Renault także rozważa zrezygnowanie z F-duct
W ostatnim czasie sporo zamieszania wśród kibiców wprowadziły informacje płynące z zespołu McLaren, który cały czas rozważa wymontowanie systemu F-duct na szybkościowy tor Monza.Zespół McLaren w ubiegłym tygodniu przyznał, że decyzję o użyciu systemu na Monzy podejmie po GP Belgii, jednak wczoraj szef ekipy, Martin Whitmarsh, wyraźnie dał do zrozumienia, że nie chce zdradzać swoich planów przed konkurencją.
„Nie widzę sensu abyśmy deklarowali przed naszymi rywalami co zamierzmy tam [na Monzy] zrobić, zanim się tam pojawimy.”
O system F-duct dziennikarze pytali także Roberta Kubice, który w swoim R30 w Belgii miał już bardzo dobrze spisującą się nowinkę. Polak stwierdził, że w najbliższych dwóch wyścigach najprawdopodobniej Renault nie użyje F-duct.
„Monza będzie zdradliwym wyścigiem. Ma zupełnie inny poziom siły dociskającej i najbardziej prawdopodobne jest to, że nie będziemy mieli tam F-duct.”
W podobnym tonie Polak wypowiadał się o GP Singapuru, jednak tu powodem zrezygnowania z nowego systemu może okazać się raczej brak długich prostych.
„Singapur powinien być dobry dla nas” mówił Kubica. „To dobry tor dla nas, ale niestety najprawdopodobniej nie będziemy mieli tam F-duct.”
komentarze
1. Jaro75
Jeżeli faktycznie a tak często bywało że większość ekip przywiezie osobny pakiet na Monzę z małą siłą docisku to Kanał F może się nie przydać.Zobaczymy.Myślę że Robert będzie tam szybki :))
A Singapur ? Tam liczę na Naszego ULICZNEGO WOJOWNIKA jeszcze bardziej :))
Tak czy inaczej czekają nas teraz równie ciekawe wyścigi jak na Spa.
Pozdrowienia dla... :))
2. Artefact
a miał być taki nudny sezon ... zakaz tankowania, 1 zmiana opon w pitlane ...
patrzę w prawo, patrzę w lewo i nic się nie dzieje :)))))))
3. kam39
z 13 wyścigów najciekawszy wg. mnie to Belgia
4. razor1
3@
A poczekaj jeszcze na Włochy, Singapur, Brazylię albo Koreę! Ale masz rację, do tej pory Belgia jest najlepsza, włączając nawet w to kwalifikacje, gdzie w Q1 mieliśmy pre-wyścig ;P
5. głodny
Zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem zasłona dymna co by niektóre team-y zrezygnowały z kanału F
A dlaczego by go nie wykorzystać,można dać aero z troche większym dociskiem co by w zakrętach urwać po kilka setnych sekundy a na prostych wygaszać docisk wykręcając prędkość maksymalną. ,bo czy z kanałem czy bez gdzieś ta granica Vmax powinna być podobna.
Ogólnie mój poziom wiedzy na ten temat jest niewielki ,tak sobie to pomyślałem i ciekawi mnie czy jestem bardzo w błędzie
A Renault powinno jeszcze dorzucić jakiś KANAŁ wygaszający siłe docisku z przodu ;-)
6. Nuhtylupik
W zeszłym roku dyfuzor, teraz kanał F, już dziś nie mogę się doczekać jakąż to rewelację wymyślą na sezon 2011. No i mam nadzieje ze to Renault czymś zabłyśnie:)
7. dominof1
Pojeżdżą w piątek, posprawdzają, potestują i będą wiedzieć jak jest lepiej i taką opcje wybiorą. Proste.
8. RentonB
"To dobry tor dla nas, ale niestety najprawdopodobniej nie będziemy mieli tam F-duct"
Nie rozumiem tego zdania, skoro nic tam nie daje i nie beda go miec to czemu niestety?
9. RowerKibica
RentonB też sam się zastanawiałem nad tym zdaniem. Jednak dziwi mnie Singapur. Skrzydła chyba nie będą dość płasko ustawione więc jest co wygaszać. Co prawda nie ma szybkich zakrętów, ale w kanadzie jest jeszcze gorzej, a f-duct się przydał(niby), może zysk nie jest duży ale 0,1-0,2 s może się przydać.
10. GrzesB
@8 - pewnie błąd tłumaczenia. F-ducta pewnie nie użyją bo zawsze trochę waży, a można to w balans bolidu zamienić... Ale fakt - mówiło się, że ten sezon będzie nudny a moim zdaniem jest znacznie ciekawszy niż poprzedni. Spa było wyśmienite :D
11. kempa007
8. RentonB tez sie nad tym zastanawialem, ale przetlumaczylem tak jak powiedzial :-)
12. cyk
Dobra wiadomość jest taka że Kubica i Pietrow jako jedyni mają do dyspozycji po trzy naowe silniki
13. grzes12
Na pewno wszystko sobie wyliczą i podejmą dla nich odpowiednią decyzję ...
3 kam
ja jednak postawię na Australię , bo chyba tam jednak więcej się działo ;)
8 RentonB
Być może Kubica uważa że z kanałem F , tam gdzie jego używanie ma sens ... , mają większe szanse na dobry wynik
14. amd
12. cyk - dokładnie i mnie też to cieszy: www .f1wm.pl/php/wiad_gen .php?id=15562
15. cyk
13. grzes12 Raczej jednak SPA. AUS była ciekawa ale w Belgii się działo. Mnóstwo wyprzedzeń i dramatów.
16. arthi
Ja bym zostawił, przynajmniej jest przewaga na prostych, wiecej okazji do wyprzedzania. Tak mi sie wydaje.
17. ar2rg
Do Redaktora naczelnego
Przemysław Kempiński (kempa007)
Shit się robi na tym portalu,mianowicie: pisałem już kilka mail-i o orezygnacji z tego portalu ale nie mam żadnej odpowiedzi od ''kochanej redakcji,,
kempa007 może mi udzielisz info.dlaczego nikt nie odpowiada po wysłaniu kilku wiadomości!!!!
18. Budyn_F1
Jak Renault juz ma kanal F to powinien go przywiezc na Monze a pozniej beda zalowac.
19. patrolek23
Zobaczcie jak włoska telewizja w zadziwiająco szczegółowy sposób analizuje F1:
youtube. com/watch?v=o83d-wv-q6g
20. LunarEclipse2
a wedlug mnie najciekawsza byla australia tam sie dzialo i kolejnym takim wyscigiem bedzie brazylia dawniej pierwszy i ostatni wyscig ehhh czemu to zmienili na nudny bahrain i abu zabi.... porazka
21. petrov
19. patrolek23 chciałbym żeby tak polshit analizował po wyścigu... ja chcę żeby F1 była na innym kanale bo ten poj..ny polshit już mnie do szału doprowadza, dobrze że znam niemiecki to czasami oglądam na RTL, tam komentarz jest profesjonalny a nie borówa i maurycy bend ;|
22. cyk
20. LunarEclipse2 a w SPA to się nie działo?? Działo i zdecydowanie więcej. Był deszcz i to dwa razy. Były dramatyczne sytuacje, więcej takich sytuacji. W Australii było troszczke procesji a w SPA było zdecydowanie więcej akcji
23. patrolek23
A tutaj jest pokazane rozwiązanie systemu F-duct McLarena. Swoją droga bardzo sprytnie to wymyślili - nie może być ruchomych części aero i nie ma :D
youtube. com/watch?v=v430RhrCBIk&feature=related
24. kam39
4. razor1
kwalifikacje właśnie były najciekawsze od kilku lat
25. petrov
o ile pamiętam to ciekawe kwalifikacje były także na monzy w 2008 ;]
26. patrolek23
Jeśli się spodobało to macie tu Martina Whitmarsha wyjaśniającego aerodynamikę w F1:
youtube. com/watch?v=jYaIXWNOa_A&feature=related
27. elin
25. petrov - kwalifikacje do GP Brazylii 2009 również ;-). Dodatkowo, jak przeciągnięte w czasie ... Nawet polsat otwary się poddał i przerwał transmisje ...
28. nwa
i TAK .......ROBERT jest najlepszy......pozdro dla fanów ROBERTA
29. Luna
To było już ostatnie podium Roberta w tym sezonie.
30. gilek1990
29. Luna- chyba chciałeś/aś powiedzieć 3-cie i nieostatnie! pozdro dla prawdziwych fanów Roberta!:)
31. Wiater
Monza 3-5, Singapur 1-3 ;)
32. Gosu
Brazylia 1-3 :)
33. zbychu99
Ciekawe co teraz Alonso myśli na temat Renault ze są coraz lepsi
34. Jaro75
"28","30" Pozdrowienia :))
35. fuz
tak ogólnie to i tak pozostaje wam forma dyskusji i nic więcej ! M nie się wydaje że i tak będziecie strasznie zadowoleni z postawy kubiki . A jakie lubi wyścigi to widać a teraz się dopiero zacznie !
36. marcin20
No nie wiem ???
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz