McLaren skłonny zrezygnować z KERS
Zespół McLaren gotowy jest przystać na pomysł pozostałych zespołów, odrzucający stosowanie systemu KERS w przyszłym sezonie, pomimo faktu, iż system ten bardzo dobrze funkcjonuje w zespole z Woking i stanowi o pewnej przewadze nad wszystkimi rywalami.„Przede wszystkim nie chcemy pozbywać się KERS. Mamy to szczęście, że nasz pakiet KERS jest bardzo dobry.”
„Naszym celem jest używanie KERS przez pozostałą część tego sezonu. Alternatywną strategią byłoby przebudowanie bolidu bez KERS, ale to pociągałoby za sobą duże koszty.”
Whitmarsh stwierdza jednak, że jest skłonny do przystania na propozycję, którą wystosowała FOTA, dotyczącą nie używania KERS w przyszłym sezonie:
„Myślę, że McLaren, a w szczególności Mercedes bardzo napracował się przy rozwoju pakietu KERS, ale jesteśmy skłonni w interesie tego sportu nie używać KERS w przyszłym roku. KERS pozostaje ciągle w przepisach na kolejny rok, ale zaakceptowaliśmy tą część nowej ery w F1, trzeba współpracować z innymi zespołami. Trzeba zapomnieć o własnej drodze, mającej przynieść korzyści na krótką metę, ważniejsze jest dobro sportu. Zaakceptowaliśmy to, że większość zespołów nie chce KERS w przyszłym roku, jesteśmy skłonni poświęcić naszą przewagę, którą mamy w tym momencie.”
komentarze
1. niza
Ostatnio pojawiły się różne koncepcje budowy bolidów na przyszły sezon.
Whitmarsh mówił zdecydowanie, że przyszłoroczna konstrukcja będzie się znacząco różnić od obecnej, tymczasem Theissen twierdzi, że ich konstrukcja w dużej mierze będzie się opierać na tegorocznej.
Teraz widać kto jest zdecydowany w 100% aby porzucić KERS, widocznie Mario T. nadal żywi nadzieję, że będą nadal go używać w przyszłym roku.
Ot i takie moje spostrzeżenia.
2. Aragorn
Myślałem, że po osiągnięciu porozumienia z FIA i pozbyciu się Mosleya FOTA się rozpadnie. Jednak jak widać nawet McLaren jest gotów poświęcić swoje indywidualne korzyści w imię wyższych celów. Jestem pod ogromnym wrażeniem jedności jaka panuje w FOTA.
3. Aragorn
1. niza - chyba nie masz racji. Obecna konstrukcja BMW nie jest przystosowana pod KERS, a prawdopodobnie na niej będą się opierać przyszłoroczny projekt.
4. Aragorn
*będzie
5. niza
Aragorn owszem, musieli wprowadzić pewne modyfikacje jak zrezygnowali z jeżdżenia z KERS ale nie uwierzę, że przebudowali cały bolid i zmienili całą konstrukcje
6. D.S.
Wspolpraca z innymi dla dobra sportu? Jakos im nie wierze, ciekawe dlaczego? I gdzie ta ich znaczaca przewaga, ktora sa gotowi poswiecic?
7. Master666
D.S. - chyba nie oglądasz startów w wyścigach. Widać gołym okiem jaką przewagę daje KERS na starcie kierowcom McLarena i Ferrari. Przy obronie pozycji też się bardzo przydaje. Ale KERS miał być bronią ofensywną, a stał się defensywną. Trudno, człowiek też nie jest nieomylny.
8. wpiszlogin
Zgadzam sie z D.S. Jedno wielkie pieprzenie, oni po prostu doszli do takich samych wnioskow jak BMW, że lepiej pujsc w innym kierunku. KERS sie okazal klapa, a oni to nazywaja poswieceniem....
9. D.S.
Master, ostatni bastion McLarena. Jezeli piszesz o startach, to masz racje. Zwlaszcza w Niemczech Hamilton pokazal, jak sie startuje, tylko mu sie chyba pedaly pomylily. KERS mial byc oszczednoscia, a nie nowym wyscigiem technologicznym. A co do obrony, to jakos Red Bull i Brawn Gp potrafia dac sobie z nimi rade.
10. walerus
Aragorn - jeśli tak będzie to Robert niech ucieeekaaa. - a mcl ma najlepszy KERS!
11. _Tom3k_
Może i to gościu z mclaren'a, za którym nie przepadam, ale dobrze gada ;)
12. URAN
To w końcu jak będzie z możliwością testów podczas sezonu 2010? Wolno, nie wolno? KERS, co by nie mówić, czy w ataku, czy w obronie waży około 40kg i całkowicie zmienia rozkład masy bolidu i dorzuca "zbędne" kilogramy. A to z oczywistego powodu wymusza zmiany konstrukcyjne. Gdyby zabroniono dyfuzorów, to sytuacja BMW wyglądała by nieco inaczej, bo bolid 2009 robiony był pod KERS. Ale zupa się wylała i BMW ma teraz bolid, który konstrukcyjnie i aerodynamicznie nie jest przystosowany do usunięcia z niego KERS. Wszystko co teraz robią, to są półśrodki. Dlatego pytam o możliwość testów podczas przyszłego sezonu. Model, który zaprezentują gdzieś styczeń-luty 2010 zapewne będzie wymagał jeszcze wielu poprawek i możliwości ich przetestowania. W końcu dotyczy to wszystkich zespołów, więc powinni postanowić, że testy w czasie sezonu są dopuszczalne. A Maksiu niech ubierze mundur SS i zajmie się dziwkami. To jedyna rzecz, która mu dobrze wyszła i temu powinien się poświęcić. Bo Vaatanen lub Todt chyba nie będą takimi głupcami aby znów zadzierać z FOTA. W końcu to FIA jest dla zawodników, a nie zawodnicy dla FIA, czego Mosley chyba nie rozumiał.
13. Skoczek130
I to mi się podoba! McLaren nie patrzy tylko na siebie, ale również na innych. Respect!!! Obecnie KERS jest bardzo przydatny do startów i do obrony, rzadziej do ataku, stąd też uważa się go za "niewypał", z tego względu, ze właśnie do tego został wprowadzony. Tak więc najlepszym wyjściem, dla dobra sportu będzie wycofanie tego systemu, który pochłania zbyt duże pieniądze. Nie jest to warte tyle, ile oferuje....
14. Fiorentini
No wreszcie będą uczciwe wyścigi bez KERSu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz