Kolles: Rozwój bolidu leży w naszych rękach
Szef zespołu HRT, Collin Kolles, nawiązał w wywiadzie do przerwanej współpracy z firmą Dallara Automobili, czego skutkiem jest przerzucenie odpowiedzialności za rozwój F110 na sam zespół. Kolles przyznał także, debiutujący w barwach jego zespołu kierowcy, dobrze spisują się od początku sezonu.„Pierwszym celem było dotarcie do Bahrajnu, który był trudnym początkiem. Od tego momentu staraliśmy się ustabilizować zespół i osiągnąć bardziej normalne sposoby pracy. Robimy postępy we wszystkich obszarach, co jest pozytywne”.
Jakie są twoje wrażenia odnośnie dotychczasowego postępu rozwoju samochodu?
„Rozwój leży teraz w naszych rekach i to właśnie my jesteśmy za niego odpowiedzialni. Będziemy mieli kilka poprawek w tegorocznym bolidzie. W sezonie 2010 nasze podejście powinno być raczej pragmatyczne. Odnośnie programu rozwojowego na rok 2011, wkrótce ogłosimy jak będzie on wyglądał”.
Co możesz powiedzieć na temat kierowców HRT F1 Team, Karuna Chandhoka i Bruno Senny? Jesteś zadowolony z ich rozwoju?
„Karun i Bruno to bardzo utalentowani, młodzi kierowcy, którzy rozwinęli się podczas pierwszych wyścigów. Bruno zaliczył całkiem udane kwalifikacje i wyścig w Stambule, Karun dobrze pojechał w Monako. Niestety Bruno został zatrzymany przez problem z systemem paliwowym, a Karun przez incydent, co przeszkodziło im w osiągnięciu dobrego rezultatu w tych wyścigach. Jestem przekonany i z niecierpliwością czekam na kontynuację dobrej roboty Bruno i Karuna w zbliżających się wyścigach, co poprawi ogólną wydajność zespołu”.
Obaj kierowcy testowi i rezerwowi zespołu Hispania Racing, czyli Sakon Yamamoto i Christian Klien, wzięli udział w piątkowych sesjach. Jesteś zadowolony z ich występów? W jaki sposób pomagają oni zespołowi?
„Myślę, że obaj wykonali dobrą robotę, zapewniając naszym inżynierom dodatkowe źródło informacji”.
Po walce o pozycję z innymi zespołami podczas Grand Prix Turcji, czego możemy się spodziewać po Hispania Racing w Kanadzie?
„Oczekujemy podobnych, jeśli nie lepszych, osiągów. Myślę, że charakterystyka samochodu bardziej pasowała będzie do torów takich jak Kanada i Walencja. Powinniśmy się zbliżyć”.
komentarze
1. jankes15
charakterystyka bolidu niezależnie od toru pasuje do pozycji 23-24 w GP:-)
a tak poważnie w tym roku niczego już nie zwojują, ale życzę im by dotrwali do przyszłego sezonu i podgonili stawkę.
2. Renault R30 F1
zbliżenia sie do Virgina:)
3. darexmoto
tylko żeby byli w sezonie 2011 bo może ich wyeliminować problem braku funduszy.
4. Voight
W kwestiach funduszy to bardziej bym się bał o Williamsa bo HRT ma już zagwarantowane środki na 2011
5. gujak
o Williamsa to akurat nie trzeba sie martwić to stajnia wyscigowa która radzi sobie w f1 od 1977 r i sir.Franek bez wiekszych pieniedzy tez bedzie sie ścigac , a sponsorzy chetniej podpisza umowe z nim niz z HRT
6. F1_Fan_
Kolles chwali Bruno i Karuna bo chce zeby zostali bo nikt inny takim bolidem nie bedzie chcial jezdzic ;D
7. Renault R30 F1
HRT bedzie miała pole position W Kanadzie hehe, a tak serio to trzeba kilku sezonów żeby chociasz tracili do najlepszych 1s.
8. Wiater
Oj nie przesadzajmy ;) Za 3-4 lata moze zdobeda jakiś 1 punkt ;) Szkoda że nie ma mirandi :(
9. pjc
@Wiater ja nie zdziwiłbym się gdyby dokonali tego w tym sezonie.
Jest aż 10 punktowanych pozycji.
Kiedyś było 6 punktowanych miejsc i najgorsze ekipy dojeżdżały na ostatnich miejscach i ocierały się o punkty(np.pozycje7-8).
Moim zdaniem jest to całkiem możliwe.
10. pjc
Przy założeniu oczywiście,że spora część stawki odpadnie.
11. matito
no poprawa bolidu nie będzie łatwa mają duzo pracy
12. andrzej2207
zdobędą doświadczenie jako zespół i sami kierowcy. Jak widać tylko końcówka stawki ściga się wyprzedzając nawzajem. Trzymam kciuki by przetrwali i byli obecni podczas startu sezonu 2011
13. Givepix
jescze dwa sezony to bedzie jak Force India
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz