Haas w Las Vegas będzie korzystał z dwóch różnych wersji VF-23
Zespół Haas w swoim trzecim domowym wyścigu w tym roku będzie korzystał z dwóch różnych specyfikacji bolidu VF-23, chcąc zaspokoić różne potrzeby swoich kierowców.Amerykański zespół zajmuje obecnie ostatnią, 10. pozycję w mistrzostwach świata konstruktorów. Na wyścig w Austin Haas przygotował spory pakiet poprawek, z którego obaj kierowcy korzystali w kolejnych dwóch wyścigach w Meksyku i Brazylii.
Przed powrotem Formuły 1 do Las Vegas ekipa poinformowała, że Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg będą korzystali z różnych specyfikacji bolidów. Duńczyk pozostanie przy nowej wersji, podczas gdy Nico Hulkenberg powróci do starej specyfikacji, z jakiej korzystał przed GP USA.
Szef zespołu, Guenther Steiner, zdradził, że decyzja ta wynika nie z chęci porównania obu wersji auta, ale czysto z preferencji samych zawodników.
"Głównym powodem za taką decyzją stoi fakt, że Nico uważa iż stara wersja bardziej mu odpowiada, a Kevin uważa odwrotnie" mówił Steiner. "Postanowiliśmy dać im to czego oczekują. Mamy dwa wyścigi do końca mistrzostw i nic do stracenia, więc próbujemy robić co w naszej mocy. Moglibyśmy dyskutować o zbieraniu danych, ale mamy ich wystarczająco dużo. Decyzja została podjęta na podstawie tego co czują kierowcy i nic więcej. To zapewni im wygodną pozycję i obaj będą możliwie najbardziej zadowoleni ze swoich bolidów."
Haas obecnie traci do 9. w tabeli Alfy Romeo skromne cztery punkty. W ostatnich dwóch wyścigach zmiana pozycji w dole tabeli może być jeszcze możliwa, pod warunkiem, że Haasa nie dopadną duże problemy z rozgrzewaniem ogumienia, które trapiły go przez większość sezonu. Guenther Steiner nie spodziewa się jednak, aby niski temperatury, jakie mają pojawić się w nocy w Las Vegas miały znacząco wpłynąć na ogumienie w jego zespole.
"Niskie temperatury są wyzwaniem, gdyż każdy zdaje sobie sprawę, że musi utrzymać je w temperaturze wyższej od minimalnej, która wynosi 5 stopni Celsjusza, więc musimy je mieć nieco bardziej rozgrzane, ale wiele zależy tutaj od asfaltu."
"To kombinacja temperatury i szorstkości asfaltu, ale nie sadzę, aby degradacja była znacznie gorsza niż to co mieliśmy w Brazylii. W czwartek podczas treningów poznamy naiwerzchnię, tor, temperaturę i wtedy będziemy wiedzieli więcej."
komentarze
1. NieantyF1
Haas i jego "kierowcy" )
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz