Red Bull Racing z KERS od Monzy?
Zespół Red Bull Racing nie wykluczył użycia systemu KERS w kończących sezon wyścigach, choć raczej nie zdecyduje się na zastosowanie go w Grand Prix Belgii.Teraz jednak szef ekipy Christian Horner przyznał, że wprowadzenie KERS w Spa mogłoby nie być najlepszym pomysłem, choć zespół rozważy użycie go w Grand Prix Włoch.
"Spa nie różni się tak bardzo od Silverstone, a mieliśmy tam mocny samochód, więc wprowadzenie KERS na tym etapie może być tylko destrukcyjne."
"Podejmiemy decyzję odnośnie Monzy po Spa. Byłby to system KERS Renault/Red Bull, który był rozwijany na początku sezonu. Będziemy przyglądać się tematowi."
komentarze
1. norbertinho
Będą korzystać z KERSu Renault ?? Mam nadzieje ze poprawia ich KERS, bo dla francuzów okazał się on porażka
2. Gosu
Heh po wynikach Macków i Ferrari (szczególnie starty) boli RedBulla brak beznadziejnego KERSu. Faktycznie jeśli nie mają dopracowanego systemu, lepiej by nie wprowadzali go w SPA.
3. jar188
Czyli co, na kilka wyścigów znowu przebudują bolid?
4. lastryko
ja też mam taką nadzieję
5. dyzio1313
Porażką to kers okazał sie najbardziej dla niemieckiej precyzji i technologi BMW
6. Budda89
1. - KERS Renault to konstrukcja MagnetiMarelli. Ten sam co w bolidach Ferrari... Trzeba tylko mieć gdzie go upchać.
7. Budda89
1. - KERS Renault to konstrukcja MagnetiMarelli. Ten sam co w bolidach Ferrari... Trzeba tylko mieć gdzie go upchać aby nie przeszkadzał.
8. Budda89
Ups :-) sory.
9. Greek
RedBull nie ma nic do stracenia , niech wprowadzają nawet w Spa
10. leo_
Jak to jest z tymi pieniedzmi na rozwój? Bogate BMW nie potrafi zmnieniać bolidu w trakcie sezonu , a uboższy Red Bull jest w stanie go zmieniać co kilka wyścigów??
11. piotrek74
10. leo słuszna uwaga .
12. Marti
leo_ - ponieważ całą kasę BMW pochłonął KERS ;-)
13. niza
leo_ w przypadku BMW nie chodzi o pieniądze, bo oni szmal mają. Oni po prostu poszli nie tą drogą co trzeba, owszem może i dużo pracowali nad KERS ale co z tego skoro u nich układanka bolid+KERS nie układa się tak jak należy, nawet bym powiedziała, że u nich te dwa elementy nijak nie pasują do siebie. Skupili się za bardzo na tym systemie, a zapomnieli chyba o rozwijaniu konstrukcji. Za szybko się poddali (przykład SF i McL, że warto jednak było pracować nad bolidem wraz z systemem), a teraz są wyniki jakie są, ani KERSu, ani dobrego bolidu.
A co do RBR, to w sumie w ich przypadku trochę ryzyko ze wprowadzaniem KERS na tym etapie sezonu, jest dość późno, a oni nie mają jako takiego doświadczenia z tym systemem. Kto wie, może i by się spisywał u nich, ale to jest zbyt duże ryzyko i moim zdaniem użycie go w ich przypadku to postawienie wszystkiego na jedną kartę. Szkoda by było stracić to co już osiągnęli
14. walerus
Ryzykują - nie ma co....;-(
15. piotrek74
13. niza Ale oni już zaczynają tracić i może to jest jedyny kierunek rozwoju tej konstrukcji .Jeżeli w SPA SF i MCL będą przed nimi na mecie na 100% KERS szybko wprowadzą .
Na plus jest też doświadczenie jakie zdobędą .W przyszłym sezonie KERSowcy będą rozdawać karty
16. jar188
15. piotrek74, Oni nic jeszcze nie tracą, Walencja to był typowy tor pod Brawna i McL (o czym sami wspominali) z wymaganą dużą przyczepnością mechaniczną, do tego wysoka temperatura (nawet BMW odpowiadał zestaw tor +temp). No i Brawn poprawił się, ale nie poprzez nowe części ale wrócenie do starych (przynajmniej w pewnym zakresie).
W Spa jest całkiem inna bajka, tam areo odegra główną rolę, co za tym idzie RB dublet, Brawn, McL + inni powalczą o resztę a BMW 9-15 - chociaż to w ich wypadku będzie jednak poprawą.
17. elin
15. piotrek74 - jeśli nawet Ferrari i McLaren będą w SPA, czy innym wyścigu na mecie przed RBR ( co nie jest takie pewne ), to i tak zbytnio nic to już nie zmieni. Do końca sezonu pozostało tylko sześć GP i tak naprawdę w walce o tytuł konstruktorów, liczą się jedynie Brawn GP i Red Bull. W BGP nie planują wprowadzania KERS, określając takie posunięcie jako zbyt ryzykowne i chyba RBR również tak powinno zrobić. Jeśli nie walczyliby o tytuł wówczas spokojnie mogą zdobywać doświadczenie z KERS, ale w ich obecnej sytuacji to chyba mają zbyt dużo do stracenia ( jak pisze @niza z którą się zgadzam ). Bolidy RBR są obecnie bardzo dobre i szkoda byłoby to zaprzepaścić, jeśli KERS dla nich okaże się niewypałem ...
18. Gosu
9. Greek 2009-08-24 20:33:52 (Host: *.chello.pl)
RedBull nie ma nic do stracenia , niech wprowadzają nawet w Spa
Otóż kolego mają więcej do stracenia, niż Ci się wydaje.
Montaż KERS to albo duży skok do przodu w tempie bolidu, albo beznadziejne tempo spowodowane brakiem balansu i innych rzeczy z nim związanych.
Nie ma testów, a oni chcą walczyć o majstra, więc nie będą ryzykować bo mają za dużo do stracenia.
Na takie zagrywki taktyczne powinno się zdecydować BMW - to oni nie mają nic do stracenia, ale jak wiemy niemiecki KERS w bolidach BMW to wielka LIPA.
19. Makazaur
Red Bull stawia wszystko i ryzykują, zwycięstwo albo porażka
20. niza
piotrek74 chyba już nie muszę nic pisać, odpowiedzieli Ci elin i Gosu ;)
Pozdrawiam :)
21. radas
Racja - ryzykują. Ale BMW w zeszłym sezonie nie zaryzykowało i ... zawsze 50% na to że się uda.
22. Gosu
BMW w zeszłym sezonie miało rozwijać bolid do końca i walczyć o majstra z Robertem,
a co zrobili to wszyscy wiemy. Zabrali się za tworzenie tegorocznego bolidu, który jest kompletnym niewypałem.
23. walerus
BMW zaryzykowało - albo wóz albo wypad z baru - wiemy co osiągnęli....
24. Skoczek130
Bez względu na to, czy go użyją, czy nie, liczę na to, że i tak nie zdołają wyprzedzić swoich rywali (i moich faworytów!) w obu klasyfikacjach!!! :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz