Bridgestone robi wyjątek w Monako
Jedyny dostawca opon dla Formuły 1, firma Bridgestone, na weekend w Monako zrobi wyjątek i przywiezie na tor dwie bardzo zbliżone do siebie pod względem mieszanki opon: miękką i super miękką.Podczas weekendu w Monako zadebiutuje także nowa opona przejściowa, której mieszanka została zmiękczona, poprawiając jej przyczepność. Nowa opona deszczowa będzie obowiązywała podczas wszystkich pozostałych wyścigów sezonu.
W ubiegłym roku Lewis Hamilton wygrał grand Prix Monako jadąc na przejściowych oponach deszczowych oraz miękkiej mieszance opon przeznaczonych na suchy tor.
Hirohide Hamashima, dyrektor Bridgestone Motorsport, przed GP Monako powiedział: „Złapanie przyczepności będzie podstawowym wyzwaniem w Monte Carlo. To bardzo interesujący tor, zbudowany z różnych rodzajów nawierzchni, jak również posiadający poziome znaki drogowe. Godny uwagi jest też fakt, że F1 nie jeździ tutaj w piątek, więc warunki na torze mogą się zmienić znacząco pomiędzy czwartkiem a sobotą. Gdy na torze nie ściga się, używają go pojazdy publiczne i ludzie. To utrudnia nagumowanie toru, a nawierzchnia ponownie może zostać zabrudzona, co nie pomaga w poprawie nawierzchni w celach wyścigowych.”
O nowej oponie przejściowej, Hamashima dodał: „Nowa opona przejściowa daje więcej przyczepności dzięki bardziej miękkiej mieszance niż poprzednia, ale jazda najnowszymi specyfikacjami bolidów F1 po mokrym torze dalej pozostanie wzywaniem, bez względu na to jakiej opony się używa. To prawda, że nowe bolidy mają mniejszą siłę dociskającą w mokrych i suchych warunkach, co spowodowane jest nową aerodynamiką. Na suchej nawierzchni, mniejsza przyczepność nie jest jednak takim problemem, gdyż gładkie opony mają większą przyczepność niż poprzednie, rowkowane, więc przyczepność mechaniczna kompensuje nieco stratę przyczepności aerodynamicznej. Na mokrym torze, nawet z naszymi nowymi oponami przejściowymi jest tylko niewiele więcej przyczepności niż poprzednio. W mokrych warunkach dalej potrzebujemy kanałów odprowadzających w bieżniku, aby zapobiec aquaplaningowi, więc jedyna poprawa przyczepności musi pochodzić z nowej mieszanki.”
komentarze
1. krz08
no i to rozumie
2. atomic
jak to mówi nasz szanowny kolega walerus: " dobra guma nie jest zła" .skromnie tylko dodam,że guma dziurawa to pozycja oddana
3. Niespokojny
Jest prognoza na niedzielę- szansa na deszcz 20% (zmienia się, bo było już 20%, potem było nawet 40%, teraz ponownie jest 20%) , ale wciąż deszcz przewidywany jest tylko w niedzielę. Ciekawe, czy będzie ponownie mokry wyścig?
Jeżeli chodzi o Bridgestone - brak konkurencji, brak porównań! Co dadzą, na tym pojadą.
4. tt16
No to przynajmniej nie bedzie zadnych wypadków o bande, ponieważ średnie nie były by aż tak przyczepne jak supermiekkie czy miekie.
5. tt16
No to przynajmniej nie bedzie zadnych wypadków o bande, ponieważ średnie nie były by aż tak przyczepne jak supermiekkie czy miekkie.
6. walerus
dziurawa guma to nie duma.....
7. dyeka
szkoda ze nie ma Pirelli, Good Year czy Michelin w F1, byloby jeszcze ciekawiej....
8. Szkodzik
Pewnie to głupie pytanie, ale czemu treningi są w czwartek a nie w piątek?
9. dyeka
to blad, ten sam jest na oficjalnej stronie f1.
10. Schabek
To nie błąd zawsze treningi w Monaco były w czwartki
11. Raven89
Tylko żeby się im za szybko te gumy nie zużyły bo będzie wpadka...wyścigowa ;)
12. Raven89
@SzkodzikL Kończ waść,wstydu oszczędź...
13. Raven89
@Szkodzik: Kończ waść,wstydu oszczędź...
14. elin
8.Szkodzik - Monako jest torem ulicznym, na którym organizatorzy nie chcą blokować ruchu samochodów prywatnych przez trzy dni. Dlatego w czwartek są treningi, w piątek przywracany jest zwyczajny ruch uliczny, a na sobote i niedziele znów ustawiane są barierki wytyczające tor.
15. kmicic
Chwila! To moja kwestia!
16. pz0
12. Raven89 - nieładnie, człowiek nie wie, to pyta. Wypadałoby wyjaśnić nawet oczywiste rzeczy. Co innego jak por raz setny tłumaczysz jak się waży bolid i co chwila kolejny geniusz wpada na pomysł że KERS też odliczasz.
17. walerus
spoko loko luz i sponton....
18. Skoczek130
Jest to bardzo dobra dobra decyzja ze strony Bridgestone. Monte Carlo to trudny tor i z pewnością byłoby mniej bezpiecznie. Tak więc w pełni zgadzam się z tym. Zresztą od początku nie byłem za tym konserwatywnym pomysłem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz