Bridgestone różnicuje mieszanki na GP Niemiec
Firma Bridgestone zgodnie ze swoimi ubiegłotygodniowymi zapewnieniami o zmianie podejścia w różnicowaniu mieszanek ogumienia dostarczanych na poszczególne GP zespołom ogłosiła, że już na GP Niemiec przywiezie dwie skrajne mieszanki – super-miękką oraz twardą.„Charakterystyka toru Hockenheim pozwala nam przywieźć skrajnie różniące się od siebie mieszanki” potwierdził Hirohide Hamashima z Bridgestone Motorsport. „To pomoże nam zebrać bardzo przydatne dane i sprawi, że będzie interesująco, dla tych którzy nawoływali do większych różnic w dobieranych oponach.”
Podczas GP Niemiec zespoły będą więc miały po raz pierwszy dostępne mieszanki różniące się o dwa stopnie twardości.
Hamashima wyjaśnił również, że podobny zabieg nie był możliwy w kolejnych czterech wyścigach sezonu- na Węgrzech (super-miękkie i średnie), Belgii (średnie i twarde), Włoszech (średnie i twarde) oraz Singapurze (super-miękkie i średnie).
„Hungaroring wymaga doboru miękkiego ogumienia, gdyż zawsze tam potrzeba przyczepności. Spa i Monza to bardzo szybkie pole testowe dla bolidów i opon, które wymagają twardszych mieszanek ze względu na wytrzymałość.”
„Singapur to szybki tor uliczny, gdzie dobrze pasuje miękka mieszanka.”
komentarze
1. Gosu
Dobrze dla widowiska, gorzej dla zespołów i strategów :)
2. Wiater
Nie powiedziałbym że znacznie gorzej ;) Na twardych można przejechać prawie cały wyscig, by na koniec zmienic opony na super miękkie - tyle ze w Q3 stracą okolo 0,5 sek lub odwrotnie zacząć od super miekkiej w Q3, gdzie taka roznica mieszanki da jakies 0,5 sek i potem zmienic opony na twarde po kilku okrążeniach wyscigu i mieć dobrą pozycje do walki ;) Mają tylko te dwa warianty, bo nie wierze ze twarda guma nie wytrzyma wyscigu ;P
3. walerus
dobra guma nie jest zła...
4. sylb
Czyli wyzbywają się zapasów magazynowych.
5. piotrek74
2. Wiater _twarda na pewno wytrzyma, ale wydaje mi się ze różnica będzie większa około 1-1,5 sek na okrążeniu a to da już do myślenia ze strategią
6. Chyllus
Czy ktoś z Was był na GP Węgier? Gdzie można kupić bilety? Jaki to przedział cenowy?
7. kam39
1. Gosu
stratedzy już nie z takimi problemami sobie radzili
8. piotrek74
7. kam39
i nie raz zawalili
9. tomiirow
8. piotrek74
i nie raz zwyciężyli
10. kam39
czyli gp Niemiec robi się ciekawe dzięki oponom brawo Bridgestone!
11. harry-potter11
...a zła guma nie jest dobra.
12. piotrek74
9. tomiirow
a ile osiwiało za czym zwyciężyli
13. karlito
Niemcy liczą po cichu że jakiś Ostrogot im wygra GP. Ale byłoby pięknie usłyszeć hymn Polski na Niemieckiej ziemi :) REVENGE za 39r ;)
14. URAN
"...podobny zabieg nie był możliwy w kolejnych czterech wyścigach sezonu..." - opowiada o ubiegłym sezonie, czy też tłumaczy dlaczego nie da się tego zrobić w obecnym?! Mam wrażenie, że pomylił czas przeszły z przyszłym...
15. atomic
14 @ czas podał "za przyszły" lub "za przeszły"
16. grzes12
Bridgestone robi co chce w wyborze mieszanek na poszczególne wyścigi ... , a zespoły i dziadki z FIA tylko się temu przyglądają ;/
17. piotrek74
16. grzes12 - właśnie to dziadek miał wpływ na te mieszanki ,aby było atrakcyjniej
18. grzes12
17 piotrek74
Jaja se robią :/ Być może mi coś umknęło bo byłem na wagarach , ale o którym dziadku piszesz ?....
Chociaż tak naprawdę mi to wsio rybka , może i będzie atrakcyjniej ... ?
19. piotrek74
18. grzes12
przecież został jeden ---- Berni
A on wszystko zrobi aby było większe widowisko($$$) tym bardziej że ostatni wyścig pokazał jak opony potrafią namieszać
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz