Zmiany na torze w Singapurze
Organizatorzy GP Singapuru poinformowali, że przed drugą odsłoną nocnego wyścigu, który w ubiegłym roku okazał się prawdziwym sukcesem, nie biorąc pod uwagę afery z udziałem zespołu Renault, wprowadzili kilka zmian mających na celu poprawę toru.Pełna lista zmian
- wyjazd z pit lane został zmodyfikowany tak, żeby włączyć się na tor za pierwszym zakrętem,
- wjazd do pit lane został przeprojektowany tak, aby opuszczać tor przed zakrętem numer 22,
- nawierzchnia pomiędzy zakrętami 5 i 7 została wyrównana,
- zewnętrzna część pit lane została ponownie wyasfaltowana,
- Nowe tarki zostały zainstalowane na zakrętach 1 i 5,
- Szczyty zakrętów 13 i 14 zostały nieco zacieśnione,
- drugi i trzeci szczyt zakrętu 10 został przesunięty w lewo i prawo w celu zmniejszenia prędkości na szykanie,
- tarki na trzech szczytach zakrętu 10 zostały przeprojektowane w celu zredukowania ryzyka uszkodzenia bolidu, gdy się po nich przejedzie,
- tarki na wyjściu z zakrętu numer 14 zostały przesunięte o 10 metrów,
- wszystkie gumowe tarki zostały utrwalone,
- dodatkowe wyjście dla kierowców zostało dodane pomiędzy zakrętami 17 i 18,
- Ściana po zewnętrznej stronie zakrętów 22 i 23 została przesunięta bliżej toru
komentarze
1. Voight
kempa szczyt zakrętu? w tym znaczeniu apex => wierzchołek (trójkąta). Po polsku bardziej pasuje parabola.
2. kempa007
apeks to apeks dalem szczyt, bo co poniektorzy nie lubia podobno slowa apeks :-)
3. MadOnion78
Ciekawe czy jakoś pomalowali słynne sciany.
Np. Tu Byłem Nelsinho Piquet
4. shelby11
3. Kolejna ściana mistrzów he he
5. Juvefan
Nie znam na pamięć toru w Singapurze, więc się pytam czy ta szykana, którą Kubica określił jako bardziej kartingową niż F1, została jakby zmodyfikowana, bo jak się najeżdzało na tarkę to bolid skakał i doświadczyli tego min. Fisichella i Raikkonen?
6. pz0
Czyli inaczej mówiąc tarki już nie będą produkcji chińskiej i będą miały szansę przeżyć jeden weekend GP.
4. shelby11 - chyba kpisz. Piquet i ściana mistrzów?
7. walerus
no fajnie że apeks-em pomanewrowali...;-) i tyłki kierowców będą mniej bolały....
8. LUKASZ1979
Piqet -ściana konfidentów.Nie dorasta do F1 jeżeli po zwolnieniu popierdział swojego szefa.Flavio nie zagrał tego dobrze ale jest OK.
9. Skoczek130
Te zmiany były konieczne - co do tego nie ma żadnych wątpliwości! A poprawa nawierzchni była już jak mleko na miód. :))
@LUKASZ1979 - nie podzielam zachowania Piqueta, ale patrząc obiektywnie, był do tego zmuszony! Briatore w 100% zasłużył na tą karę, gdyż nie był to Jego pierwszy raz, kiedy robił brudną robotę.
10. krz08
no i git
11. shelby11
6. pz0, wiesz co to jest ironia czy nie? Chyba nie uważasz ze jestem na tyle głupi zeby nazywac nelsona mistrzem. Pozdro
12. darecky3
11. a ja go nazwe mistrzem, a co...w koncu jest mistrzem......hehe wiemy czego
13. darecky3
9.skoczek130 jasne ze Briatore nie raz robil brudna robote, nie kazdemu sie zdaza wlasnego kumpla wysadzic w powietrze, zgarnac jego dole ze spolki i skasowac polise zyciowa a potem czmychnac na Karaiby i kupic sobie amnestie...heheh ale to tylko szczegol....heheh
14. shelby11
12. niektórzy kierowcy maja na swoim koncie duzo zwyciestw w wyscigach, niektórzy dużo piruetów heh
15. Aragorn
Dobrze, że znaleźli sposób na przebudowę pit-lane. Nie wiem jakim trzeba być "geniuszem", żeby wymyślić taki zjazd do boksów, jaki był w zeszłym roku.
16. Dr Prozac
Odnośnie tłumaczenia "apex" to imho najbardziej trafnym określeniem jest wierzchołek zakrętu. Szczyt nie jest zły ale kojarzy się z zakrętem przez szczyt ;) Zaś zaproponowana parabola to może być określenie kształtu zakrętu, nie jego wierzchołka.
Ogólnie kwestia gustu.
Dobrze że wjazd i wyjazd do/z pitlane poprawili. Ściany o która Piquet się rozbił mogliby nie malować :) I nazwać ją ścianą Piquet-Biratore ;)
17. pz0
11. shelby11 - racja. Potraktowałem Twoją wypowiedź mało subtelnie. Muszę się pokajać.
18. pz0
Mam jeszcze pytanie: ''tarki na wyjściu z zakrętu numer 14 zostały przesunięte o 10 metrów'' - w którą stronę zostały przesunięte i gdzie one teraz będą? poza torem? 10 metrów to trochę dużo.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz