcow o roznym stopniu doswiadczenia, to pomoze usrednic wyniki testow. Skoro sa same pozytywy to bedzie ciekawie.


avatar
Velonini

27.12.2010 21:26

0

Bardzo dobrze że producenci dbają i interesuja się swoimi wyrobami. To zapewne zwiększy bezpieczeństwo na torach. Tylko te nowe przepisy...


avatar
fabian

27.12.2010 21:28

0

A tak przy okazji ogumienia. Nie wiem jak Was, ale mnie wkurza to idiotyczne określenie: "twarda mieszanka", "pośrednia mieszankia", tak jakby nie można było powiedzieć miękka opona czy twarda opona.... Mieszanka najpsza jest bakaliowa :) Jak na wiosnę pojadę do wulkanizatora to poproszę o zmianę zimowych mieszanek na letnie mieszanki. :D


avatar
konradosf1

27.12.2010 21:36

0

ciekawe bo z tego co pamiętam na testach w abu zabi opony Pirelli miały czas o ok 2 sekundy słabszy niż Bridgestone. Niema zestawienia pokazującego rezultaty z Bahrajnu?


avatar
poncki

27.12.2010 23:39

0

12. konradosf1, roznica wynosila mniej wiecej sekunde, porownujac z czasem w kwalifikacjach (w P1 i P2 zdecydowanie slabsze czasy) zatem jesli teraz w Bahrajnie udalo im sie ciut urwac to rokuje dobrze.


avatar
saint77

28.12.2010 09:57

0

@11. fabian: to tak jak z określeniem w procentach - normalnie mówi się np. benzyna podrożała o 5 procent, a ktoś jak chce być "trendy" powie, że podrożała o 5 punktów procentowych:) A jeszcze inni powiedzą, że muszą zmienić ramy okienne w otworach okiennych zamiast powiedzieć, że wymienia okna:))


avatar
mattimek

28.12.2010 10:29

0

14 saint77 albo muszą upgradeować okna:)


avatar
darecky3

28.12.2010 14:47

0

niby co to ma dac to porownywanie czasow, slabsze czy lepsze czasy niz na bridgestonach, kurcze blade przeciez wszyscy beda mieli takie same wiec jesli czasy maja byc nawet gorsze o sekunde to u wszystkich jednakowo, wiec co ma piernik do wiatraka? Nie rozumiem was absolutnie jakby to mialo jakies znaczenie


avatar
poncki

28.12.2010 21:28

0

16. darecky3, absolutnie ma to dla mnie znaczenie :)


avatar
darecky3

28.12.2010 23:00

0

17. ...:), no jasne ale daj im caly sezon popracowac, wtedy zobaczysz jakie one sa. Jak na razie to opinie kogo kolwiek, kto juz je probowal sa jak najbardziej pozytywne. Podczas sezonu zobaczysz jak sie to ma do czasow. jeden wyscig i firma zdobedzie miliony danych z kazdej ze stajni.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu