Kubica obawia się o F-duct
W Turcji Robert Kubica przyznał, że dostrzega obawy co do liczby ekip stosujących system F-duct.„Niektórzy z naszych rywali mają F-duct, który da im większą prędkość maksymalną” mówił Kubica dla magazynu Auto Motor und Sport. „W Barcelonie Sauber udowodnił jak wiele można zyskać, gdy system dobrze działa.”
komentarze
1. Nuhtylupik
i słusznie że sie obawia. Renault niby takie rozwojowe (poprawki przed kazdym gp) a być moze kluczowe ulepszenie mają w d...
2. MontyF!F!
Tak to daje sporo. Ale Sauber miał pomysł jeszcze z 2009 roku BMW. Przykładowo Ferrari ma już z tym problemy. Choć pracują nad tym od 2 GP.
3. jankes15
Merc też miał problem z Fduct
4. real4256
Usunięty
5. marcin20
No, może być ciężko.
6. smk
Lepiej niech renault popracuje trochę dłużej nad tym systemem i będzie on dopracowany a nie jak Ferrari zrobi go na hura i będzie bezsensowny i trudny w użyciu.
7. paw_ko
też mnie to dziwi, na każdym kroku chwalą się że poprawki na każde GP itd. a jakoś wszyscy ich wyprzedzając z każdą nowinką.
8. renault-rk
kubica powinien miec f duct od raz uw bolidzie i to poprawilo by jego osiągi
9. Oski9191
Myślę, że planują kanał F wprowadzić razem z tym dużym pakietem jaki szykują
10. RentonB
F-Duct ma byc na Kanade, chociaz Eric obiecal na Turcje.
Ale nie ma co sie martwic jak widac w FI kanal nie dziala na dodatek tworzy problemy, no a Red Bull kogo obchodzi i tak sa nie do pokonania wiec...
11. atomic
wydaje mnie sie ze kempa spoda na psy
12. Budyn_F1
Musza troche popracowac nad F-duct. zeby dobrze dzialal.
13. koal007
@11 Ty pewno już spadłeś. ... . Co do F-duc. Indianie opracowali zamykanie przepustu nadgarstkiem, ale na treningach wypadli tak blado, że Sutil rozwalił wózek. Za bardzo chcą a Bolid F1 to delikatna konstrukcja. Lepiej, żeby ten Roberta był w miarę dopracowany i może być trochę później. A Bule też już mają duca, bo kto się nie rozwija, ten zostaje z tyłu. Robert i Vitalij w treningach bdb.
14. Jacu
nie ma co panikować - patrząc na osiągane prędkości maksymalne to Renówki w tym roku wcale tak mocno nie odstają i są zawsze w czubie. Widać, że znacznie poprawili jednostki napędowe. Raczej niech się skupiają na docisku bo to jest kluczowa sprawa, a F-duct zostanie i tak zabroniony od przyszłego sezonu więc nie wiem czy warto się na niem aż tak skupiać. Bulle go nie mieli do tej pory i wymiatali. Poza tym zjawiska aerodynamiczne są bardzo skomplikowanymi zagadnieniami i źle opracowane mogą więcej szkód przynieść niż korzyści.
15. [email protected]
f-1 to bardzo delikatny sport, nagradzający wysiłek CAŁEGO zespołu, dbającego o szczegóły. to jak widać gołym okiem jest bardzo ważne, ale i tak, przy tak wyrównanej stawce, szczęście odgrywa dość istotną rolę. wydaje mi się, że system f-duct bę dzie sprzyjał osiąganiu leprzych rezultatów, ale czy to się przełoży na wyścig? pamiętam jak dysponujące f - ductem McLareny i Mercedesy zdominowały treningi przed gp chin, ele potem już łatwo nie było. podzielam poglądy na temat skomplikowanych zagadnień aerodynamiki, trzymajmy kciuki za inżynierów renault i oczywiście za farta kubicy...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz